StoryEditor

Zber dát sa transformoval spolu s prichádzajúcimi technológiami

23.02.2025, 09:54
Autor:
redred
  • Riaditeľ prieskumnej agentúry FOCUS, Martin Slosiarik, rozpráva, ako technológie menili trh prieskumov:
  • Telefonický prieskum transformoval príchod mobilných telefónov.
  • Na nástrojmi prieskumu sa stali aj sociálne siete a online platformy.
  • Karty zamiešalo GDPR a  zákon na ochranou osobných údajov.
  • Viac podobných článkov nájdete v prílohe 30 rokov Stratégie, ktoré sú dostupné aj v PDF verzii.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Vývoj trhu marketingových prieskumov a prieskumov verejnej mienky za posledných 30 rokov bol ovplyvnený viacerými kľúčovými udalosťami a trendmi. Viaceré z nich súvisia s transformáciou spôsobu samotného zberu primárnych údajov v teréne, ale aj metodologickými výzvami, ktoré súvisia predovšetkým so snahou dosahovať čo najreprezentatívnejšie vzorky.

Budovanie anketárskych sietí

Po otvorení možnosti realizovať po roku 1989 v Československu nezávislý prieskum verejnej mienky sa na našom území začali v prvom rade budov...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-19 08:00:47 - Feat.: 0 - Title: Prieskumy sú dnes dostupné aj pre malé firmy vďaka cene a rýchlosti realizácie 02 - Modified: 2025-02-15 10:00:00 - Feat.: 0 - Title: Prieskumy trhu a verejnej mienky sa menili spolu s dobou, ľuďmi a technológiami 03 - Modified: 2025-02-11 08:22:12 - Feat.: 0 - Title: Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
31. marec 2025 10:04