„Najlepšie bude, keď Odpadnesh nebude mať z čoho vyrábať a nebude to mať kto vyrábať,“ hovorí zakladateľ projektu Štefan Hric, spolumajiteľ a managing partner eventovej agentúry CREATIVE PRO. Ak by sa tieto dva faktory spojili, znamenalo by to, že na eventoch sa buď netvorí odpad z veľkorozmerných bannerov, prípadne sa tieto vyrábajú z udržateľných či viackrát použiteľných materiálov a súčasne, že nik nie je ohrozený chudobou a nie je odkázaný na to, že si privyrobí pár stoviek mesačne šitím tašiek. A ani jeden cieľ momentálne nevyzerá reálne. Bannery budeme mať na eventoch ešte zrejme poriadne dlho a ani so zmenou materiálov to nevyzerá ružovo, o likvidácii chudoby ani nehovoriac. „Kým sa dopracujeme k tomuto ideálu, to budú roky a my nemôžeme čakať na to, kedy príde ideálny deň D. Zatiaľ nám musí stačiť, že z toho, čo nevieme zrecyklovať ani nahradiť, urobíme niečo funkčné, nie odpad navyše.“
Keď sa spojí eventovka s neziskovkou
Štefana Hrica motivoval k založeniu projektu Radoslav Dráb z Úsmevu ako dar. „On si totiž pýta pomoc pre chudobných tak, že všetky vaše prekážky a vnútorné výhovorky dokáže eliminovať. Jednoducho, pomáha nám pomáhať. Odpadnesh je presne rovnaký vzorec – pomáha pomáhať eventovkám, aby robili ekologickejšie eventy.“
Všetko sa to začalo v plnom sklade eventovej agentúry CREATIVE PRO v Košiciach. Hromadili sa im tam použité bannery z rôznych eventov, ktoré sa nedali inak využiť. Tamojšie krízové centrum Úsmevu zároveň hľadalo prácu pre svojich klientov. A tak vznikla značka Dorka bags, neskôr Odpadnesh. Z reklamných bannerov v Košiciach a na Ukrajine šijú tašky či rôzne púzdra, všetko jednoduché, funkčné predmety, aby ich výroba nebola príliš náročná.
Zostáva vám 67% na dočítanie.