StoryEditor

Veľkí klienti posilnili našu kompetenciu. Agentúra rastie minimálne o sto percent

05.09.2023, 08:38
  • CEO agentúry MullenLowe GGK Marek Pajtáš a Creative Director Vlado Slivka hovoria o tom, ako vyhrali zásadné tendre, hľadajú nových ľudí a čo sa mení v reklamnej brandži. 
  • ​Podarili sa im totiž dve silné akvizície - Tipos a Billa.
  • Stará známa reklamná pravda však hovorí, že prežiť úspech je často ťažšie ako prežiť neúspech.
  • O tom, ako hľadajú nových zamestnancov, čo od nich očakávajú a či ešte majú priestor aj na ďalšie tendre a ďalších klientov, sa dočítate v rozhovore. 

Keď sa pozrieme na zoznam top zadávateľov reklamy, ktorý každoročne vydáva Kantar, hneď dvaja klienti z top 10 patria do vášho portfólia. Je to Tipos a najnovšie už aj Billa. Čo ste museli urobiť pre to, aby ste vyhrali tieto dva veľké tendre?

Marek: Normálne mi pri tejto otázke prešli zimomriavky na tele. Celé sa to asi začalo vypuknutím pandémie. Už na jej začiatku, keď sa všetci začali plašiť, som si povedal, že my sa musíme posilniť. Prvým krokom bolo založenie digitálneho oddelenia Profero. Od covidu sme postupne rástli, nebolo to nič dramatické, ale išlo to kontinuálne. Rástli sme biznisovo a neustále sme sa snažili hajrovať správnych ľudí. Do toho prišli dva veľké tendre a my sme v nich aj vďaka tomu uspeli. Pýtali ste sa však, že vďaka čomu sme ich vyhrali? Myslím si, že to bolo aj preto, lebo sa snažíme našich ľudí neustále vzdelávať a posúvať ich kvalitatívne ďalej.

Rozumiem tomu správne, že prišli dva veľké tendre a vy ste boli na ne pripravení?

Marek: Presne. Predtým sme vyhrali ešte aj ďalšie tendre, ale tieto dva boli pre nás absolútne zásadné. Agentúra momentálne rastie minimálne o sto percent. Som v brandži už dlho a nepamätám sa, žeby sa takáto situácia niekomu udiala, teda určite sa to stalo malým agentúram. My sme na trhu 30 rokov, takmer vždy sme v TOP 10 agentúr a obrat máme okolo 3 až 3 a pol milióna. Teraz zažijeme stopercentný rast.

Vlado: Marek vedie agentúru desiatky rokov, ja som do nej nastúpil „len“ pred dva a pol rokom. Pre mňa bolo toto obdobie naozaj hustým šprintom a veľkou výzvou. Za dôležitý faktor úspechu považujem intenzívne rozhovory, ktoré sme s Marekom od začiatku viedli o každom zásadnejšom kroku. Ešte počas pandémie, v období lockdownov a nútených home officeov sa nám podarilo vyhrať tendre na značky Eurovea, Pierre Baguette či neskôr produktový rad Rajo Probia.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-14 08:00:00 - Feat.: - Title: KRAS špeciál: Udalosti, ktoré v roku 2023 ovplyvnili život agentúr 02 - Modified: 2023-11-09 18:44:51 - Feat.: - Title: BILLA prichádza s novou kampaňou. Vyzýva Slovákov, aby neskrývali svoje kvality 03 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing? 04 - Modified: 2023-09-13 06:00:00 - Feat.: - Title: Andrea Jurgošová: Dobrý copywriter sa nevypíše za počítačom, ale tým, že skúša nové veci 05 - Modified: 2023-08-21 08:34:51 - Feat.: - Title: Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 11:09