Aká reklama je hodná ocenenia na súťaži Zlatý klinec?
Taká, pri ktorej všetko zafunguje. Je tam presne trafený insight, má to exekúciu, ktorá vás baví a aj neopozeranú ideu. Je to smiešne jednoduchý, a napriek tomu celkom komplikovaný rébus, ktorý je z roka na rok ťažšie rozlúštiť.
Čo musí podľa vás spĺňať reklama s titulom Grand Prix?
Grand Prix by mala získať reklama, ktorá má oproti všetkému vyššie spomenutému niečo navyše - X faktor. Je to práca, ktorú si nielen brandža, ale aj celý národ všimol. Nemusí s ňou nevyhnutne súhlasiť, ale musí v porotcoch aj v krajine vzbudzovať emócie. Skrátka, ak sa všetci ohliadneme za týmto ročníkom, mali by sme si povedať, že to bol rok, kedy táto práca jednoznačne dominovala.
Aké kvality si budete vy ako predseda poroty všímať na hodnotených reklamách?
Minulý rok som na galavečer Zlatého klinca pozval aj priateľov, ktorí neboli z reklamnej brandže. Veľmi rýchlo spozorovali zaujímavú skutočnosť: takmer žiadnu z ocenených prác nikdy predtým nevideli. Osobne si myslím, že by sme sa mali snažiť vyzdvihnúť odvahu aj veľkých klientov, ktorých reklamu bolo vidieť, ale pritom sa to neboja robiť originálne a inteligentne.
Na čo sa najviac tešíte ako predseda poroty?
Teším sa na plodné a bohaté diskusie s porotcami. Mám zo zloženia tohtoročnej poroty veľmi dobrý pocit. Čo meno, to osobnosť, za ktorou stojí kopec skvelej roboty. Verím, že to budú ťažké, ale napriek tomu - pre nás všetkých - veľmi podnetné a obohacujúce dva dni, ktoré spolu strávime.
V čom bude vaša úloha iná, ako keď ste boli členom poroty kreatívnych súťaží?
Budem viac počúvať, ako rozprávať. Kto ma pozná, vie, že to bude pre mňa celkom veľký challenge.
Ako sa postavíte k hodnoteniu prác, pri ktorých výraznú časť kreativity či exekutívy urobila AI?
Postavíme sa k tomu rovnako, ako keby bola využitá akákoľvek iná nová technológia. Dáva jej prítomnosť zmysel? Posúva prácu ďalej? Je využitá umne, alebo samoúčelne len preto, že je to trendy? Toto sú otázky, ktoré sa nielen seba, ale aj kolegov - porotcov budem pýtať.
Neodmysliteľnou súčasťou úspešného príbehu Zlatého klinca sú partneri. Tento rok sa rozhodli podporiť tvorivosť v reklamnom priemysle a ako partneri kategórii aj na pódium vystúpia:
Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL
Ticketportal - partner kategórie OOH
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Kooperativa - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR
Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ
Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.