StoryEditor

Zlatý klinec 2023: Pozrite si kompletný rebríček Agentúry večera

29.09.2023, 12:12

Sviatok kreativity, sviatok odvahy, sviatok odhodlania vyniknúť, vystúpiť z radu, ukázať sa. To je Zlatý klinec. Festival reklamy, také slovenské Cannes Lions.

My ho berieme možno už ako samozrejmosť, no hostia, ktorí prídu na Klinec prvýkrát, si hneď všímajú, že ide o niečo unikátne. Český hosť v porote Miki Karas v hodnotení zdôraznil: „Slovenská reklama je žiadaná. Stačilo sa rozhliadnuť okolo seba na slávnostnom odovzdávaní cien. To nebol event, na ktorý si partička kreatívcov prišla rozdať ceny a vzájomne si poštekliť egá. Bola to spoločenská udalosť, na ktorej sa zišli ľudia, ktorí majú skutočný záujem o svoj odbor.“

Hlavné témy

Ak to v minulých rokoch boli pandémia či Ukrajina, tento rok by sme hlavnú tému hľadali iba ťažko. Nedominovalo nič, prihlášky boli pestré, rôznorodé. Časť z nich prezentovala práce pre neziskovky, ale gro bolo pre reálnych, veľkých klientov, ktorí, či sa nám to páči alebo nie, drajvujú celú brandžu, financujú ju a žiadajú od nej podporu svojich značiek, predaj svojich produktov. A porota Zlatého klinca tak mohla oceňovať práce, ktoré vznikli na objednávku firiem ako Lidl, Kaufland, Tipos, Slovenská sporiteľňa, Telekom.

Zdá sa vám toto poradie povedomé? Tak to ste zrejme videli posledné (aj predchádzajúce) rebríčky, ktoré vydávajú každoročne Stratégie spolu s Kantarom v rámci špecializovanej ročenky Top 100 zadávateľov. Skvelé spoty, vizuály, OOH či digitál jednoducho musia vznikať pre klientov, ktorí spendujú značnú časť svojich budgetov do reklamy. Samozrejme, popri nich sa vždy objavujú lastovičky z prostredia menších spoločností, ktoré sú odvážne, dokážu popustiť uzdu fantázii, zariskovať, ísť „out of the box“, napríklad ta3, Očná klinika Veselý či Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku. Ale vrátim sa k úvodnej otázke, ak sme hľadali hlavnú tému ročníka 2023, hľadali sme márne. Alebo ste ju vy odčítali lepšie? A nie, nebola to ani A.I. A našťastie, nebola to ani politika, ani žiadne iné spoločnosť polarizujúce témy.

image

Elite/Monday Lovers, HarMMAsan a Attilovi Véghovi sa darí. Potvrdili to aj na Zlatom klinci.

image

Zlatý klinec event

image

Klientom večera sa stal zaslúžene Kaufland.

Agentúra večera

Agentúry investujú do prihlášok na Zlatý klinec tisíce eur. Veria, že sa im táto investícia vráti v podobe shortlistov a hlavne Klincov, ideálne zlatých. Niektorým to tento rok vyšlo viac, niektorým menej. Kým vlani sme boli svedkami tesného súboja medzi MUW Saatchi and Sachi a Istropolitanou Ogilvy, tento rok mal víťaz úplne iné meno, ale nie prekvapivé. THIS IS LOCCO dostalo v roku 2022 od Stratégií titul Agentúra roka, partia okolo Rasťa Bahurinského a Juraja Kováča je na absolútnej vlne úspechu a čakalo sa, že to potvrdí aj na Zlatom klinci. Stalo sa.

image

THIS IS LOCCO okrem 19 klincov oslavovalo aj titul Agentúra večera.

Titul Agentúra večera si Locco doslova uchmatlo pre seba s absolútnou dominanciou, keď druhá agentúra v rebríčku získala iba polovicu ich bodov. THIS IS LOCCO si domov odnieslo neuveriteľných 23 shortlistov a 19 Klincov. Najviac ich dostali za práce pre Kaufland, ale aj Zlatý bažant, Zastúpenie Európskej komisie, Dr. Max a Deťom s rakovinou. Keď to rozmeníme na drobné, tak si z eventu odniesli 6 Zlatých, 7 Strieborných a 6 Bronzových klincov. Skvelý výsledok!

 

Pozrite si kompletný rebríček Agentúry večera. Body zo Zlatého klinca  sa počítajú aj Agentúry roka 2023.

 
  Agentúra Počet ocenení Počet shortlistov Počet bodov
1. THIS IS LOCCO 19 23 1010
2. MUW Saatchi & Saatchi  11 17 530
3. Zaraguza 6 8 410
4. Istropolitana Ogilvy  8 11 390
5. Róbert Slovák a jeho priatelia  6 10 340
6. oh my DOT  6 9 310
7. Mannschaft  7 9 285
8. Wiktor Leo Burnett  6 10 280
9. MullenLowe GGK  6 8 260
10. Elite/Monday Lovers  4 9 250
11. Socialists  4 6 220
12. Free Andy  2       3 130
13.  MADE BY VACULIK 2 4 80
14. TRIAD Advertising  1 5 70
15.  Pekne & Dobre 1 2 60
16. Kreatívna Dvojica  1 3 50
17.  Škoda Auto Slovensko  1 1 50
18. Mark BBDO  1 2 40
19.  Kreativ Gang  1 1 30
20. applepie  0 2 20
21. Respect APP 0 1 10

 

Filipom je Juraj

Aby toho na adresu THIS IS LOCCO nebolo málo, tak kreatívny riaditeľ agentúry Juraj Kováč dostal od svojich kolegov z ADC mimoriadne uznanie. A to cenu Filip za výnimočný kreatívny počin. Juraj stojí za všetkými oceňovanými kampaňami svojej agentúry, je kreatívcom a zároveň aj stratégom, ktorý kreuje výnimočné nápady pre Kaufland, Dr. Max, Zlatý Bažant a ďalších klientov.

image

Juraj Kováč z THIS IS LOCCO je Filip. Kolegovia z Art Directors Clubu ho ocenili za jeho výnimočné kreatívne počiny.

Top kampane roka 

Najväčšia debata býva štandardne o kampaniach. Veď aby nie! Je to kráľovská kategória, ktorá v sebe spája všetko – brand aj výkon. Print aj sociálne siete. Televíziu aj PR. Jednoducho, ten, ktorý si nárokuje na cenu v tejto kategórii, musí prísť s niečím výnimočným, hodným obdivu, nasledovania. Pred Klincom sa v kuloároch debatovalo o viacerých kampaniach, ktoré za posledné mesiace rezonovali. O Rešpekte pre Telekom, o Satinskom pre Slovenskú sporiteľňu aj o hokejistoch, ktorí sa spájajú s Kauflandom. Ale v hre boli aj drobnejšie kampane, ktoré sa odohrávali v prostredí influencer marketingu či napríklad na TikToku.

image

Čo je viac ako titul Kampaň roku? Už iba Grand Prix. Ale tento rok žiadna "GP" nebola. A tak sa zo zlatej kampane tešia THIS IS LOCCO a Kaufland.

image

Slovenská sporiteľňa si od tohotoročného Zlatého klinca sľubovala veľa. A vyšlo jej to. Spolu so svojou Agentúrou Zaraguza získali okrem iného aj titul pre najlepšiu kampaň. A to sa v reklamnej brandži cení

Výber bol slušný a porota odovzdala hneď dve zlatá – pre Moji milí Slováci a Hokejovú mrkvu. Už si hádam z ponuky ani nemohla vybrať odlišnejšie. Tá prvá bola výrazná, všimol si ju azda každý Slovák, o vytvorení hlasu Júliusa Satinského pomocou AI sa hovorilo doslova všade a demonštrovala ukážku, čo všetko dokáže umelá inteligencia. Hokejová mrkva zase bavila Slovensko, ktoré miluje hokej. Vynikala však humorom, nápaditosťou, sviežosťou a spontánnym PR, ktoré sa okolo nej šírilo. A vieme, že humor je to, čo dnešná reklama (a vlastne nielen ona) potrebuje ako soľ.

Partnermi súťaže Zlatý klinec 2023 sú:

Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL

Ticketportal - partner kategórie OOH

Tatra banka - partner kategórie CRAFT

ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN

SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA

Eallin Nomad - partner kategórie FILM

Kooperativa - partner kategórie DIGITAL

TV JOJ - partner kategórie MEDIA

Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION

Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR

Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ

 

Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.

 

01 - Modified: 2023-09-25 07:35:26 - Feat.: 0 - Title: Najväčším trendom je idea. Buď ju máte, alebo nemáte nič 02 - Modified: 2023-09-24 13:50:10 - Feat.: 0 - Title: Niekto je po Zlatom klinci spokojný, iný smutný. Ale naozaj sme ocenili všetky práce, ktoré si to zaslúžili 03 - Modified: 2023-09-22 13:44:36 - Feat.: 0 - Title: Hľadali sme unikátnu ideu a nenechali sme sa strhnúť citovým vydieraním 04 - Modified: 2023-09-22 11:50:07 - Feat.: 0 - Title: Leopard Production: Zlatý klinec bol pre nás výnimočný event 05 - Modified: 2023-09-21 11:58:36 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec je lokálna oslava odvahy, rozmýšľania a kvality. Teší ma úprimná snaha poroty otvorene zdieľať názory 06 - Modified: 2023-09-21 07:12:15 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2023: Presne takto by sa mala robiť moderná reklama 07 - Modified: 2023-09-15 11:31:39 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2023: Agentúrou večera je THIS IS LOCCO, najlepšiu kampaň má Slovenská sporiteľňa a Kaufland 08 - Modified: 2023-09-14 22:01:27 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2023: Poznáme výsledky. Toto sú najkreatívnejšie reklamy roka
01 - Modified: 2023-09-25 07:35:26 - Feat.: - Title: Najväčším trendom je idea. Buď ju máte, alebo nemáte nič 02 - Modified: 2023-09-24 13:50:10 - Feat.: - Title: Niekto je po Zlatom klinci spokojný, iný smutný. Ale naozaj sme ocenili všetky práce, ktoré si to zaslúžili 03 - Modified: 2023-09-22 11:50:07 - Feat.: - Title: Leopard Production: Zlatý klinec bol pre nás výnimočný event 04 - Modified: 2023-09-21 11:58:36 - Feat.: - Title: Zlatý klinec je lokálna oslava odvahy, rozmýšľania a kvality. Teší ma úprimná snaha poroty otvorene zdieľať názory 05 - Modified: 2023-09-15 11:31:39 - Feat.: - Title: Zlatý klinec 2023: Agentúrou večera je THIS IS LOCCO, najlepšiu kampaň má Slovenská sporiteľňa a Kaufland
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 07:01