StoryEditor

Marketéri zažívajú zásadný obrat. Stávajú sa tvorcami hodnôt

19.05.2023, 08:58

Svetová marketingová konferencia sa tento rok konala v Istanbule. Hlavnou témou bola spoločenská udržateľnosť.  

 Už minulý rok na Svetovej marketingovej konferencii v Aténach jasne zaznel hlas, že klasický marketing nie je zlučiteľný s cieľmi v oblasti udržateľnosti. Aj preto sa do popredia dostala potreba viesť spotrebiteľov k zodpovednej spotrebe.  Práve táto ambícia bola pomenovaná ako kľúč k zvráteniu globálnej krízy.

Tento rok sa marketéri z celého sveta stretli v Istanbule. Témy za rok nevychladli. Ba čo viac, na svetovej úrovni sa ešte viac prehĺbili. Najväčšie svetové značky totiž pre svoj zásadný podiel na výdavkoch domácností sú vo väčšej pozornosti spotrebiteľov a tých, ktorí rozhodujú o spoločenských témach.

Tieto spoločnosti už pochopili, že tu je dopyt po tom, aby sa správali zeleno. Preto posúvajú do popredia také iniciatívy, ktoré na tento dopyt reagujú. Háčik je však v tom, že ich zelený marketing nie vždy zodpovedá reálnemu fungovaniu. Inak povedané, dopúšťajú sa greenwashingu.

image

Global Marketing Conference

Zakladateľka agentúry Futerra, Solitaire Townsend v Turecku povedala, že marketéri musia prestať naháňať potlesk za svoje projekty v oblasti udržateľnosti a začať sami meniť seba a svet. „Môžeme byť viac udržateľní, keď prestaneme produkovať veci, ktoré nepotrebujeme.“

Regeneratívny marketing

Ako príklad nepochopenia bola prezentovaná značka British Petroleum (BP), ktorá sa rozhodla v zmysle svojich cieľov udržateľnosti vo veľkom podporiť Britský cyklistický zväz. Hoci spoločnosť takto chcela dať do popredia dopravu s výrazne menším dopadom na životné pro...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-30 08:29:10 - Feat.: - Title: Zelená príloha 2024: ESG je revolúciou v marketingu 02 - Modified: 2023-06-16 14:00:08 - Feat.: - Title: Hovorca U.S.Steel: Greenwashing nás netrápi, na všetko máme tvrdé dáta 03 - Modified: 2023-06-12 07:34:22 - Feat.: - Title: Boj proti greenwashingu sa stupňuje, v hre sú aj mastné pokuty 04 - Modified: 2023-06-02 13:20:58 - Feat.: - Title: Top obalovým trendom sú ekologické materiály. Obal by ale nemal byť atraktívnejší ako produkt 05 - Modified: 2022-03-10 07:41:34 - Feat.: - Title: Výzva pre značky: Prehodnoťte mediálne výdavky v Rusku
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:18