StoryEditor

ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing?

07.12.2023, 11:07
  • Umelá inteligencia je tu. Všetci s ňou experimentujeme, hľadáme jej využitie.
  • Nás však zaujíma, ako reálne mení fungovanie digitálnych agentúr a kampaní pre ich klientov.
  • Ako ju naozaj využívajú pri tvorbe reklamy a contentu?
  • V čom sa ukázala ako nepoužiteľná alebo chybová? A koľko ľudí pripravila o prácu?
  • Milan Čanky: Umelá inteligencia si u nás našla využitie primárne v kreatíve, kde pomocou rôznych dostupných nástrojov dokážeme klientovi prezentovať finálny vizuál kampane.
  • Kristína Malíková: AI nám pomáha sústrediť energiu na dôležité dizajnové rozhodnutia, a tak dosahovať biznisové výsledky pre našich klientov rýchlejšie.
  • Tomáš Cako: AI u nás nikoho nepripravila o prácu a pochybujem, že sa to v najbližšom období stane.
image

Robo Hager, ui42

Robo Hager

CMO

ui42

AI využívame tak v marketingu pri kampaniach, ako aj pri programovaní. Ďalej na preklady pri exporte e-shopov do zahraničia. Našim klientom nasadzujeme na e-shopy automatizované odporúčania produktov na báze AI. Snažíme sa dávať focus na efektivitu využívania jednotlivých nástrojov. Vyslovene chybové zatiaľ neevidujeme. A o prácu nepripravila nikoho. Skôr odbremenila, aby sa kolegovia mohli venovať aj iným veciam.

image

Daniel Feranec, CORE 4

Daniel Feranec

Creative Director

CORE4 Advertising

AI berieme ako „pomocnú silu“, ktorá sa dá pekne využiť najmä pri prezentáciách a skicách. Umelá inteligencia nie je v jej súčasnej podobe kreatívna inteligencia, ale imitujúca inteligencia, čo znamená, že spoliehať sa na ňu v príliš veľkej miere by aj tak bolo proti zásadám našej agentúry.

image

Milan Čanky, SCR interactive

Milan Čanky

Creative Director

SCR interactive

Umelá inteligencia si u nás našla využitie primárne v kreatíve, kde pomocou rôznych dostupných nástrojov dokážeme klientovi prezentovať finálny vizuál kampane, ktorý často v rámci úspory klientovho budgetu využijeme v ostrej kampani. AI ďalej využívame pri rôznych analýzach a dátovo náročnejších aktivitách, pri tvorbe obsahu, ale aj pri množstve ďalšej práce, kde sa potrebujeme inšpirovať.

O prácu nepripravila nikoho a nemyslím si, že niekoho pripraví, ale pomáha nám byť efektívnejšími. Samozrejme, je to relatívne nová technológia, ktorá má svoje muchy, preto všetky výstupy, ktoré dostaneme, je potrebné overovať, aby sme predišli prípadným chybám.

image

Marek Uličný, oh my DOT

Marek Uličný

Associate Creative Director

oh my DOT

Umelú inteligenciu využívame denne a nevnímame ju ako konkurenciu. Skôr ju berieme ako nástroj, ktorý zefektívňuje našu prácu. Či už ide o tvorbu storyboardov, skicovanie kľúčových vizuálov, alebo napríklad kontrolu gramatiky (aj tohto) textu.

Má svoje nedostatky a limity, ako každá nová technológia, ale je len otázkou času, kedy zmiznú. Som však idealista a verím, že skutočný ľudský craft nevymizne. Naopak, bude čoraz viac oceňovaný, práve kvôli záplave vygenerovaných výstupov. AI u nás o prácu zatiaľ nepripravila nikoho.

image

Peter Šebo, PS:Digital

Peter Šebo

Chief Digital Officer & Founder

PS:Digital

AI je už dnes prirodzenou súčasťou našej práce. Primárne ju využívame na rešerš textov, inšpiráciu a grafické skice či mock-upy do kampaní. Testujeme zároveň aj analýzu výsledkov performance kampaní a reporting pre klientov.

Na druhej strane, spoľahnúť sa na ňu (zatiaľ) nedá pri získavaní info...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-19 08:54:10 - Feat.: - Title: Každá prihlásená práca do Zlatého klinca mala byť podrobená dôslednej kritike. Už v agentúre 02 - Modified: 2024-10-07 06:00:00 - Feat.: - Title: Na chate bez energie a plynu? SPP odhaľuje, ako by vyzeral kábel cez celé Slovensko 03 - Modified: 2024-09-30 11:21:05 - Feat.: - Title: Final Boss 04 - Modified: 2024-09-27 07:14:53 - Feat.: - Title: Promiseo oslavuje 15 rokov kreativity a partnerstiev 05 - Modified: 2024-09-26 09:13:46 - Feat.: - Title: TikTok Ads sú tu! Pre väčšinu značiek to bude čoskoro povinná jazda
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. november 2024 16:33