Keď iní tlačia na predaje, Hyundai stíha budovať aj brand. Automobilka totiž vie, že pred Vianocami už nedobehne žiadne obchodné ciele a v pretlaku vianočných reklám skôr zaboduje dobrou CSR aktivitou. Marketingový riaditeľ značky Marek Kopča je presvedčený, že v poslednej kampani roka už nie je predajná výkonnosť prioritou. „Povedali sme si, že vianočnou kampaňou nadviažeme na to, čo dlhodobo podlinkovo komunikujeme, teda na zodpovednosť a bezpečnosť za volantom auta a na cestách. Pozreli sme sa na to, aký veľký budget nám ešte zostal, a rozmýšľali sme, čo zaň vieme urobiť.“
Peňazí na kampaň nemali veľa, a tak si naplánovali, že prebehne iba v online. Do toho sa im však zrušil event a zrazu bol rozpočet o niečo väčší, konkrétne okolo 50-tisíc eur, a značka si mohla dovoliť aj rádio. S ideou komunikovať bezpečnosť tak išli za svojou agentúrou Respect APP.
„Na začiatku sme sa pozreli na dáta a zistili sme, že jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd na Slovensku je nedovolená rýchlosť jazdy. Ďalšie dáta hovoria, že rýchla hudba podnecuje k rýchlejšej jazde. Konkrétne, ak je hudba nad 120 bpm, núti vodiča, aby stlačil plyn a pridal, znižuje jeho pozornosť, ktorú by mali venovať vedeniu vozidla a situácii na cestách. Toto boli pre nás vstupné insighty,“ vysvetľuje šéfka Respect APP Yolka Udičová.
Rýchla jazda rovná sa viac nehôd
Poznáte to všetci. Pred sviatkami sa každý ponáhľa, je nervózny, chce všetko stihnúť, nakúpiť, nachystať. „Naším riešením teda bolo spomaliť, pretože je čas Vianoc. Poďme spomaliť, pretože tak bude naša jazda bezpečnejšia a každý príde na sviatky dom...
Zostáva vám 85% na dočítanie.