Puč v Činohre SND
StoryEditor

Herci SND podozriví z plánovania puču? Alebo sa len vysmievajú moci kvalitnou a slobodnou tvorbou?

15.03.2025, 16:04
Autor:
lezlez

Nová kampaň na podporu Činfondu SND od THIS IS LOCCO ironizuje spoločenskú realitu.

„Kto našepkáva hercom? Plánujete obsadenie Slovenska?“

Neúprosný vyšetrovateľ kladie absurdné otázky, zatiaľ čo herci SND čelia vypočúvaniu, akoby spáchali neodpustiteľný zločin.

V skutočnosti však ide o novú kampaň Nadácie otvorenej spoločnosti, ktorá vtipne ironizuje spoločenskú atmosféru a vyzýva k podpore kultúry prostredníctvom 2 % z daní pre Činfond SND.

Hlavným výstupom kampane je viac než dvojapolminútové online video, ktoré sa rýchlo šíri sociálnymi sieťami a pod režijným vedením Martina Marčeka spája napätú atmosféru s inteligentným humorom.

„K zadaniu sme pristúpili veľmi benevolentne, chceli sme iba, aby v tom bol dobrý humor. Pretože humor je sloboda a sloboda tvorby teraz potrebuje podporu. Veríme, že sa to odrazí aj na príspevkoch do nadačného fondu Činohry SND, ktorý v OSF spravujeme,“ hovorí Fedor Blaščák, riaditeľ Nadácie otvorenej spoločnosti.

Aj pre Činohru SND bolo spracovanie tejto kampane výzvou, no zároveň príležitosťou ukázať, že aj vážne témy možno uchopiť kreatívne.

„Doba je síce náročná, no zároveň veľmi inšpiratívna v tom, ako ju pochopiť a kreatívne uchopiť. Mám pocit, že nápad aj realizácia kampane pre Činfond presne toto spĺňa. Na výsledku je vidno, že to všetkých zainteresovaných mimoriadne bavilo. A o to v živote a tvorbe ide,“ dodáva Miriam Kičiňová, riaditeľka Činohry SND.

Produkciu kampane zastrešila Protos Production, kameru mal na starosti Martin Chlpík. Pred kamerou sa objavili ikonické tváre slovenského divadla: Emília Vášaryová, Richard Stanke, Alexander Bárta, Ľuboš Kostelný a ďalší.

Ich výkony v kombinácii s prehnanou vážnosťou vyšetrovateľa vytvárajú silný kontrast medzi realitou a absurdnými obvineniami. Výsledkom je inteligentná filmová komédia, ktorá však nesie vážny odkaz: slobodná kultúra nie je zločin.

„V Loccu milujeme humor v kampaniach, no pri vážnejších témach sa ho zvyknú klienti báť. O to viac nás potešilo, že v tomto prípade bol už súčasťou zadania. Keď si k tomu pridáme možnosť pracovať s najväčšími hereckými osobnosťami na Slovensku, ktoré vám zahrajú emóciu len pohybom strniska či zdvihnutým obočím, je to splnený kopícky sen,“ hovorí Martin Polakovič, Associate Creative Director, THIS IS LOCCO.

Kampaň prebieha primárne online – okrem hero videa boli vytvorené aj kratšie scénky s jednotlivými hercami, ktoré udržujú divákov v napätí a zároveň ich pobavia.

Vizitka kampane – PUČ v SND

Account Director: Dominika Bobulová

Account Manager: Patrícia Juríčková

Creative Directors: Martin Polakovič, Juraj Kováč

Copywriters: Martin Polakovič, Tomáš Klas, Romana Kádeková

Art Director: Marián Jackovič

Strategy Director: Juraj Kováč

Produkčná spoločnosť: Protos Production

Režisér: Martin Marček

Kamera: Martin Chlpík

Producent: Andrea Mlynková

Produkcia: Zuzana Ulbrichtová, Samuel Vojtek, Svitlana Zaichenko

Cast: Emília Vášáryová, Rebeka Poláková, Ján Gallovič, Alexander Bárta, Ľuboš Kostelný, Richard Stanke, Roman Polák, Filip Pavúk

01 - Modified: 2025-11-10 13:13:58 - Feat.: - Title: Nová adventná kampaň: Niektoré tašky z Kauflandu nesú ťažký nákup, iné ťažký príbeh 02 - Modified: 2025-11-06 15:08:36 - Feat.: - Title: O2 vstupuje do novej éry. Spúšťa spoluprácu s kreatívnou agentúrou This is Locco 03 - Modified: 2025-10-17 07:05:29 - Feat.: - Title: Experimentovanie a úlety prinášajú na sociálnych sieťach skvelé výsledky. Lepšie ako opatrná klasika 04 - Modified: 2025-10-13 04:00:00 - Feat.: - Title: Čo je kľúčové pre accounta? Práca s technológiami, komunikácia, asertivita a schopnosť nezblázniť sa 05 - Modified: 2025-10-10 06:34:13 - Feat.: - Title: Čím viac pravidiel marketingu porušíte, tým budú vaše kampane úspešnejšie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 09:30