V 18 súťažných kategóriách bude v tomto ročníku súťažiť 44 prihlasovateľov, ktorí zaregistrovali celkovo až 174 prác. Víťazné práce budú vyhlásené 30. marca 2023 počas slávnostného galavečera.
Do aktuálneho ročníka PROKOP 2022, ktorý každoročne vyhlasuje Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR) sa zapojili najmä agentúry a zadávatelia, ktorí tvorili takmer tretinu prihlasovateľov. Registrovať práce bolo možné celkovo do 18 kategórií, z toho v 8 doménových a 10 špeciálnych kategóriách.
Najväčšie zastúpenie, s počtom 19 projektov, má kategória Corporate Social Responsibility, nasledovaná kategóriami Experience PR, Content PR a Traditional PR. „Silná účasť v týchto kategóriách, ako aj v ďalších, ako sú korporátna komunikácia, B2C, interná komunikácia, digital PR, integrovaná kampaň, či PR kreativita, sú dôkazom pokračujúceho rastu trhu PR služieb, ktorý bol medziročne 16 % a potvrdením toho, že firmy dávajú stále väčší význam budovaniu a udržiavniu dlhodobej a dobrej reputácii, kde PR zohráva významnú úlohu,“ hovorí Soňa Lexmanová, prezidentka APRSR (SKPR STRATEGIES).
Práce bude hodnotiť 20 odborníkov z PR brandže a kreatívneho priemyslu. „Nosnou porotou bude tzv. Kmeňová porota, ktorá bude hodnotiť obe kategórie. Tú v jednotlivých kategóriách posilnia ďalší špecialisti a PR profesionáli. Hodnotenie sa opäť uskutoční v troch kolách, na základe ktorých sa postupne vytvorí longlist, shortlist, a nakoniec porota udelí ocenenia,“ spresňuje predsedkyňa poroty Katarína Remiaš, členka prezídia APRSR (1st CLASS AGENCY) a dodáva: „Porota bude primárne, okrem kreativity a obsahu hodnotiť to, ako dokázal daný projekt ovplyvniť reputáciu firmy a značky želaným smerom, aký vplyv mal na jej znalosť a imidž, a či sa mu podarilo docieliť želanú zmenu správania a postoja u cieľovej skupiny.“
Porota finálne zasadá v dňoch 15. a 16. marec 2023, kedy zverejní zoznam shortlistových projektov. Víťazné projekty vyhlási a ocení na slávnostnom PROKOP galavečere, 30. marca 2023 v Mojzesovej sále v Bratislave.
Predsedkyňa poroty
Katarína Remiaš (1st CLASS AGENCY)
Kmeňová porota
Soňa Lexmanová (SKPR STRATEGIES)
Roman Záhorec (Neopublic)
Martin Mazag (PRime time)
Juraj Caránek (Seesame Communication Experts)
Adam Bačkor (GETLIKE)
Ľubica Turčanová (Black Apple)
Doménová porota
Simona Mištíková (DIVINO)
Peter Chalmovský (AMI Communication)
Karol Wolf (DYNAMIC RELATIONS 2000)
Miroslava Jarošová (PR.Konektor)
Katarína Droppová (10/10 Communications)
Špeciálna porota
Matej Beňuška (PA Matters)
Martina Kolláriková (Grayling)
Ľudovít Tóth (event2all)
Kateryna Kovaľová (MEDIA CENTRAL)
Daniel Gajdoš (Casual)
Monika Farkašová (ADMA)
Alexander Smik (KRAS)