To, že sa oplatí počúvať komunitu, potvrdil McDonald‘s so svojou Fan Truths kreatívnou stratégiou. K influencerom v nej pristupujú rovnako, ako k vlastným fanúšikom.
V zábavnej prednáške autor hit seriálu The White Lotus Mike White zas varoval pred vyhorením a pekne pomenoval problém, keď si sám nahrádzal skutočný život prácou.
Ani v stredu nechýbali prednášky o AI
Na tej z Googlu padla pekná veta: “AI nemá vkus, preto bude vždy potrebovať umelca ktorý ho nasmeruje.”
Naše reprezentantky Young Lions v kategórii Digital sa bohužial nedostali na shortlist
Young Lioni zo zvyšných kategórií odovzdali práce a dnes prezentujú. To, či zaskórovali oni, zistíme čoskoro.
A tradične pripájam aj víťazov včerajšieho kola:
Creative B2B Lions
B3 Stock Exchange a United Nations Global Compact - Eart4
Je nesporné, že Zem je v nebezpečenstve, či už kvôli klimatickej kríze, ekonomickým problémom po celom svete, alebo preľudnenosti planéty. Preto Brazílska burza cenných papierov a AlmapBBDO prišli s nápadom, ako na toto upozorniť: premeniť planétu na IPO a uviesť ju na burze cenných papierov pod názvom ‘Terr4‘ (v angličtine ‘Eart4‘).
Kampaň preložila sociálnu nerovnosť na nerovnomerné rozdelenie dividend a stratu biodiverzity na zlé správania aktív, a to tak úspešne, že ju podporuje aj UN Global Compact.
Creative Data Lions
Anheuser-Busch Inbev a Stella Artois - The Artois Probability
Pivo je prekvapivo častým motívom v mnohých historických maľbách, ale zamysleli ste sa niekedy nad tým, aké pivo tam ľudia práve pijú? To bola otázka, ktorá inšpirovala GUT Buenos Aires a Stella Artois k pátraniu. Spolupracovali s múzeom Belles Artes na analýze všetkého - od distribučných ciest až po presnú farbu, aby určili, či nápoj na obraze je ich značka.
Direct Lions
adidas - Runner 321
V histórii športu bolo mnoho čísiel spojených s konkrétnymi športovcami, ktoré inšpirovali fanúšikov na celom svete. Ale žiadny z týchto športovcov nemal Downov syndróm.
FCB Toronto a adidas sa preto spojili a vytvorili nové ikonické číslo v najdostupnejšom športe na svete: behu. Zvolili číslo ‘321‘, ktoré je tiež chromozóm spôsobujúci Downov syndróm, značka nielen angažovala svojho prvého športovca s Downovým syndrómom, ale pracovala aj so svetovými maratónmi (vrátane tých sponzorovaných rivalmi), aby na každej akcii vyhradila číslo 321 pre bežca s Downovým syndrómom.
Media Lions
Dove - #TurnYourBack
Nereálne štandardy krásy sú problémom. ‘Kúpte si tento produkt a dosiahnete tento vzhľad!‘ ‘Si pekná iba ak sa presne hodíš do týchto parametrov!‘ - zoznam je dlhý.
Keď TikTok zaviedol filter, ktorý pomocou AI pretvorí tvár na ‘perfektnú‘ krásu, internet vybuchol. Dove, Ogilvy a DAVID iniciovali hnutie, ktoré vyzývalo užívateľov, aby zabránili tomu, aby filter použil ich tváre - doslova - tým, že sa otočia chrbtom.
PR Lions
DoorDash - Self Love Bouquet
Aj napriek pokusom o destigmatizáciu masturbácie, v USA ukazujú štúdie, že je to stále veľmi tabuizované téma, pri ktorej sa 69% žien cíti nepohodlne. DoorDash a GUT však veria, že orgazmy by nemali patriť iba ľuďom vo vzťahu, obzvlášť nie na Valentína. Spoločnosť pre online objednávanie jedla si všimla, že 42% jej používateľov sú nezadaní ľudia, a preto vytvorila ‘Self Love Bouquet‘, ktorý pozostáva z 11 ruží a jednej ružovej sexuálnej hračky. Výsledok? V hlavných mestách krajiny sa hneď vypredali!
Social and Influencer Lions
Samsung - Flipvertising
Ako prinútiť generáciu Z, ktorá tradične nenávidí reklamy, aby sa o reklamu zaujímala? Ako ukázalo CHEP Network a Samsung, prekvapivo rozdávaním hodnotných cien! Mohli vyhrať zadarmo telefón tým, že si pozrú tie správne reklamy. Celý internet sa spojil a pomáhal si nájsť tie správne kľúčové slová, aby našli výhernú reklamu.