StoryEditor

Boj proti greenwashingu sa stupňuje, v hre sú aj mastné pokuty

  • Ak vaša firma používa pri výrobkoch a službách pojmy typu „ekologický“, „udržateľný“ alebo „uhlíkovo neutrálny“, mali by ste zbystriť pozornosť.
  • Európsky parlament schválil novú Smernicu o ekologických tvrdeniach (GCD), ktorá má chrániť spotrebiteľov pred zavádzajúcimi environmentálnymi tvrdeniami známymi aj ako greenwashing.

Až takmer polovica environmentálnych tvrdení firiem na internete môže byť klamlivá, tvrdí Európska komisia. Takzvaný greenwashing sa preto stal negatívnym a dlho tolerovaným trendom, ktorý sa komisia snaží obmedziť. Preto minulý rok prišla s návrhom smernice o environmentálnych tvrdeniach (Green Claims Directive – GCD). Jedenásteho mája 2023 bola smernica schválená Európskym parlamentom s pomerne jednoznačným výsledkom. Za hlasovalo 544 poslancov, proti bolo 18 a 17 poslancov sa zdržalo. Cieľom smernice je nielen obmedziť dosah greenwashingu a umožniť spotrebiteľom prijímať informované rozhodnutia, ale viac kontrolovať samotné spoločnosti a sankcionovať ich, ak tieto pravidlá porušujú.

Čo je to greenwashing?

Je to nepravdivé alebo zavádzajúce tvrdenie firmy o jej tovare či službe, ktorým sa snaží presvedčiť spotrebiteľa, že jej výrobky majú pozitívny alebo žiadny vplyv na životné prostredie. Prípadne, že produkty firmy poškodzujú životné prostredie menej než u konkurencie. Zavádzanie môže byť pri zložení výr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-16 14:00:08 - Feat.: - Title: Hovorca U.S.Steel: Greenwashing nás netrápi, na všetko máme tvrdé dáta 02 - Modified: 2023-05-19 07:34:49 - Feat.: - Title: Marketéri zažívajú zásadný obrat. Stávajú sa tvorcami hodnôt 03 - Modified: 2022-11-18 10:42:23 - Feat.: - Title: Transformácia firmy na udržateľný podnik: Ako si definovať strategické piliere a vyrátať uhlíkovú stopu 04 - Modified: 2022-11-07 14:06:18 - Feat.: - Title: Z udržateľnosti sa stáva komunikačný smog 05 - Modified: 2022-11-03 12:24:03 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: CSR trendy, ktoré hýbu zodpovednými firmami
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. september 2023 08:00