Tomáš Slobodník, Free Andy Agency
StoryEditor

Niekto je po Zlatom klinci spokojný, iný smutný. Ale naozaj sme ocenili všetky práce, ktoré si to zaslúžili

24.09.2023, 15:47
Autor:
redred

Svoje postrehy z poroty Zlatého klinca 2023 píše Associate Creative Director Free Andy Tomi Slobodník. 

Keďže išlo o moju premiéru v porote Zlatého klinca, nevedel som si úplne predstaviť, čo očakávať. Našťastie sa ukázalo, že som dostal príležitosť stráviť dva dni v spoločnosti šikovných a inteligentných ľudí, ktorí dokážu debatovať s porozumením a otvorenou mysľou.

image

Zlatý klinec je lokálna oslava odvahy, rozmýšľania a kvality. Teší ma úprimná snaha poroty otvorene zdieľať názory

Pochopiteľne, potom čas ubieha veľmi rýchlo, a tak sa nám podarilo nabrať asi štvorhodinový sklz, za čo sa trpezlivo čakajúcim špecialistom úprimne ospravedlňujem. Asi nebude prekvapením, že najviac sa debatovalo o dvoch najväčších kampaniach uplynulého roka (Rešpekt a Julo), no mňa osobne nadchli aj práce, o ktorých som počul menej – napríklad Radosť víťazí, Kaufland mrkva alebo Sheesh benger. Tam som si dokonca aj rozšíril jazykové obzory.

image

Zlatý klinec 2023: Poznáme výsledky. Toto sú najkreatívnejšie reklamy roka

Čo sa týka samotných výsledkov, je mi úplne jasné, že vždy bude niekto spokojný a niekto smutný. Som však presvedčený, že sme ocenili všetky práce, ktoré si to zaslúžili, porotu niečím nadchli a môžu byť dávané za príklad toho, ako sa má robiť kvalitná reklama. Otázka Grand Prix bola otvorená do posledného okamihu a favoritov bolo viacero, no nakoniec ani jedna z hodnotených prác nedokázala strhnúť dostatočný počet porotcov. To iba potvrdzuje, že práce, ktoré Grand Prix dostanú, musia mať okrem dokonale odvedeného remesla aj niečo navyše. Iba vtedy majú šancu získať aj túto záverečnú poklonu.

image

Leopard Production: Zlatý klinec bol pre nás výnimočný event

Partnermi súťaže Zlatý klinec 2023 sú:

Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL

Ticketportal - partner kategórie OOH

Tatra banka - partner kategórie CRAFT

ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN

SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA

Eallin Nomad - partner kategórie FILM

Kooperativa - partner kategórie DIGITAL

TV JOJ - partner kategórie MEDIA

Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION

Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR

Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ

 

Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.

01 - Modified: 2023-09-22 13:44:36 - Feat.: 0 - Title: Hľadali sme unikátnu ideu a nenechali sme sa strhnúť citovým vydieraním 02 - Modified: 2023-09-22 11:50:07 - Feat.: 0 - Title: Leopard Production: Zlatý klinec bol pre nás výnimočný event 03 - Modified: 2023-09-21 07:12:15 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2023: Presne takto by sa mala robiť moderná reklama 04 - Modified: 2023-09-15 11:31:39 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2023: Agentúrou večera je THIS IS LOCCO, najlepšiu kampaň má Slovenská sporiteľňa a Kaufland
01 - Modified: 2024-08-12 07:30:17 - Feat.: - Title: Známe české pivo sa spojilo so slovenskými vysokoškolákmi z VŠMU 02 - Modified: 2023-12-19 09:30:06 - Feat.: - Title: Novú kampaň ESETu sledujú kanadskí diváci v prime time 03 - Modified: 2023-12-14 14:16:18 - Feat.: - Title: Love brand sa nezrodí zo dňa na deň, je to proces na dlhšiu trať 04 - Modified: 2023-11-15 08:00:00 - Feat.: - Title: Mariana Mažgútová: Každý brand, ktorý je otvorený kreativite sa stáva mojim love brandom 05 - Modified: 2023-10-04 12:31:29 - Feat.: - Title: OOH: Znova jasná dominancia "práce mesiaca september"
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:33