}Porota Prokop 2022 tento rok posudzovala 174 prác od 47 prihlasovateľov. Aké projekty ste dostali na stôl?
Dostali sme veľa projektov, ktoré boli veľmi kvalitné a komplexné. Prekvapili a potešili porotu svojou úrovňou. Zdá sa, povedané so zveličením, že za posledné dva roky prebehla pandémia aj v našom PR odvetví, a myslím to absolútne v dobrom. Počas pandémie sa totiž omnoho intenzívnejšie využívali širokospektrálne PR aktivity a kampane. Na Slovensku sa dnes realizujú mimoriadne vyspelé PR kampane, ktoré idú do hĺbky, do DNA firmy, sledujú jej víziu, podčiarkujú filozofiu a podporujú reputáciu.
Ako sa z vášho pohľadu posúva kvalita prihlášok a projektov?
Presne tak, ako som spomenula. V porote aj v celej asociácii silno rezonujú projekty, ktoré idú naozaj do hĺbky. PR je skutočne o tom, že musí ísť k druhej, tretej, štvrtej či piatej úrovni hodnôt. Kampane rozoberajú „core“ daného brandu či reputáciu firmy/značky. Tým prehlbujú vnímanie atribútov, posilňujú spojenie so zákazníkmi a s komunitou a budujú dlhodobú dôveru. Oproti tomu reklamné kampane idú najviac po prvej úrovni, sú rýchle, dynamické, ich cieľom je spôsobiť wow efekt a okamžite zaujať.
Jednotlivé kategórie už v minulom ročníku prešli zásadnou aktualizáciou. Osvedčili sa vám tieto zmeny, keďže k ďalším zásadným ste už nepristupovali?
Áno. Máme 13. ročník Prokopa a tak ako sa vyvíja naša brandža a jej nástroje, tak sa mení aj súťaž. Potrebovali sme ju trošku prekopať a priniesť aj modernejšie vnímanie. Preto sme vlani urobili zásadný refresh, upgrade, doplnenie kategórií. Tento sme už iba mierne upravili. V doménových sme dve kategórie rozšírili o subtémy a v špeciálnych sme pridali kategóriu Product placement. Súťaž Prokop a jej súčasné nastavenie je tak kompatibilné s podobou zahraničných PR súťaží.
Naprieč celou súťažou veľmi rezonovali témy okolo situácie na Ukrajine. Vy ste sa nakoniec rozhodli, že tieto projekty vyčleníte do samostatnej kategórie. Čo táto zm...
Zostáva vám 85% na dočítanie.