StoryEditor

Prvý deň, prví vítazi, prvé zadania pre Young Lions a prvé prednášky, hlavne o AI

Oslava kreativity a sviatok reklamy, festival Cannes Lions 2023 začal prvým rozbiehacím dňom.

Ten býva menej hektický, postupne prichádzajú ľudia a program je voľnejší. Ale aj "menej hektický" tu v Cannes znamená tisícky krokov, desiatky prezentácií a hlavne stovky najlepších prác z celého sveta. Preto sa celé osadenstvo “Slovenského domu” hneď z rána ponáľallo na prvé prednášky. Kreatívny peloton viedli Young Lioni, ktorí chceli ešte čo to vidieť pred zadávaním v kategóriách Digital, Print a Film.

Digital a Film rieši tento rok inovatívny projekt vzdelávania v Indii a print zalesňovanie vrámci projektu EcoTree. Držíme palce!

image

Lions Cannes 2023

AI si získala plnú pozornosť 

Horúcou témou prednášok je samozrejme AI a generative AI.

Accenture Song pod vedením Davida Drogu aktuálne zamestnáva 40 000 “AI kreatívcov” a do dvoch rokov ich plánuje rozšíriť o dalších 40-tisíc. Hovorili o tom, ako technológie vždy zrýchlia kreatívny biznis, od faxu cez photoshop až po dnešné AI. Umelá inteleigencia umožnuje veľmi rýchlo vytvoriť obrovský počet výstupov, ktoré zaplavia trh.   O to dôležitejšie bude prichádzať s výnimočnými nápadmi. 

“Priemerná práca je dnes vďaka AI takmer zadarmo,” povedal Nick Law z Accenture Song. O transformácii AI v media planningu hovoril aj Martin Sorell: “Prečo by mal klient veriť 25 ročnému junior media plannerovi, keď môže mať bezchybný algoritmus?”

image

Lions Cannes 2023

Tradične silnou témou je tiež storytelling. Vedeli ste napríklad, že LEVIS má špeciálnu pozíciu - “Brand Historička”? Jej úlohou je  zbierať zaujímavé príbehy, ktoré ľudia s týmito legendárnymi jeansami zažili.  

Večer je čas na parádu. Deň tradične zakončil ceremoniál, ktorý ocenil najinovatívnejšie a najvýraznejšie reklamy v kategóriách Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing a Radio & Audio. 

Tieto práce získali Grand Prix:

  • Pharma Lions

Eurofarma s projektom Scrolling Therapy - brazílska farmaceutická korporácia Eurofarma vytvorila experimentálny nástroj na rozpoznávanie výrazov tváre pomocou umelej inteligencie, ktorý umožnil pacientom s Parkinsonovou chorobou ovládať svoje sociálne médiá pomocou výrazov tváre.

  • Health & Wellness Lion

Poisťovňa Partners Life z Nového Zélandu prostredníctvom drámy "The Last Performance" vyzýva ľudí, aby prehodnotili svoje predstavy o životnom poistení.

  • Lions Health Grand Prix for Good

Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSK) - Working with Cancer

Nadácia Publicis spustila prvú koalíciu naprieč priemyslom, ktorá podporuje návrat pacientov s rakovinou do práce a zároveň bojuje proti stigmatizácii rakoviny na pracovisku.

  • Radio & Audio Lions

Skinny - Lawyer, Ad Agency & Strip Club

Telekomunikačná spoločnosť Skinny a Colenso BBDO spustili nízkonákladovú kampaň "Phone It In", v ktorej mohli ľudia nahrávať reklamy Skinny na svojom mobilnom telefóne zadarmo.

  • Print & Publishing Lions

AnNahar - Newspapers Inside the Newspaper Edition

Noviny AnNahar pokračujú v hlasnom zdieľaní kríz v Libanone so zvyškom sveta a v novej edícii udelili priestor novinárom, ktorých noviny zmizli.

  • Outdoor Lions

British Airways - A British Original

Práca agentúry Uncommon pre British Airways zahŕňa viac ako 500 unikátnych tlačových, digitálnych a vonkajších exekúcií a viac ako 32 rôznych krátkych filmov, ktoré odrážajú individuálne dôvody cestovania ľudí.

Vidíme sa zajtra!

01 - Modified: 2023-06-20 06:00:00 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 2023: Bude úspešnejšia reklama Heinz alebo VOIZ? 02 - Modified: 2023-06-19 12:03:54 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza. Vyhrá reklama Dove alebo Vanish? 03 - Modified: 2023-06-19 07:46:47 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions: Začína sa najväčší festival reklamy na svete
01 - Modified: 2024-04-16 08:31:02 - Feat.: - Title: AI: Najdôležitejšie nástroje, ich silné a slabé stránky 02 - Modified: 2024-01-17 11:15:16 - Feat.: - Title: Agentúry využívajú AI nástroje prevažne na analýzu dát a zlepšenie cielenia kampaní 03 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 04 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív 05 - Modified: 2023-11-24 08:31:56 - Feat.: - Title: XTB má oddelenie umelej inteligencie. Povedie ho Tomasz Gawron
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 17:34