Máte za sebou historicky asi najväčšiu zmenu v chuťovom profile piva Zlatý Bažant. Aké je teda nové pivo?
Radka: Fantastické. Hovorím to subjektívne, ale túto informáciu máme potvrdenú aj nezávislými výskumami. Keď sme prvýkrát oznámili našim kolegom v Hurbanove náš zámer, tak reakcie vôbec neboli také odmietavé, ako sme možno čakali, ale prišlo nadšenie, že prichádzame so snahou vylepšiť produkt, s ktorým sa roky nič nedialo.
Nová receptúra je unikátna, výrazná a podľa mňa hraničí s dokonalosťou. Pivo nie je príliš horké ani príliš sladké, je perfektne chuťovo vyvážené. Myslíme si, že ide o pivo, ktoré dnešní slovenskí, ale aj českí pivári očakávajú.
Robert: Nie je to žiadna drobná úprava existujúcej receptúry. Je to úplne nové pivo. Odporúčam všetkým, aby mu dali šancu a sami sa presvedčili. Prvotné reakcie sú veľmi povzbudzujúce.
Ide o totálnu revolúciu alebo vychádzate z pôvodného Zlatého Bažanta?
Robert: Jednoznačne to môžeme označiť za revolúciu.
Čo stálo na začiatku debát o vývoji novej receptúry?
Robert: Ako spoločnosť máme globálnu stratégiu, ktorá stojí na viacerých pilieroch. Niektoré sa sústreďujú na spoločenskú zodpovednosť či udržateľnosť podnikania. Ale aj ekológiu, a ako príklad uvediem, že máme ambíciu dosiahnuť do roku 2030 uhlíkovú neutralitu v celom našom výrobnom reťazci.
Zároveň sa prispôsobujeme meniacemu sa prostrediu, venujeme sa digitalizácii a tak ďalej. Jeden z pilierov je zameraný na rast v prémiovom segmente. Heineken má na Slovensku široké portfólio podporovaných značiek. Revidovali sme ho, stanovili sme si jasné priority a pri komunikácii budeme dbať na väčší fokus a menšiu fragmentáciu. V minulosti sme napríklad pod značkou Zlatý Bažant podporovali viaceré podznačky, ako napríklad Zlatý Bažant‘´73, predtým Hurban Legend, komunikujeme Radlery aj 0,0 % pivo.
Zostáva vám 85% na dočítanie.