V Cannes sa schádzajú najlepší kreatívci a zástupcovia značiek z celého sveta. Začína sa 70. ročník najväčšieho festivalu kreativity Cannes Lions.
Organizátori si pochvaľujú záujem. Do súťaže im prišlo presne 26 992 prihlášok, čo je o šesť percent viac ako vlani.
CEO festivalu Simon Cook ocenil hlavne aktivitu samotných značiek, ktoré vyrábajú spotrebiteľské produkty. "Veľký nárast prihlášok priamo od spoločností demonštruje hodnotu, ktorú pripisujú kreativite, tá následne pomáha rozvíjať ich biznis."
Cook poukázal aj na ďalší zaujímavý fenomén. Oproti minulosti zásadne vzrástol počet prihlášok do netradičných kanálov, ako B2B, gaming, obchodná a biznisová transformácia. "V priebehu najbližšieho týždňa naši porotcovia stanovia globálny benchmark, ktorý nás posunie do budúcnosti a podporí ďalší progres v kreativite."
Canneský festival je pre zadávateľov a kreatívcov už tradične okrem samotnej súťaže aj výnimočným zdrojom inšpirácie. V programe sú stovky prednášok a workshopov.
Súčasťou festivalu bude aj prehliadka mladých talentov Young Lions. Zo slovenského národného kola postúpili do Cannes šikovní kreatívci, ktorí sa budú snažiť napodobniť minuloročný úspech Jakuba Svetlíka a Moniky Farkašovej. Tí si vo Francúzsku vybojovali v kategórii Media zlato.
Zoznam našich účastníkov v Young Lions si môžete pozrieť TU.
Skúsenosti a odporúčania vlaňajších víťazov sme zosumarizovali v tomto rozhovore.