StoryEditor

Prieskumy trhu a verejnej mienky sa menili spolu s dobou, ľuďmi a technológiami

15.02.2025, 11:00
Autor:
redred
  • Ako sa menil výskum trhu a verejnej mienky v priebehu rokov, sme sa pýtali expertov z výskumných agentúr: Jakuba Hankovského, managing directora Ipsos Slovensko a Václava Hřícha, manging directora AKO.
  • Predmet výskumu aj realizátorov výskumu ovplivnila digitalizácia a rozvoj internetu a následne rozvoj sociálnych médií a e-commerce.
  • Najväčšími míľnikmi bolo založenie profesijnej organizácie SAVA, nárast dopytu zo strany médií, ale aj pandémia covidu.
  • Tento článok a množstvo ďalších nájdete v špeciálnej prílohe, ktorú si môžete stiahnuť v PDF v tomto článku. Nájdete ju aj vloženú do aktuálneho vydania magazínu Stratégie.

 

image

Jakub Hankovský

Jakub Hankovský

Managing Director

Ipsos Slovensko

Ak sa pozeráme na horizont niekoľkých desaťročí, tak sa na vývoj v oblasti výskumu trhu a verejnej mienky musíme pozerať optikou predmetu výskumu, tzn. spotrebiteľa, voliča, občana, trhu, firiem, zamestnancov, lekára a pacienta, ale tiež optikou realizátorov výskumu, čiže výskumných agentúr.

Digitalizácia a rozvoj internetu

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:59:51 - Feat.: 0 - Title: Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí 02 - Modified: 2025-07-02 09:58:14 - Feat.: 0 - Title: Slovenský eventový trh formovali sociálne siete, globalizácia aj krízové obdobia 03 - Modified: 2025-07-02 10:01:15 - Feat.: 0 - Title: PR je beh na dlhú trať, odmenou je dôvera a pozitívna reputácia
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 14:25