StoryEditor

Richard Gažo za Rajec: Udávame trendy, ktoré spotrebiteľ počúva a konkurencia nasleduje

11.07.2023, 13:31

Rajec je jednotkou na slovenskom trhu aj vďaka svojej komunikácii či prístupu k výberu obalov. A výborne sa mu darí aj v Česku. V čom udáva trendy a prečo sa nebojí skúšať nové a odvážne veci?

O tom nám porozprával Richard Gažo, Marketing manager pre značku Rajec, Kofola ČeskoSlovensko.

Ako sa darí značke Rajec?

Rajec je z hľadiska vnímania jednotkou na Slovensku a patrí medzi top brandy celkovo naprieč kategóriami. Je to dlhodobo výkonná a spoľahlivá značka, ktorá napriek turbulentným časom nemá prejavy veľkej cenovej citlivosti, čo je dôkazom jej sily a vlastne dlhodobým cieľom nás marketérov. Takže predané objemy sú dlhodobo stabilné. Ale, samozrejme, aj Rajec má svoje výzvy a to nie je dopyt, ale náklady. Nielen nám, ale celej kategórii robia vrásky náklady na energie, suroviny a dopravu, čo má negatívny dosah na ziskovosť.

V čom tkvie jedinečná identita Rajca?

Rajec sme od jeho uvedenia na trh v roku 2004 spájali s nedotknutou prírodou Rajeckej doliny. Jeho symbolom sa okrem Kľaku stali zvieratá, ticho lesa, postupne sa pridali bylinky a tým značka úplne vybočila z dovtedy typickej komunikácie balených vôd. Rajec svojou komunikáciou, ale aj prístupom k ochuteniam či obalom udáva trendy, na ktoré spotrebitelia počúvajú a konkurencia ich sleduje, prípadne aj nasleduje.

Na čom momentálne staviate budovanie brandu Rajec?

Pre nás sa budovanie značky nerovná púšťaniu reklamy v televízii. Preto sme sa nebáli na nejaký čas televízny priestor aj opustiť. Pristupujeme k budovaniu značky veľmi koncepčne a dlhodobo. Dnes zasejeme a pri trpezlivej práci budeme po rokoch žať. A to nielen vlastné bylinky z Rajeckej doliny, ale postupnými krokmi sa snažíme p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-04-03 10:32:59 - Feat.: 0 - Title: Rajec v aktuálnej kampani spája upokojujúci svet meditácie s nedotknuteľnou prírodou
01 - Modified: 2024-08-16 07:25:57 - Feat.: - Title: Na festivale Grape si spečatilo lásku 40 zamilovaných dvojíc 02 - Modified: 2023-12-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Ľubica Mieresová: Láskyplným piatočkom sme sa chceli priblížiť aj k mladšej generácii 03 - Modified: 2023-11-23 10:02:56 - Feat.: - Title: Kofola sa usiluje o ďalšie tradičné značky, tentokrát v pivnom segmente 04 - Modified: 2023-08-09 11:34:17 - Feat.: - Title: Kofola prichádza s netradičným konceptom. Na festivale Grape sa zosobáši až 6 párov 05 - Modified: 2021-08-25 12:44:18 - Feat.: - Title: Kofola ponúkne alternatívu k PET fľašiam a plechovkám
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 13:05