“Produkt a poslanie môžu byť v jednej kampani,” zdôraznil dnes v Cannes Bruno Bertelli z Heinekenu o ich prístupe k značke. Jej hlavné poslanie je, aby si ľudia boli bližšie. Komunikáciu však nedelia na produktovú a imidžovú "purpose" komunikáciu. Produkt je vždy odpoveďou na problém.
Ďalší zaujímavý panel pripravili stratégovia Wieden Kennedy. Tí konfrontovali štandardizované postupy pri tvorbe stratégie a vyzývali stratégov, aby boli vo svojich prístupoch inovatívni. “Stratégia je o revolúcii, všetko ostatné je taktika. A revolúciu nezačnete jemnou optimalizáciou.”
Shortlist v printe
Young Lions majú na konte prvý úspech. Slovenský tím v zložení Lisa Koryakina a Andrea Vargová v kategórii Print získal shortlist, gratulujeme!
Tu je ich práca:
V akcii boli všetky naše tímy a v šibeničnom termíne pripravili skvelé práce.
Pozrite sa, s čím súťažili v kategórii Film Róbert Slimák a Tomáš Ščipák:
Alžbeta Baňovič Kurillová, Tomáš Sůra súťažili v kategórii Marketers:
Karina Zušťáková s Bibiánou Sotákovou predviedli svoje schopnosti v kategórii PR:
Daniel Vachuna a Michal Roháček súťažili v kategórii Media
A tradične na záver Grand Prix z hlavných kategórií Cannes Lions:
Creative Business Transformation Lions
Dalšia grand prix pre Microsoft - ADLaM - An Alphabet to Preserve a Culture
Jazykom ľudí Fulani zo západnej Afriky, známym ako Pulaar, hovorí viac ako 40 miliónov ľudí. Väčšinu histórie však nemal tento národ abecedu. Od detstva sa bratia Ibrahima a Abdoulaye Barry snažili zachovať svoj materinský jazyk a v roku 1989 vytvorili ranú verziu ADLaM v rukopisnej forme.
Creative Commerce Lions
Hungerstation - The Subconscious Order
Keď sme preťažení možnosťami a neuvieme sa už ani rozhodnúť, čo si objednať na obed. Stránka pre online objednávanie jedla v Saudskej Arábii, HungerStation, sa snažila tento problém vyriešiť. Spolupracovala s Wunderman Thompson Saudi Arabia na vývoji technológie, ktorá za vás objednáva. Rozpoznáva vaše chute, ponúka možnosti a sleduje váš pohľad. Takto zúži výber a povie vám, po čom vaše podvedomie túži.
Creative Effectiveness Lions
Cadbury Celebrations - Shah Rukh Khan-My-Ad
Po pandémii nastali ťažké časy. Spoločnosť Cadbury sa rozhodla, že podporí malé podniky. Prostredníctvom spolupráce s Wavemaker India využila strojové učenie na to, aby tvár a hlas indického herca Shah Rukh Khana menoval a odporučal rôzne obchody. Aby bol dopad ešte väčší, v závislosti od miesta prezerania reklamy, odporučili práve miestne podniky.
Creative Strategy Lions
Renault - Plug Inn
S jedným miliónom elektrických áut v uliciach Francúzska a iba 80 000 nabíjacími stanicami čelili elektrické vozidlá veľkej výzve.
Automobilová značka Renault, s pomocou Publicis Sapient Paris, vytvorila ekvivalent Airbnb pre autá nazvaný ‘Plug Inn‘. Aplikácia umožňuje ľuďom otvoriť svoje domovy ako miesta pre elektrinu, generovať príjem a podporovať vodičov elektrických áut na ich cestách po krajine.
Brand Experience & Activation Lions
EA Sports x Apple - FIFA 23 x Ted Lasso
Keď sa ‘Ted Lasso‘ stal hitom a vznikol fiktívny tím AFC Richmond, sociálne médiá seriálu sa rozhodli prezentovať ho ako vážny futbalový tím. Partnerstvo s EA Sports a Apple prinieslo falošný tím do najväčšej futbalovej hry na svete - FIFA. Spustením prvého fiktívneho tímu na platforme ‘FIFA 23‘ povbudili hráčov k inému spôsobu interakcie so svojim obľúbeným seriálom.
Innovation Lions
Augmental - MouthPad
Technologická spoločnosť Augmental využila strojové učenie na podporu ľudí so zranením miechy a vyvinula unikátne rozhranie riadené jazykom. MouthPad umožňuje ovládanie počítačov, smartfónov alebo tabletov prostredníctvom Bluetooth práve jazykom, ktorý využíva najnovšie pokroky v 3D tlači, elektronickej enkapsulácii a zubných materiáloch.
Mobile Lions
PedidosYa - World Cup Delivery
Keď Argentina vyhrala Majstrovstvá sveta vo futbale, služba pre doručovanie jedla PedidosYa prekvapila Argentínčanov notifikáciou, ktorá sa nakoniec stala na Twitteri populárnejšou ako Messi. S pomocou GUT Buenos Aires poslali falošnú push notifikáciu 6 miliónom užívateľov. Správa tvrdila, že ich doručenie je na ceste - lenže nikto si nič neobjednal. Ukázalo sa však, že doručovacia služba nemyslela, že je na ceste jedlo, ale že titul z Majstrovstiev sveta sa vracia z Kataru do domoviny nových šampiónov.