V kampani spoločnosť Coca-Cola pracuje hlavne s postavou Santa Clausa, ktorý je pre nás všetkých synonymom láskavosti, štedrosti a dobrej vôle. Jedinečný vianočný spot prenesie divákov do kúzelného sveta Santa Clausa. Reklama aj celá vianočná kampaň prinášajú krásne posolstvo: Svet potrebuje viac Santov, ktorí robia drobné dobré skutky. Stačí ich iba objaviť v každom z nás.
Zažite to pravé kúzlo Vianoc. Objavte v sebe Santa Clausa
Aj tento rok kampaň oslavuje magické kúzlo Vianoc. „Ústrednou myšlienkou tohtoročnej vianočnej kampane je, že každý z nás môže byť Santom a že to pravé čaro Vianoc spočíva predovšetkým v tom, že niekoho potešíme dobrým skutkom či prejavením láskavosti,“ vysvetľuje myšlienku kampane Mária Drotárová, Senior Marketing Manager pre ČR a SR. Celá kampaň poukazuje na skutočnosť, že aj malý prejav láskavosti môže znamenať veľa.
Kúzelná roadshow vianočných kamiónov naprieč celým Slovenskom a Českom
Okrem nového vianočného spotu prichádza Coca-Cola aj s obľúbenou roadshow vianočného kamiónu. Značka vyšle svoj kamión spolu so Santom do 42 miest po celom Slovensku a Česku. Práve pri príležitosti kamiónovej roadshow budú mať ľudia možnosť stretnúť sa so svojimi blízkymi, priateľmi i susedmi a naplno si vychutnať jedinečný program, ktorého súčasťou bude aj Santa Claus so svojimi pomocníkmi.
Pre všetkých návštevníkov bude navyše pripravený Santov kvíz, možnosť urobiť si originálne fotografie so Santom a jeho škriatkami či nahliadnuť okuliarmi Meta Quest do Mix reality vianočného Santovho sveta. Mapu roadshow so všetkými zastávkami nájdete TU.
Okrem kúzelnej vianočnej atmosféry a nezabudnuteľného zážitku privážajú kamióny aj celú myšlienku kampane. Každý z návštevníkov sa totiž môže pre niekoho stať Santa Clausom. V spolupráci so známou kuchárkou a komičkou Chili Ta pripravila Coca-Cola skvelé občerstvenie, ktoré si ľudia budú môcť pri kamióne kúpiť.
„Vďaka zakúpeniu občerstvenia ľudia podporia tých, ktorí to naozaj potrebujú. Coca-Cola sa totiž aj tento rok rozhodla spojiť so Slovenským a Českým Červeným krížom a celý zisk z predaja jedla a vianočných predmetov venovať práve im,“ dopĺňa Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie a spoločenskej zodpovednosti Coca-Cola pre ČR a SR.
Návštevníci môžu na mieste vďaka špeciálnej LED obrazovke sledovať vždy aktuálny stav vyzbieranej sumy. Celkovo Coca-Cola na Slovensku a v Českej republike, spoločne s účastníkmi akcie, venuje Červenému krížu viac ako 40 000 eur.
„V Slovenskom Červenom kríži pracujeme s ľuďmi z komunít, pre ktorých sú vianočné sviatky špeciálnym obdobím. Mnohí z nich totiž bežne nezažívajú pocity pohody, pokoja a spolupatričnosti, ktoré si s týmito sviatkami bežne spájame. Vďaka podpore spoločnosti Coca–Cola tento rok pre týchto ľudí zorganizujeme vianočné posedenia po celom Slovensku prostredníctvom desiatich spolkov Slovenského Červeného kríža. Budeme sa snažiť vytvoriť atmosféru, ktorú by mal počas vianočných sviatkov zažívať každý,“ hovorí Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.
Vianoce sú vhodným obdobím na darovanie. Ľudia na Slovensku však radi pomáhajú po celý rok
Prieskum spoločnosti Coca-Cola, ktorý realizovala agentúra MNFORCE v októbri tohto roka ukázal, že Slováci sa do charitatívnych aktivít zapájajú celoročne. Avšak zhruba jedna pätina oslovených pomáha najmä v období Vianoc. Podľa prieskumu sa až 75 percent) ľudí na Slovensku za posledné dva roky zapojilo do charitatívnych aktivít, pričom najčastejšie ide o zbierku oblečenia pre ľudí v núdzi, finančný dar neziskovej organizácii alebo občianskemu združeniu, či zapojenie sa do potravinovej zbierky pre ľudí v núdzi.
Ľudia na Slovensku sa v tomto období zapájajú do dobročinných aktivít najmä prispievaním do finančných zbierok (23 percent) a hmotných zbierok (20 percent). Nasledujú aj aktivity ako príspevok na benefičnom koncerte a dobrovoľnícke aktivity. Z prieskumu tiež vyplýva, že medzi preferované aktivity, ktoré by si respondenti prieskumu vybrali, ak by mali práve tieto Vianoce spraviť niečo špeciálne, patrí príprava vianočnej krabice pre seniorov alebo deti z detského domova (53 percent), finančný dar osobe v núdzi (49 percent) a nákup granúl do psieho útulku (48 percent).
Coca-Cola pozve niekoľko svojich zákazníkov až na polárny kruh
Marketingové aktivity už tradične doplní národná spotrebiteľská súťaž. Pod viečkami nápoja nájdu spotrebitelia kód, pomocou ktorého sa v Coke app môžu zapojiť do súťaže o kúzelné ceny. Hlavnou výhrou je pobyt na romantickom mieste na polárnom kruhu, v mestečku Santa Clausa.
Súťažiaci však môžu vyhrať aj lekcie varenia s Romanom Stašom alebo hodnotné vianočné predmety Coca-Cola. Marketingový koncept je doplnený o nástroje digitálnej reklamy, vrátane zapojenia influencerov, OOH reklamy, silnú podporu v mieste predaja a PR komunikáciu. Vianočná globálna kampaň prebieha na viac ako 100 svetových trhoch.