Aktívna komunikácia sa rozbehne v televízii s 20-sekundovým spotom. Ďalej ju podpria kiná, YouTube, formáty OOH (billboardy, CLV), sociálne siete, web aj členstvo IKEA Family, sieť LinkedIn a spolupráce s influencermi.
Vytvárať lepší každodenný život pre každého
IKEA prichádza s láskyplným inšpiratívnym príbehom. Do hlavnej úlohy pasovala kreslo STRANDMON, ktoré sa o psie potreby postará tak, že sa v pohode a pohodlne cítia úplne všetci.
„Nikde inde necíti človek to, čo cíti, keď príde domov. V IKEA si predstavujeme, ako sa vraciate domov, stláčate kľučku a otvárate dvere do svojej oázy pokoja. Do priestoru, ktorý vám bez ohľadu na veľkosť a dispozíciu ponúka útočisko, kde je vám dobre, kde si môžete urobiť pohodlie a starosti nechať za dverami.V IKEA nájdete množstvo rôznych riešení, ktoré vykúzlia priestor na relaxáciu úplne kdekoľvek. Pretože skutočný domov, kam nás to ťahá a kde chceme cítiť blízkosť a lásku, si zaslúži skutočne každý,“ vysvetľuje význam domova a potreby v domácnosti Iva Pohlová, Marketing Communication Manager pre IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
IKEA sa o život v domácnosti intenzívne zaujíma a každoročne zhromažďuje údaje v IKEA správe o živote v domácnosti (Life at Home Report). Je to najväčší a najvýznamnejší výskumný projekt svojho druhu, ktorý zahŕňa kvalitatívny a kvantitatívny výskum toho, čo si ľudia po celom svete myslia, čo potrebujú a o čom snívajú. „S tým, ako sa svet mení a kladie na nás stále väčšie nároky, je extrémne dôležité mať miesto, kde sa cítime skutočne doma,“ hovorí Iva Pohlová.
IKEA správa o živote v domácnosti tiež odhaľuje, že ak je vaša domácnosť odrazom vašej osobnosti, budete ju s takmer dvakrát (1,7- krát) vyššou pravdepodobnosťou vnímať ako zdroj duševnej pohody. Aj naďalej sú nenahraditeľnými členmi domácností domáci miláčikovia a zeleň. Zhruba 13 percent ľudí uvádza, že na svoje rastliny v posledných 12 mesiacoch hovorili.
Niektoré veci sú kľúčové preto, aby ste sa v domácnosti cítili ako doma. Neobídete sa napríklad bez určitých predmetov alebo bez priestoru, kde sa môžete po svojom vyjašiť.
- Spolu 46 percent opýtaných uvádza, že sú pre nich dôležité veci, ktoré si sami kúpili, zatiaľ čo pre 41 percent sú najdôležitejší ľudia, s ktorými bývajú.
- Iba 23 percent (svetový priemer 58 percent) Sloveniek a Slovákov si myslí, že ich domácnosť odzrkadľuje aj ich osobnosť. Pre 43 percent ľudí je dôležité mať priestor na potreby a záľuby.
- Celkovo má približne 33 precent ľudí lepší pocit zo svojej domácnosti, než mali v rovnakom čase pred rokom.
Vizitka kampane
Lokalizácia komunikačného konceptu: Publicis Groupe
Kreatívna stránka: BBDO Zagreb, Publicis Groupe, Kaspen
Lokalizácia videospotu: Publicis Groupe
Influenceri: Adison, Seesame, ACG
Sociálne siete: Publicis Groupe
Digitálna a mediálna agentúra: Dentsu