„Kto našepkáva hercom? Plánujete obsadenie Slovenska?“
V skutočnosti však ide o novú kampaň Nadácie otvorenej spoločnosti, ktorá vtipne ironizuje spoločenskú atmosféru a vyzýva k podpore kultúry prostredníctvom 2 % z daní pre Činfond SND.
Hlavným výstupom kampane je viac než dvojapolminútové online video, ktoré sa rýchlo šíri sociálnymi sieťami a pod režijným vedením Martina Marčeka spája napätú atmosféru s inteligentným humorom.
„K zadaniu sme pristúpili veľmi benevolentne, chceli sme iba, aby v tom bol dobrý humor. Pretože humor je sloboda a sloboda tvorby teraz potrebuje podporu. Veríme, že sa to odrazí aj na príspevkoch do nadačného fondu Činohry SND, ktorý v OSF spravujeme,“ hovorí Fedor Blaščák, riaditeľ Nadácie otvorenej spoločnosti.
Aj pre Činohru SND bolo spracovanie tejto kampane výzvou, no zároveň príležitosťou ukázať, že aj vážne témy možno uchopiť kreatívne.
„Doba je síce náročná, no zároveň veľmi inšpiratívna v tom, ako ju pochopiť a kreatívne uchopiť. Mám pocit, že nápad aj realizácia kampane pre Činfond presne toto spĺňa. Na výsledku je vidno, že to všetkých zainteresovaných mimoriadne bavilo. A o to v živote a tvorbe ide,“ dodáva Miriam Kičiňová, riaditeľka Činohry SND.
Produkciu kampane zastrešila Protos Production, kameru mal na starosti Martin Chlpík. Pred kamerou sa objavili ikonické tváre slovenského divadla: Emília Vášaryová, Richard Stanke, Alexander Bárta, Ľuboš Kostelný a ďalší.
Ich výkony v kombinácii s prehnanou vážnosťou vyšetrovateľa vytvárajú silný kontrast medzi realitou a absurdnými obvineniami. Výsledkom je inteligentná filmová komédia, ktorá však nesie vážny odkaz: slobodná kultúra nie je zločin.
„V Loccu milujeme humor v kampaniach, no pri vážnejších témach sa ho zvyknú klienti báť. O to viac nás potešilo, že v tomto prípade bol už súčasťou zadania. Keď si k tomu pridáme možnosť pracovať s najväčšími hereckými osobnosťami na Slovensku, ktoré vám zahrajú emóciu len pohybom strniska či zdvihnutým obočím, je to splnený kopícky sen,“ hovorí Martin Polakovič, Associate Creative Director, THIS IS LOCCO.
Kampaň prebieha primárne online – okrem hero videa boli vytvorené aj kratšie scénky s jednotlivými hercami, ktoré udržujú divákov v napätí a zároveň ich pobavia.
Vizitka kampane – PUČ v SND
Account Director: Dominika Bobulová
Account Manager: Patrícia Juríčková
Creative Directors: Martin Polakovič, Juraj Kováč
Copywriters: Martin Polakovič, Tomáš Klas, Romana Kádeková
Art Director: Marián Jackovič
Strategy Director: Juraj Kováč
Produkčná spoločnosť: Protos Production
Režisér: Martin Marček
Kamera: Martin Chlpík
Producent: Andrea Mlynková
Produkcia: Zuzana Ulbrichtová, Samuel Vojtek, Svitlana Zaichenko
Cast: Emília Vášáryová, Rebeka Poláková, Ján Gallovič, Alexander Bárta, Ľuboš Kostelný, Richard Stanke, Roman Polák, Filip Pavúk