StoryEditor

Boj proti greenwashingu sa stupňuje, v hre sú aj mastné pokuty

  • Ak vaša firma používa pri výrobkoch a službách pojmy typu „ekologický“, „udržateľný“ alebo „uhlíkovo neutrálny“, mali by ste zbystriť pozornosť.
  • Európsky parlament schválil novú Smernicu o ekologických tvrdeniach (GCD), ktorá má chrániť spotrebiteľov pred zavádzajúcimi environmentálnymi tvrdeniami známymi aj ako greenwashing.

Až takmer polovica environmentálnych tvrdení firiem na internete môže byť klamlivá, tvrdí Európska komisia. Takzvaný greenwashing sa preto stal negatívnym a dlho tolerovaným trendom, ktorý sa komisia snaží obmedziť. Preto minulý rok prišla s návrhom smernice o environmentálnych tvrdeniach (Green Claims Directive – GCD). Jedenásteho mája 2023 bola smernica schválená Európskym parlamentom s pomerne jednoznačným výsledkom. Za hlasovalo 544 poslancov, proti bolo 18 a 17 poslancov sa zdržalo. Cieľom smernice je nielen obmedziť dosah greenwashingu a umožniť spotrebiteľom prijímať informované rozhodnutia, ale viac kontrolovať samotné spoločnosti a sankcionovať ich, ak tieto pravidlá porušujú.

Čo je to greenwashing?

Je to nepravdivé alebo zavádzajúce tvrdenie firmy o jej tovare či službe, ktorým sa snaží presvedčiť spotrebiteľa, že jej výrobky majú pozitívny alebo žiadny vplyv na životné prostredie. Prípadne, že produkty firmy poškodzujú životné prostredie menej než u konkurencie. Zavádzanie môže byť pri zložení výr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-13 09:57:25 - Feat.: - Title: Téma greenwashingu otvára firmám príležitosť na reputačné zisky 02 - Modified: 2024-03-06 12:36:21 - Feat.: - Title: Zelená príloha 2024: ESG je revolúciou v marketingu 03 - Modified: 2023-11-23 10:30:28 - Feat.: - Title: CSRD v skratke: Ako sa pripraviť na nefinančný reporting 04 - Modified: 2023-11-14 11:02:00 - Feat.: - Title: Trend ESG reportovania vo svete silnie 05 - Modified: 2023-11-10 09:17:40 - Feat.: - Title: Vnímajte ESG nielen cez prizmu povinnosti, ale aj ako príležitosť, hovoria špecialistky zo spoločnosti RSM
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 06:33