Profesijná sieť LinkedIn je čoraz dôležitejším nástrojom, ktorý firmám ponúka množstvo možností pre networking, nábor zamestnancov alebo budovanie značky. Veľká časť najvyššieho manažmentu si však jeho potenciál neuvedomuje alebo ho nedokáže naplno využiť.
Ukazuje to Manažérsky LinkedIn rebríček 2024, ktorý zostavila spoločnosť Rothman and Roman v spolupráci s agentúrou Konektor.
Rebríček vychádza zo štúdie, ktorá porovnávala Linkedin komunikáciu manažmentu najväčších spoločnosti v siedmich stredoeurópskych krajinách: Českej republike, Slovensku, Slovinsko, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Poľsku. Cieľom bolo zistiť, ako aktívne kľúčové hospodárske subjekty v regióne využívajú túto profesionálnu platformu na obchodné a komunikačné účely.
Celkovo sú v rámci stredoeurópskeho regiónu českí top manažéri na LinkedIne najviditeľnejší. V prvej päťke šéfov firiem z hľadiska počtu sledujúcich sú štyria generálni riaditelia z Česka.
TOP 5 stredoeurópskych manažérskych profilov na LinkedIne podľa počtu sledujúcich:
1. Česko: Klaus Zellmer, Škoda auto a.s. – 45 773 sledujúcich
2. Rumunsko: Marco Hössl,Kaufland Romania SCS –31 795 sledujúcich
3. Česko: Tomáš Salomon, Česká spořitelna, a.s. – 24 122 sledujúcich
4. Česko: Jan Juchelka, Komerční banka, a.s. – 20 054 sledujúcich
5. Česko: Daniel Beneš, ČEZ a.s. – 19 928 sledujúcich
Ak sa na regionálne štatistiky pozrieme optikou engagementu, v prvej päťke sa umiestnili dvaja lídri zo Slovenska. Celkové rozdiely medzi lídrami rebríčka a ostatnými CEOs sú pri tejto metrike menšie. To podčiarkuje význam širšieho zamerania štúdie, ktorá hodnotí nielen počty sledujúcich, ale aj vyvolané reakcie a ich proporcionálny vzťah k počtu sledujúcich.
TOP 5 stredoeurópskych manažérskych profilov na LinkedIne podľa miery engagementu (sledované na ich posledných desiatich postoch)
1. Česko: Tomáš Salomon, Česká spořitelna, a.s. – 11 751
2. Česko: Klaus Zellmer, Škoda auto a.s. – 8 476
3. Slovensko: Zita Szlavikovics, Lidl Slovenská republika, v.o.s – 4 055
4. Slovensko: Branislav Strýček, Slovenské elektrárne, a.s. – 4 015
5. Rumunsko: Mihai Bordeanu, Automobile-Dacia SA – 2 855
„Slovensko patrí medzi najmenšie trhy v stredoeurópskom regióne, čo predstavuje prirodzenú nevýhodu v súťaži o absolútny počet sledovateľov. Skutočnosť, že sa však slovenskí CEOs umiestňujú v TOP 5 podľa miery engagementu, poukazuje na vysokú efektivitu ich komunikácie a schopnosť vytvárať obsah, ktorý rezonuje s publikom. Miera zapojenia je kľúčovým indikátorom relevantnosti a hodnoty obsahu, pričom reflektuje jeho schopnosť podnietiť interakcie a budovať hlbšiu angažovanosť,“ uviedla Kateryna Kovaľová, riaditeľka slovenskej pobočky Konektoru.
TOP 5 profilov slovenských CEO najväčších spoločností podľa engamentu
CEO | Spoločnosť | Počet sledujúcich | Engagement posledných postov |
Engagement rate | |
1 | Zita Szlavikovics | Lidl Slovenská republika, v.o.s | 2 217 | 4 055 | 182,90 % |
2 | Branislav Strýček | Slovenské elektrárne, a.s. | 3 196 | 4 015 | 125,63 % |
3 | Markus Kaune | Západoslovenská energetika | 1 027 | 1 111 | 108,18 % |
4 | Wolfram Kirchert | VOLKSWAGEN SLOVAKIA, a.s. | 1 444 | 571 | 39,54 % |
5 | James E. Bruno | U. S. Steel Košice, s.r.o. | 1 072 | 281 | 26,21 % |
Výsledky tiež jednoznačne potvrdzujú, že z hľadiska počtu sledujúcich sú v rámci celého stredoeurópskeho regiónu zďaleka najpopulárnejší práve CEOs, ktorí v tejto kategórii tvoria zároveň TOP 5 celkovo. Ak sa však na dáta pozrieme optikou engagement rate vidíme, že zastúpenie rôznych typov manažérov je pestrejšie. Hovoríme napríklad o marketingových, HR a finančných riaditeľoch spoločností.
Zber dát výskumu prebiehal na konci roku 2024, analyzovali sa dáta za posledných 12 mesiacov. Výskum sa zameral na komunikáciu kľúčových zástupcov spoločností s najvyšším obratom podľa rebríčka Coface Top 500 doplneného o komerčné banky, ktoré pôsobia na Slovensku, v Českej republike, Slovinsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Poľsku.
„Tento rok sme po prvýkrát zostavili rebríček v mierke celého regiónu, pretože výhodou platformy ako LinkedIn je, že lídri komunikujú v medzinárodnom prostredí, kde sa ich oznámenia môžu dostať k ľuďom, s ktorými sa nikdy osobne nestretnú. To isté platí aj pre zamestnancov, pretože všetci stále častejšie sledujeme vývoj a významné osobnosti vo svojich profesiách naprieč hranicami. Naše skúsenosti ukazujú, že s premyslenou a dôslednou obsahovou stratégiou je možné v relatívne krátkom čase dosiahnuť pozoruhodný rast počtu sledujúcich aj engagementu,“ dodala Zsófia Balatoni, strategická riaditeľka spoločnosti Rothman a Roman a zakladateľka spoločnosti Uniomedia.