StoryEditor

Prieskumy trhu a verejnej mienky sa menili spolu s dobou, ľuďmi a technológiami

15.02.2025, 11:00
Autor:
redred
  • Ako sa menil výskum trhu a verejnej mienky v priebehu rokov, sme sa pýtali expertov z výskumných agentúr: Jakuba Hankovského, managing directora Ipsos Slovensko a Václava Hřícha, manging directora AKO.
  • Predmet výskumu aj realizátorov výskumu ovplivnila digitalizácia a rozvoj internetu a následne rozvoj sociálnych médií a e-commerce.
  • Najväčšími míľnikmi bolo založenie profesijnej organizácie SAVA, nárast dopytu zo strany médií, ale aj pandémia covidu.
  • Tento článok a množstvo ďalších nájdete v špeciálnej prílohe, ktorú si môžete stiahnuť v PDF v tomto článku. Nájdete ju aj vloženú do aktuálneho vydania magazínu Stratégie.

  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

 

image

Jakub Hankovský

Jakub Hankovský

Managing Director

Ipsos Slovensko

Ak sa pozeráme na horizont niekoľkých desaťročí, tak sa na vývoj v oblasti výskumu trhu a verejnej mienky musíme pozerať optikou predmetu výskumu, tzn. spotrebiteľa, voliča, občana, trhu, firiem, zamestnancov, lekára a pacienta, ale tiež optikou realizátorov výskumu, čiže výskumných agentúr.

Digitalizácia a rozvoj internetu

Obe oblasti zásadne ovplyvnila digitalizácia a rozvoj internetu v prvej vlne a následne rozvoj sociálnych médií a e-commerce. Zmeny na trhu a v správaní spotrebiteľa tiež v horizonte niekoľkých dekád ovplyvnila globalizácia, ktorá vo viacerých oblastiach sveta spôsobila v tomto období zásadnú revolúciu vo fungovaní trhu ako takého.

Každý rok sa však mení aj samotný spotrebiteľ, pacient, volič, čo zjednodušene vidíme na odlišnom správaní a preferenciách jednotlivých generácií. Faktormi týchto zmien sú často udalosti, ktoré na danú vekovú kohortu vplý...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-11 08:22:12 - Feat.: 0 - Title: Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí 02 - Modified: 2025-02-13 09:57:31 - Feat.: 0 - Title: Slovenský eventový trh formovali sociálne siete, globalizácia aj krízové obdobia 03 - Modified: 2025-02-04 09:57:49 - Feat.: 0 - Title: PR je beh na dlhú trať, odmenou je dôvera a pozitívna reputácia
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. marec 2025 23:01