StoryEditor

Slováci nekriticky obdivujú české pivá. Podarí sa Zlatému Bažantu prelomiť tento trend?

02.05.2023, 00:00
  • Značka Zlatý Bažant prechádza revolúciou. A to doslova vo všetkých smeroch – má úplne novú receptúru aj pozicioning značky.
  • O tom, aké je nové pivo a aká komunikácia bude tieto zmeny sprevádzať, sme hovorili so Senior manažérkou značky Zlatý Bažant Radoslavou Anguš Stratenou a marketingovým riaditeľom HEINEKEN Robertom Kubičkom.
  • Na akých dátach stojí rozhodnutie zmeniť produkt aj komunikáciu? 
  • Akú emóciu má vzbudiť nový brand Zlatý Bažant? 

Máte za sebou historicky asi najväčšiu zmenu v chuťovom profile piva Zlatý Bažant. Aké je teda nové pivo?

Radka: Fantastické. Hovorím to subjektívne, ale túto informáciu máme potvrdenú aj nezávislými výskumami. Keď sme prvýkrát oznámili našim kolegom v Hurbanove náš zámer, tak reakcie vôbec neboli také odmietavé, ako sme možno čakali, ale prišlo nadšenie, že prichádzame so snahou vylepšiť produkt, s ktorým sa roky nič nedialo.

Nová receptúra je unikátna, výrazná a podľa mňa hraničí s dokonalosťou. Pivo nie je príliš horké ani príliš sladké, je perfektne chuťovo vyvážené. Myslíme si, že ide o pivo, ktoré dnešní slovenskí, ale aj českí pivári očakávajú.

image

Zlatý Bažant už nie je to, čo býval: Značka prichádza s prekvapivým a odvážnym komunikačným konceptom

Robert: Nie je to žiadna drobná úprava existujúcej receptúry. Je to úplne nové pivo. Odporúčam všetkým, aby mu dali šancu a sami sa presvedčili. Prvotné reakcie sú veľmi povzbudzujúce.

Ide o totálnu revolúciu alebo vychádzate z pôvodného Zlatého Bažanta?

Robert: Jednoznačne to môžeme označiť za revolúciu.

Čo stálo na začiatku debát o vývoji novej receptúry?

Robert: Ako spoločnosť máme globálnu stratégiu, ktorá stojí na viacerých pilieroch. Niektoré sa sústreďujú na spoločenskú zodpovednosť či udržateľnosť podnikania. Ale aj ekológiu, a ako príklad uvediem, že máme ambíciu dosiahnuť do roku 2030 uhlíkovú neutralitu v celom našom výrobnom reťazci.

Zároveň sa prispôsobujeme meniacemu sa prostrediu, venujeme sa digitalizácii a tak ďalej. Jeden z pilierov je zameraný na rast v prémiovom segmente. Heineken má na Slovensku široké portfólio podporovaných značiek. Revidovali sme ho, stanovili sme si jasné priority a pri komunikácii budeme dbať na väčší fokus a menšiu fragmentáciu. V minulosti sme napríklad pod značkou Zlatý Bažant podporovali viaceré podznačky, ako napríklad Zlatý Bažant‘´73, predtým Hurban Legend, komunikujeme Radlery aj 0,0 % pivo.

image ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 00:06