Hudba je každodennou súčasťou našich životov, no v mnohých prípadoch, možno aj vo väčšine, ide o hudbu, ktorú sme si sami nevybrali. Tento „hudobný smog“ počúvame v kanceláriách, vo výťahoch, v MHD, v taxíkoch či u kaderníka. Bez hudby si už dnes nevieme predstaviť ani nakupovanie potravín. Hoci ide o príjemný „podmaz“, hudba nemusí každému vyhovovať – a v „ohučanom“ dni môže byť, prekvapivo, najpríjemnejším zvukom úplné ticho. A práve preto ho nájdete v Kauflande – každý deň od 11:00 do 12:00.
„Dlhodobo sa v našej spoločnosti venuje téme podpory zdravia, a to nielen toho fyzického. Záleží nám aj na mentálnom zdraví. Podľa odborníkov má ticho významný pozitívny vplyv na ľudský mozog, pomáha znižovať hladinu stresových hormónov, môže tiež podporovať regeneráciu mozgových buniek. Umožňuje lepšie sa sústrediť, čo vedie k vyššej produktivite a efektivite pri akejkoľvek činnosti, ktorú práve vykonávame.
O to viac je dôležité naučiť sa ho znovu vychutnávať všade, kde je to možné. Najnovšie aj v našich predajniach, kde zákazníci nájdu pod jednou strechou veľký výber produktov a kde do bohatej ponuky sortimentu pribudol aj nedostatkový tovar v podobe ticha,“ hovorí Lucia Vargová, vedúca úseku Firemnej komunikácie Kaufland Slovenská republika v.o.s.
„Nestáva sa každý deň, že dostanete zadanie na odpromovanie ‚ticha‘. Takéto výzvy však, samozrejme, milujeme a koncept sa ponúkal sám. Ticho je síce nedostatkový tovar, ale v Kauflande majú predsa všetko pod jednou strechou. Vytvorili sme preto nový produkt: K ticho. Takto sme nielen odpromovali jedinečný benefit, ale podporili sme aj vnímanie Kauflandu ako reťazca, v ktorom nájdeme sortiment naozaj všetkého druhu,“ hovorí Juraj Kováč, Creative & Strategy Director z THIS IS LOCCO.
Hlavným nosičom je spot, v ktorom je hlavná hrdinka počas dňa konfrontovaná s rôznymi druhmi nevyžiadanej hudby – od otravnej melódie ranného budíka cez bizarný pop v ázijskom nechtovom štúdiu až po drsný metal, ktorý si púšťa svojský taxikár. Záverečné nakupovanie v tichom Kauflande tak pôsobí ako oáza pokoja.
„Hudbu počúvame počas celého dňa, a keďže si ju sami nevyberáme, ide o mix najrôznejších žánrov – stačilo už len vybrať tie najkontrastnejšie a vznikla krásna ukážka toho, aký zmätok môže hudba vytvárať v našich hlavách. Ticho oproti tomu pôsobí skutočne ako balzam pre uši,“ hovorí Martin Polakovič, Associate Creative Director z THIS IS LOCCO.
Spot režírovala Paulína Mačáková v produkcii Hitchhiker Films. Súčasťou kampane je aj POS rádio spot, ktorý je ponáškou na tradičné produktové spoty Kauflandu, a online vizuály, na ktorých je ticho prezentované ako Kaufland produkt.
Vizitka kampane
Klient: Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč, Martin Polakovič
Art Director: Juraj Sapara, Martin Jaňák
Copywriter: Martin Polakovič, Michal Roháček, Adela Holubčíková
Account Manager: Diana Hromeková, Michal Ružica
Produkcia: Hitchhiker Films
Réžia: Paulína Mačáková