StoryEditor

Jakub Hankovský: Pred voľbami čakajme aj čudné prieskumy od agentúr na jedno použitie

01.06.2023, 16:28
  • V podcaste Stratégií OK 360° hovorí Jakub Hankovský o tom, aký vplyv majú politické prieskumy na rozhodovanie voličov.
  • A ako odhaliť pochybné agentúry, ktoré prídu najmä v predvolebnom období s nedôveryhodnými prieskumami?
  • Kedy hovoríme o manipulavaní verejnej mienky a prečo sa vždy pred voľbami vynoria zvláštne agentúry aj prieskumy s čudnými číslami? 
  • Kto ich vôbec môže kontrolovať? 
  • Jakub Hankovský je Managing Director v spoločnosti IPSOS Slovakia, ktorá sa venuje prieskumom trhu.
  • Rozhovor si môžete pozrieť vo videu alebo vypočuť ako podcast na známych podcastových platformách. 

Z prieskumov sa dozvieme dôležité informácie, ako sa verejnosť vyrovnáva s pandémiou a infláciou alebo ako sa rozhodnúť vo voľbách pre politickú stranu, ktorá nám bude vládnuť ďalšie štyri roky. Sú veľkým pomocníkom a dôležitým nástrojom pri nastavovaní a vyhodnocovaní komunikácie. Prinášajú kvalitne zozbierané dáta, ktoré slúžia na lepšie rozhodnutie voliča či spotrebiteľa.

 

Prieskumy učia politické strany a inštitúcie ako komunikovať s verejnosťou

Prieskumy sú už dlho súčasťou verejného diskurzu a politickej kampane. Za posledné roky prešli vývojom a v súčasnosti sú presnejšie a spoľahlivejšie.  

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-26 09:37:48 - Feat.: 0 - Title: Politika si pýta vyboostované egá. Všetko vedia najlepšie a keď je zle, môžu za to ostatní, hovorí marketingový stratég 02 - Modified: 2023-05-05 16:40:10 - Feat.: 0 - Title: Sociológ Vašečka: Hegerova komunikácia bola fatálna, poškodil sebe aj strane 03 - Modified: 2023-05-12 13:51:01 - Feat.: 0 - Title: PR expert: Politici zámerne znižujú dôveryhodnosť médií. Pravda ale je, že naše médiá fungujú relatívne dobre 04 - Modified: 2023-05-22 07:30:55 - Feat.: 0 - Title: Igor Rattaj: Už nemôžem byť ticho, keď počúvam, že v Rakúsku sa lyžuje lepšie, lebo aj vzduch je tam iný 05 - Modified: 2023-05-05 17:20:40 - Feat.: 0 - Title: Anton Molnár: Politiku a verejnú mienku dnes ovplyvňuje hlavne krčmový slang 06 - Modified: 2023-05-05 17:21:47 - Feat.: 0 - Title: Martin Fenčák zo ZAPO: Kašlite na poslucháča aj klienta, iba tak bude váš podcast úspešný 07 - Modified: 2023-05-05 17:23:11 - Feat.: 0 - Title: Rado Baťo: Za neúspechom dobrých ľudí v politike je, že neboli schopní učiť sa politickému remeslu 08 - Modified: 2023-03-13 09:54:20 - Feat.: 0 - Title: Alexej Fulmek: Neustále upozorňujem na chyby novinárov. Médiá musia byť objektívne a názor si majú vytvárať čitatelia
01 - Modified: 2024-09-03 12:06:33 - Feat.: - Title: V DTVT chceme robiť iba rozhovory. Je to úplne iný projekt, ako ohlásil Kovačič 02 - Modified: 2024-08-22 11:50:52 - Feat.: - Title: TikTok reklamy sú tu, o Pintereste budeme ešte veľa počuť a značky vo veľkom riešia Snapchat 03 - Modified: 2024-07-24 14:30:43 - Feat.: - Title: Kamil Aujeský: Marketing ma prestal zaujímať, je to preč. Už nemám chuť byť neustále pod tlakom 04 - Modified: 2024-06-12 14:11:17 - Feat.: - Title: Ľubomír Tuchscher: Marketéri sú optimisti, svet potrebuje viac marketérov! 05 - Modified: 2024-05-28 10:24:05 - Feat.: - Title: Karol Lovaš: Novinárčina sa stala aktivistickou a angažovanou a potrebuje sa dostať do normálu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. november 2024 11:36