Oblasť e-commerce si prechádza dynamickým obdobím. Zatiaľ čo pandémia vytvorila unikátne prostredie nakupovania online a priala existujúcim e-shopom i novému biznisu, minulý rok už mnohé e-shopy zaznamenali zníženie záujmu o ich tovar či služby. Obchodníkov neminuli dosahy aktuálnych makroekonomických zmien, situácia na zahraničných trhoch zase spôsobila výpadky dodávateľov a s tým spojené výpadky cashflow.
Čísla v e-commerce barometri 2022, realizovanom každoročne pod taktovkou online agentúry ui42 v spolupráci s KPMG, ukazujú, že tretine respondentov klesli tržby do 15 percent. Ďalšej tretine od 16 do 30 percent a zvyšná viac než tretina zaznamenala pokles oproti roku 2021 v rozmedzí od 31 až do 60 percent. Nárast tržieb v medziročnom porovnaní pocítilo len 11 percent z prieskumnej vzorky tvorenej 55 slovenskými e-shopmi z B2C i B2B segmentu.
Pokles tržieb nebol jediným negatívnym dôsledkom zmien v trhovom prostredí. E-shopy sa museli vyrovnať so zvýšenými nárokmi na plánovanie, s narastajúcimi nákladmi na HR, plniacimi sa skladmi či s tlakom na lojalitu zákazníkov a zákaznícku skúsenosť. Podľa Roba Hágera, marketingového riaditeľa ui42, museli však hlavne reagovať na zníženie hrubej marže.
Zostáva vám 84% na dočítanie.