Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia a tímový maskot ducha.
StoryEditor

Téčko v Košiciach predstavuje nového maskota SPIRITA

26.10.2023, 14:33
Autor:
redred

Pojem “tímový duch” sa v dnešnej dobe skloňuje takmer v každom korporáte. Ako to však vyzerá, keď sa toto slovné spojenie zoberie doslova a premení sa na nového maskota firmy? Na túto otázku odpovedala agentúra Promiseo novou kampaňou pre spoločnosť Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia. 

Prívetivosť, uvoľnenosť a tímovosť. Aj týmito vlastnosťami sa najväčší IT zamestnávateľ na východnom Slovensku chcel v novej kampani prezentovať. A napriek tomu, že jeho typickú magentovú farbu poznajú milióny Slovákov, hľadal spôsob, ako sa ešte viac odlíšiť od konkurencie. S riešením prišla agentúra Promiseo, s ktorou dlhodobo spolupracuje.

Promiseo vytvorilo maskota SPIRITA - sympatického ducha, ktorý je každodennou súčasťou života v Téčku. Jeho meno, samozrejme, pochádza z anglického “spirit”, čo znamená “duša” alebo “duch.” 

image

Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia a tímový maskot ducha na Bielej noci.

SPIRIT nie je len vizuálnou manifestáciou hodnôt a života firmy. Podieľa sa na práci, no i CSR aktivitách spoločnosti. Svojou samotnou existenciou podporuje aj diverzitu, keďže v komunikácii kokce. A pri čom inom, než pri slovách, ktoré obsahujú písmená “bu” ? V spojení s priateľským vzhľadom a unikátnym wordingom tak vznikla postavička, ktorá za prvé týždne od spustenia kampane získala obrovské množstvo pozitívnych reakcií v rámci firmy i mimo nej. 

SPIRIT sa neobjavuje iba v brandovej komunikácii spoločnosti. Jeho záber je široký - od ekologických tém cez Pride až po duálne vzdelávanie mladých. Vystupuje v krátkych promo spotoch, kde ho diváci vidia priamo v akcii - inými slovami - tak, ako trávi čas v Téčku so svojimi kolegami a kolegyňami, napríklad pri varení kávy alebo na meetingoch. Získal už aj vlastné GIFká na Instagrame, ktoré za dva mesiace dosiahli 346 940 videní, a má aj vlastnú backstory, ktorá sa viaže na tradičný košický pivovar, v ktorom kedysi spoločnosť sídlila. 

Hľadali sme zjednocujúci prvok, ktorý posilní náš brand a ukáže všetkým, v čom tkvie naša sila. Od začiatku je našou silnou stránkou tímový duch, a preto sme oslovili agentúru Promiseo o pomoc s kreatívou. SPIRIT je zároveň hravý a veselý maskot pre našu mladú firmu s vekovým priemerom 36 rokov,” hovorí Ivana Marcinková z oddelenia Komunikácie, Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia. 

O tom, že SPIRIT si získal náklonnosť cieľovej skupiny svedčia aj čísla. Jeho popularita na sociálnych sieťach je taká vysoká, že náš engagement rate prekonal benchmark v segmente Tech & Software o 1650 percent. Na Googli bola cena za preklik v Display Ads oproti priemeru o 270 percent nižšia a výrazne sme narástli aj v organickom vyhľadávaní webovej stránky, a to o 163,18 percent v porovnaní s minulým rokom. 

image

Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia a tímový maskot ducha na Bielej noci.

„Aj napriek tomu, že sme tradičný veľký medzinárodný korporát, máme odvahu robiť netradičné kampane. Značka Deutsche Telekom je silná, no v regióne východného Slovenska súperí o najkvalitnejších ľudí spolu s ostatnými spoločnosťami v rámci Košice IT Valley. Preto je pre nás dôležité odlíšiť sa a ukázať, v čom spočíva naša sila a unikátnosť, “ dodáva Pavol Miroššay, riaditeľ pre komunikáciu, stratégiu a transformáciu.  

Príležitosť, ako túto informáciu dostať z virtuálneho online sveta do toho fyzického, sa naskytla pri príležitosti tradičného festivalu Biela noc, kde sa SPIRIT objavil až na 7 miestach. Návštevníci sa mohli so SPIRITOM odfotiť a zdieľať zážitok zo stretnutia s magentovým tímovým duchom vo svojej Instagram story.

image

Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia a tímový maskot ducha na Bielej noci.

Okrem dlhých radov na fotografiu priniesla táto aktivita spoločnosti Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia v priebehu jedného víkendu 129,8 percentný nárast návštev profilu a 258 percentný nárast followerov oproti priemeru za prechádzajúcich 6 mesiacov, a jednému šťastnému výhercovi dokonca aj atraktívnu poukážku na pobyt. Aj vďaka tomu patril SPIRIT medzi najobľúbenejšie expozície Bielej noci v Košiciach.   

Vizitka kampane

Ideamaker: Tomáš Liszkai 

Copywriterky: Zuzana Ročeňová, Mária Duffeková 

Account Manager: Viktória Margitová 

Grafickí dizajnéri: Marek Horváth, Tomáš Klobušník 

Social Media Specialist: Michaela Lešková 

PPC Specialist: Dominika Oratorová 

Produkcia: Mário Puzder, Šimon Brehuv, Juraj Kušnír 

Motion Designer: Matej Papik 

Kreatívna riaditeľka: Andrea Liszkai 

Zadávateľ na strane klienta: Pavol Miroššay  

01 - Modified: 2023-12-12 11:08:21 - Feat.: - Title: Kvalitná produkcia nezachráni nekvalitnú ideu, zhodujú sa zástupcovia produkčných spoločností 02 - Modified: 2023-10-30 10:33:14 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: UX je stále dôležitou témou na meranie používateľského správania 03 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing? 04 - Modified: 2023-10-24 09:24:38 - Feat.: - Title: Pri personalizácii je doležitá efektívna komunikácia so zákazníkmi (Anketa Stratégií) 05 - Modified: 2023-10-13 09:03:28 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: Programmatická reklama už prekračuje tradičné bannerové formáty
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
29. apríl 2024 11:20