Zlatý klinec mal tento rok 12 kategórií. Porota rozdala desiatky klincov. Najostrejšie sledovanou, kráľovskou býva už štandardne Kampaň. Zlato chce vyhrať každá značka, každá agentúra.
Tento rok porota udelila dve najvyššie ocenenia, a to oprávnene dvom značkám, ktoré dominovali. Slovenskej sporiteľni a Kauflandu.
Najlepšiu kampaň za rok 2023 urobila agentúra Zaraguza pre svojho klienta Slovenskú sporiteľňu, a to pod názvom Moji milí Slováci. Mimochodom, fragmenty tejto kampane sme mohli vidieť takmer vo všetkých kategóriách. V Crafte získala hneď dva zlaté klince a ďalši pridala v Audiu. K tomu si treba prirátať ešte striebro v Crafte, Filme a bronz v PR. Čerešničkou na torte tak bol titul pre najlepšiu kampaň roka 2023.
Ako v rozhovore pre Stratégie povedal predseda Multi Channel poroty Jaroslav Vígh, titul pre najlepšiu kampaň by mali dostať práce, ktoré pozná nielen odborná porota, ale zarezonovali aj v laickej verejnosti. V prípade Zaraguzy a Slovenskej sporiteľne sa to jednoznačne naplnilo.
Moji milí Slováci, ktorí využili hlas Júliusa Satinského vyrobený umelou inteligenciou boli v médiách neprehliadnuteľní. Diskutovalo sa o tom či je to etické alebo neetické využiť pre účely reklamy hlas osobnosti, ktorá už nežije a nemôže na to dať sama súhlas. Sporiteľňa ho ale získala od rodiny ako od dedičov pozostalosti známeho herca. Kampaň bola nielen posolstom k odvahe, povzbudením a inšpiráciou na dokončovanie, ale aj manifestom, toho, čo dokážu nové technológie, konkrétne umelá inteligencia, ktorá mení svet marketingu a kreativity.
Druhá kampaň ocenená zlatom bola subtílnejšia - v nasadení v médiách aj produkčných nákladoch. Vynikala však humorom, nápaditosťou, sviežosťou a spontánnym PR, ktoré sa okolo nej šírilo. A vieme, že humor je to, čo dnešná reklama (a vlastne nielen ona) potrebuje ako soľ.
Agentúra THIS IS LOCCO na Zlatom klinci 2023 zabodovalo viacerými prácami pre svojho top klienta Kaufland, no zlato z kráľovskej disciplíny sa cení najviac. Top kampaňou roka sa právom stala Hokejová mrkva.
THIS IS LOCCO robí pre Kaufland výbornú prácu. Keďže značka je už roky partnerom hokeja, odzrkadľuje sa to aj v ich reklamách. Táto kampaň bola iná, zábavná a šírila sa okrem televízie na sociálnych médiách. Agentúra spolu s klientom vytvorili netradičný merch - chladiace vrecko alebo teda balíček mrazenej mrkvy. Vrecká s mrkvou sa okamžite stali zaujímavým artiklom a širili sa medzi hokejistami a fanúšikmi. Výborný nápad, tlieskame!
THIS IS LOCCO je na obrovskej vlne. Agentúre sa darí všetko, na čo siahne. Už koncom minulého roku získali od Stratégií cenný titul Agentúra roka a na tohtoročnom Zlatom klinci sme im odovzdali ďalšiu cenu do vitríny - titul pre Agentúru večera.
Partia okolo Rasťa Bahurinského a Juraja Kováča doslova valcuje slovenskú reklamnú brandžu. Po spočítaní bodov za získané klince a shortlisty si vybojovali obrovský náskok pred MUW Saatchi and Saatchi a Zaraguzou. Agentúra si na konto pripísala neuveriteľných 23 shortlistov a 19 klincov. Okrem Kauflandu brali ceny aj za práce pre ďalších klientov, napríklad Zlatý bažant, Zastúpenie Európskej komisie, Dr. Max a Deťom s rakovinou.
Klientom večera sa stal Kaufland a titul Filip pre výnimočný prínos do kreativity získal kreatívny riaditeľ THIS IS LOCCO Juraj Kováč.
Partnermi súťaže Zlatý klinec 2023 sú:
Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL
Ticketportal - partner kategórie OOH
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Kooperativa - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR
Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ
Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.