Jakub Hankovský
Managing Director
Ipsos Slovensko
Ak sa pozeráme na horizont niekoľkých desaťročí, tak sa na vývoj v oblasti výskumu trhu a verejnej mienky musíme pozerať optikou predmetu výskumu, tzn. spotrebiteľa, voliča, občana, trhu, firiem, zamestnancov, lekára a pacienta, ale tiež optikou realizátorov výskumu, čiže výskumných agentúr.
Digitalizácia a rozvoj internetu
Obe oblasti zásadne ovplyvnila digitalizácia a rozvoj internetu v prvej vlne a následne rozvoj sociálnych médií a e-commerce. Zmeny na trhu a v správaní spotrebiteľa tiež v horizonte niekoľkých dekád ovplyvnila globalizácia, ktorá vo viacerých oblastiach sveta spôsobila v tomto období zásadnú revolúciu vo fungovaní trhu ako takého.
Každý rok sa však mení aj samotný spotrebiteľ, pacient, volič, čo zjednodušene vidíme na odlišnom správaní a preferenciách jednotlivých generácií. Faktormi týchto zmien sú často udalosti, ktoré na danú vekovú kohortu vplý...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-11 08:22:12 - Feat.: 0 - Title: Prinesie AI prieskumy bez respondentov? Syntetické dáta už dnes nahrádzajú ľudí
02 - Modified: 2025-02-13 09:57:31 - Feat.: 0 - Title: Slovenský eventový trh formovali sociálne siete, globalizácia aj krízové obdobia
03 - Modified: 2025-02-04 09:57:49 - Feat.: 0 - Title: PR je beh na dlhú trať, odmenou je dôvera a pozitívna reputácia