Ten býva menej hektický, postupne prichádzajú ľudia a program je voľnejší. Ale aj "menej hektický" tu v Cannes znamená tisícky krokov, desiatky prezentácií a hlavne stovky najlepších prác z celého sveta. Preto sa celé osadenstvo “Slovenského domu” hneď z rána ponáľallo na prvé prednášky. Kreatívny peloton viedli Young Lioni, ktorí chceli ešte čo to vidieť pred zadávaním v kategóriách Digital, Print a Film.
Digital a Film rieši tento rok inovatívny projekt vzdelávania v Indii a print zalesňovanie vrámci projektu EcoTree. Držíme palce!
AI si získala plnú pozornosť
Horúcou témou prednášok je samozrejme AI a generative AI.
Accenture Song pod vedením Davida Drogu aktuálne zamestnáva 40 000 “AI kreatívcov” a do dvoch rokov ich plánuje rozšíriť o dalších 40-tisíc. Hovorili o tom, ako technológie vždy zrýchlia kreatívny biznis, od faxu cez photoshop až po dnešné AI. Umelá inteleigencia umožnuje veľmi rýchlo vytvoriť obrovský počet výstupov, ktoré zaplavia trh. O to dôležitejšie bude prichádzať s výnimočnými nápadmi.
“Priemerná práca je dnes vďaka AI takmer zadarmo,” povedal Nick Law z Accenture Song. O transformácii AI v media planningu hovoril aj Martin Sorell: “Prečo by mal klient veriť 25 ročnému junior media plannerovi, keď môže mať bezchybný algoritmus?”
Tradične silnou témou je tiež storytelling. Vedeli ste napríklad, že LEVIS má špeciálnu pozíciu - “Brand Historička”? Jej úlohou je zbierať zaujímavé príbehy, ktoré ľudia s týmito legendárnymi jeansami zažili.
Večer je čas na parádu. Deň tradične zakončil ceremoniál, ktorý ocenil najinovatívnejšie a najvýraznejšie reklamy v kategóriách Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing a Radio & Audio.
Tieto práce získali Grand Prix:
- Pharma Lions
Eurofarma s projektom Scrolling Therapy - brazílska farmaceutická korporácia Eurofarma vytvorila experimentálny nástroj na rozpoznávanie výrazov tváre pomocou umelej inteligencie, ktorý umožnil pacientom s Parkinsonovou chorobou ovládať svoje sociálne médiá pomocou výrazov tváre.
- Health & Wellness Lion
Poisťovňa Partners Life z Nového Zélandu prostredníctvom drámy "The Last Performance" vyzýva ľudí, aby prehodnotili svoje predstavy o životnom poistení.
- Lions Health Grand Prix for Good
Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSK) - Working with Cancer
Nadácia Publicis spustila prvú koalíciu naprieč priemyslom, ktorá podporuje návrat pacientov s rakovinou do práce a zároveň bojuje proti stigmatizácii rakoviny na pracovisku.
- Radio & Audio Lions
Skinny - Lawyer, Ad Agency & Strip Club
Telekomunikačná spoločnosť Skinny a Colenso BBDO spustili nízkonákladovú kampaň "Phone It In", v ktorej mohli ľudia nahrávať reklamy Skinny na svojom mobilnom telefóne zadarmo.
- Print & Publishing Lions
AnNahar - Newspapers Inside the Newspaper Edition
Noviny AnNahar pokračujú v hlasnom zdieľaní kríz v Libanone so zvyškom sveta a v novej edícii udelili priestor novinárom, ktorých noviny zmizli.
- Outdoor Lions
British Airways - A British Original
Práca agentúry Uncommon pre British Airways zahŕňa viac ako 500 unikátnych tlačových, digitálnych a vonkajších exekúcií a viac ako 32 rôznych krátkych filmov, ktoré odrážajú individuálne dôvody cestovania ľudí.
Vidíme sa zajtra!