Už minulý rok na Svetovej marketingovej konferencii v Aténach jasne zaznel hlas, že klasický marketing nie je zlučiteľný s cieľmi v oblasti udržateľnosti. Aj preto sa do popredia dostala potreba viesť spotrebiteľov k zodpovednej spotrebe. Práve táto ambícia bola pomenovaná ako kľúč k zvráteniu globálnej krízy.
Tento rok sa marketéri z celého sveta stretli v Istanbule. Témy za rok nevychladli. Ba čo viac, na svetovej úrovni sa ešte viac prehĺbili. Najväčšie svetové značky totiž pre svoj zásadný podiel na výdavkoch domácností sú vo väčšej pozornosti spotrebiteľov a tých, ktorí rozhodujú o spoločenských témach.
Tieto spoločnosti už pochopili, že tu je dopyt po tom, aby sa správali zeleno. Preto posúvajú do popredia také iniciatívy, ktoré na tento dopyt reagujú. Háčik je však v tom, že ich zelený marketing nie vždy zodpovedá reálnemu fungovaniu. Inak povedané, dopúšťajú sa greenwashingu.
Zakladateľka agentúry Futerra, Solitaire Townsend v Turecku povedala, že marketéri musia prestať naháňať potlesk za svoje projekty v oblasti udržateľnosti a začať sami meniť seba a svet. „Môžeme byť viac udržateľní, keď prestaneme produkovať veci, ktoré nepotrebujeme.“
Regeneratívny marketing
Ako príklad nepochopenia bola prezentovaná značka British Petroleum (BP), ktorá sa rozhodla v zmysle svojich cieľov udržateľnosti vo veľkom podporiť Britský cyklistický zväz. Hoci spoločnosť takto chcela dať do popredia dopravu s výrazne menším dopadom na životné pro...
Zostáva vám 85% na dočítanie.