Konečné výsledky a mená držiteľov najprestížnejších medzinárodných eventových cien sa dozvieme 23. - 25. novembra. Podujatie sa uskutoční v Ríme.
Svoje želiezko v ohni bude mať aj Slovensko. Do užšieho výberu postúpil event Zlatý klinec 2023, ktorý pre Klub reklamných agentúr Slovenska zorganizovala agentúra Leopard Production.
Témou eventu bola Age of A.I. Podľa Business Development Managera agentúry Lukáša Kočiša umelá inteligencia je aktuálna a páčivá: „My tou témou v agentúre žijeme už istý čas a preto bolo pre nás veľmi prirodzené sa do nej vžiť. Potešilo nás, že prišiel jeden z prvých eventov, aj keď nie prvý, v ktorom sme mohli naplno využiť všetky aktuálne získane informácie a pretaviť ich do eventu."
Umelá inteligencia bola výraznou súčasťou vizuality aj obsahu. Kočiš priznáva, že zladiť technológiu a nájsť spôsob, ako budú systémy spolu fungovať, bolo náročné. „Snažili sme sa A.I. zapojiť do každej jednotlivej zložky eventu, napríklad pri vytváraní zvukových jinglov, nástupových jinglov, grafike, tvorbe animácií jednotlivých kategórií... Najťažšie bolo asi samotné spracovanie A.I. bytosti, ktorá spolumoderovala event. Riešili sme nielen jej estetické stvárnenie ale aj ideologické, ako by takáto entita mohla vyzerať, fungovať, aký by malo mať hlas, vyjadrovanie a podobne," opisuje proces prípravy projektu a priznáva, že pre agentúru bol tento event výnimočným.
„V prvom rade inovatívnym prístupom, v druhom priestorom, ktorý svojou kompaktnosťou dokázal plnohodnotne nahradiť Istropolis a v neposlednom rade celým tímom na čele s Matúšom Bielikom, Róbertom Slimákom, Lukášom Račekom a kolektívom Leopardu, ktorých nadšenie sa pretavilo do samotnej realizácie."