StoryEditor

Cannes Lions: Naši mladí levíci majú shortlist za Print, gratulujeme!

Zosumarizujme si štvrtý deň najväčšieho festivalu kreativity v Cannes. Sme priamo na mieste. 

“Produkt a poslanie môžu byť v jednej kampani,” zdôraznil dnes v Cannes Bruno Bertelli z Heinekenu o ich prístupe k značke. Jej hlavné poslanie je, aby si ľudia boli bližšie. Komunikáciu však nedelia na produktovú a imidžovú "purpose" komunikáciu. Produkt je vždy odpoveďou na problém.

Ďalší zaujímavý panel pripravili stratégovia Wieden Kennedy. Tí konfrontovali štandardizované postupy pri tvorbe stratégie a vyzývali stratégov, aby boli vo svojich prístupoch inovatívni. “Stratégia je o revolúcii, všetko ostatné je taktika. A revolúciu nezačnete jemnou optimalizáciou.”

Shortlist v printe 

Young Lions majú na konte prvý úspech. Slovenský tím v zložení Lisa Koryakina a Andrea Vargová v kategórii Print získal shortlist, gratulujeme!

Tu je ich práca: 

image

Print

V akcii boli všetky naše tímy a v šibeničnom termíne pripravili skvelé práce. 

Pozrite sa, s čím súťažili v kategórii Film Róbert Slimák a Tomáš Ščipák: 

Kategória FiLM - Young Lions

Alžbeta Baňovič Kurillová, Tomáš Sůra súťažili v kategórii Marketers: 

image

Kategória Marketers

Karina Zušťáková s Bibiánou Sotákovou predviedli svoje schopnosti v kategórii PR:

image

Kategória PR

Daniel Vachuna a Michal Roháček súťažili v kategórii Media

image

Kategória Media

 

A tradične na záver Grand Prix z hlavných kategórií Cannes Lions: 

Creative Business Transformation Lions

Dalšia grand prix pre Microsoft - ADLaM - An Alphabet to Preserve a Culture

Jazykom ľudí Fulani zo západnej Afriky, známym ako Pulaar, hovorí viac ako 40 miliónov ľudí. Väčšinu histórie však nemal tento národ abecedu. Od detstva sa bratia Ibrahima a Abdoulaye Barry snažili zachovať svoj materinský jazyk a v roku 1989 vytvorili ranú verziu ADLaM v rukopisnej forme.

Creative Commerce Lions

Hungerstation - The Subconscious Order

Keď sme preťažení možnosťami a neuvieme sa už ani rozhodnúť, čo si objednať na obed. Stránka pre online objednávanie jedla v Saudskej Arábii, HungerStation, sa snažila tento problém vyriešiť. Spolupracovala s Wunderman Thompson Saudi Arabia na vývoji technológie, ktorá za vás objednáva. Rozpoznáva vaše chute,  ponúka možnosti a sleduje váš pohľad. Takto zúži výber a povie vám, po čom vaše podvedomie túži.

Creative Effectiveness Lions

Cadbury Celebrations - Shah Rukh Khan-My-Ad

Po pandémii nastali ťažké časy. Spoločnosť Cadbury sa rozhodla, že podporí malé podniky.  Prostredníctvom spolupráce s Wavemaker India využila strojové učenie na to, aby tvár a hlas indického herca Shah Rukh Khana menoval a odporučal rôzne obchody. Aby bol dopad ešte väčší, v závislosti od miesta prezerania reklamy, odporučili práve miestne podniky.

Creative Strategy Lions

Renault - Plug Inn

S jedným miliónom elektrických áut v uliciach Francúzska a iba 80 000 nabíjacími stanicami čelili elektrické vozidlá veľkej výzve.

Automobilová značka Renault, s pomocou Publicis Sapient Paris, vytvorila ekvivalent Airbnb pre autá nazvaný ‘Plug Inn‘. Aplikácia umožňuje ľuďom otvoriť svoje domovy ako miesta pre elektrinu, generovať príjem a podporovať vodičov elektrických áut na ich cestách po krajine.

Brand Experience & Activation Lions

EA Sports x Apple - FIFA 23 x Ted Lasso

Keď sa ‘Ted Lasso‘ stal hitom a vznikol  fiktívny tím AFC Richmond, sociálne médiá seriálu sa rozhodli prezentovať ho ako vážny futbalový tím. Partnerstvo s EA Sports a Apple prinieslo falošný tím do najväčšej futbalovej hry na svete - FIFA. Spustením prvého fiktívneho tímu na platforme ‘FIFA 23‘ povbudili hráčov  k inému spôsobu interakcie so svojim obľúbeným seriálom.

Innovation Lions

Augmental - MouthPad

Technologická spoločnosť Augmental využila strojové učenie na podporu ľudí so zranením miechy a vyvinula unikátne rozhranie riadené jazykom. MouthPad umožňuje ovládanie počítačov, smartfónov alebo tabletov prostredníctvom Bluetooth práve jazykom, ktorý využíva  najnovšie pokroky v 3D tlači, elektronickej enkapsulácii a zubných materiáloch.

Mobile Lions

PedidosYa - World Cup Delivery

Keď Argentina vyhrala Majstrovstvá sveta vo futbale,  služba pre doručovanie jedla PedidosYa prekvapila Argentínčanov notifikáciou, ktorá sa nakoniec stala na Twitteri populárnejšou ako Messi. S pomocou GUT Buenos Aires poslali falošnú push notifikáciu 6 miliónom užívateľov. Správa tvrdila,  že ich doručenie je na ceste - lenže nikto si nič neobjednal. Ukázalo sa však, že doručovacia služba nemyslela, že je na ceste jedlo, ale že titul z Majstrovstiev sveta sa vracia z Kataru do domoviny nových šampiónov.

01 - Modified: 2023-06-22 12:08:59 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions: AI nemá vkus. Ukazujte pozitívne emócie! 02 - Modified: 2023-06-21 17:32:31 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions: Les Binet ukázal nový graf! Influenceri vôbec nie sú takí výhodní, ako by sa zdalo 03 - Modified: 2023-06-20 10:18:17 - Feat.: 0 - Title: Prvý deň, prví vítazi, prvé zadania pre Young Lions a prvé prednášky, hlavne o AI 04 - Modified: 2023-06-19 12:03:54 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza. Vyhrá reklama Dove alebo Vanish? 05 - Modified: 2023-06-19 07:46:47 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions: Začína sa najväčší festival reklamy na svete
01 - Modified: 2023-08-07 09:01:46 - Feat.: - Title: Sunday ADucation #8: V júli to bolo s marketingom značiek ružové 02 - Modified: 2023-07-17 14:40:34 - Feat.: - Title: Daniel Vachuna: Young Lions je jedna veľká reklamná párty roka 03 - Modified: 2023-07-18 16:08:12 - Feat.: - Title: Na Young Lions som videl peak brandže, tvrdí Róbert Slimák 04 - Modified: 2023-07-18 15:05:23 - Feat.: - Title: Hranice marketingu sa prekračujú každou novou kampaňou, hovorí Tomáš Ščipák 05 - Modified: 2023-07-17 09:29:14 - Feat.: - Title: Young Lions treba jednoducho zažiť, hovorí Michal Roháček
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. máj 2024 08:11