Čo však vieme o ich marketingu? V čom potrebujú pomôcť? Ako vieme poradiť firmám a agentúram, ktoré im poskytujú marketingové a komunikačné služby? Rozhodli sme sa, že sa na túto oblasť pozrieme podrobnejšie. Marketingové štúdio nonoyes a prieskumná agentúra Go4insight pripravili štúdiu, ktorá tvorí základ nášho seriálu.
V tejto prvej intro kapitole prinášame z nášho pohľadu najzaujímavejšie, možno aj prekvapivé zistenia. Veď kto by predpokladal, že aj menšie firmy vnímajú potrebu strategickejšieho prístupu k svojej značke?
O štúdii viac povedal Július Filo z Go4insight.
Prieskum „Všetko, čo vieme o marketingu rastúcich SME firiem“ sme zrealizovali metódou online v období august až október 2023 na vzorke 204 respondentov. Cieľovou skupinou boli rastúce SME firmy (s medziročným rastom minimálne 5 percent za posledné 3 roky) a dotazník vyplnili ich kompetentní zástupcovia. Prieskum prináša unikátne zistenia o využívaní marketingu týchto firiem na Slovensku.
5 kapitol štúdie opisuje Marian Abaffy z nonoyes.
Štúdiu sme rozdelili do 5 kapitol a v každej z nich, v samostatnom diely nášho seriálu, sa podrobne pozrieme na inú oblasť marketingu.
1. Rola marketingu
2. Aktivity s najväčším prínosom
3. Organizácia marketingu
4. Strategický prístup k marketingu
5. Zdroje know how a informácií
Prečo je gazela symbolom projektu? Vysvetľuje Milan Sitárik z nonoyes.
Ako gazely sú v literatúre označované rýchlo rastúce firmy, ktoré rastú medziročne o viac ako 10 percent v obrate alebo v počte zamestnancov a majú menej ako päť rokov. Naša štúdia cieli širšie, oslovujeme firmy ktorých obrat rastie tri roky po sebe o viac ako päť percent. A bez obmedzenia veku firmy. Medzi nimi sú aj slovenské „gazely“.
V zahraničí je označenie gazela vecou prestíže a označenia úspešnej firmy. Cieľom našej štúdie je pomôcť slovenským SME firmám, aby boli čo najúspešnejšie. Preto sme si ako symbol štúdie zvolili práve gazelu.