Spoločnosť SPP je dodávateľom energií, ktorého portfólio sa už v minulosti rozšírilo o zelené služby. V rámci nich dlhodobo poskytuje tipy na to, ako ušetriť na energiách a ušetriť tak aj financie domácnosti. Tentokrát sa venujú miestam, ktoré na prvú neudierajú do očí ako žrúti energie – digitálnym technológiám.
Komunikačná platforma Digitálna očista bola spustená postupne v 3 etapách na rôzne cieľové skupiny.
Po koncerte sa spustila druhá, contentová vlna, komunikácia na TikToku v spolupráci s influencermi Jovinečko, Surová dcérka a Fifqo, ktorí pravidelne prinášajú tipy, ako šetriť energiu, formou digitálnej očisty cez pozitívne zážitky. Každý pre cieľovku s inými záujmami. Popri nich sa téme venuje značka aj s odborníkmi na digitálny detox či digitálny wellbeing a zdravý spánok ako Tomáš Eichler a Matěj Krejčí.
Tretia etapa na mass market cieľovú skupinu sa spustila 8. 10. o 20.00. Značka odhalila prvý oficiálny klip k legendárnej skladbe „Ty, ja a môj brat“ známej aj ako „Sklíčka dotykov“. Na internete sa roky viedlo mnoho diskusií o význame slov pesničky Sklíčka dotykov. Kampaň odhalila, že skupina Modus už vtedy predpovedala budúcnosť a hovorila o obrazovkách našich zariadení. Sklíčka dotykov sa tak stali metaforou k zariadeniam, ktoré dennodenne používame – mobilom a tabletom.
„Našli a hackli sme popkultúrny fenomén. Song, ktorý je roky prudko počúvateľný, no ľudia dodnes nevedeli, čo sú to tie sklíčka dotykov, kvôli ktorým nám celý svet niekam unikol. V rámci kampane sme urobili aj anketu, v ktorej mladí tipovali, čo to sklíčka dotykov vlastne sú. Mnohí nevedeli, ale niektorí si to vysvetlili ako my, že by mohlo naozaj ísť o mobily a tablety. S týmto vysvetlením sme sa spojili s autormi, ktorí boli z tohto nášho nápadu nadšení. A rovnako nadšení sú aj ľudia či médiá, o čom svedčí to, ako sa message kampane sám šíri,“ dodáva Juraj Kováč, Creative & Strategy Director, THIS IS LOCCO.
Spolu s oficiálnym klipom je nasadený online spot, audio a neskôr sa pridali aj hardsellové kľúčové vizuály, kampaň bude pokračovať špeciálnymi aktiváciami.
Celá kampaň smeruje na web digitalnaocista.sk. Tam nájdu ľudia tipy na digitálnu očistu a informácie o uhlíkovej stope v digitálnom svete, ale hlavne majú možnosť zakúpiť si zelené služby SPP.
Vizitka kampane
Klient: SPP – Ivana Zelizňáková, Martina Rypáková, Andrea Danková, Mária Rybanská
Creative Director: Juraj Kováč
Art Director: Martin Jaňák, Marek Sivy, Adrian Méry
Copywriter: Barbora Jančová, Dano Vachuna, Martin Polakovič, Michal Roháček
Account Manager: Juraj Rusnák, Martin Hudák, Marína Zollerová
Strategy Director: Juraj Kováč
Client Service Director: Juraj Rusnák
Sklíčka dotykov
Produkcia: Hitchhiker films
Réžia: Petr Simon
Hudba: Modus
Text: Kamil Peteraj
Dark mode
Produkcia a réžia: Endrius
Hudba: Alan Murin