Ciele marketingových kampaní sa pohybujú na hranici dvoch dôležitých, no nie vždy jednoducho zlučiteľných cieľov. Na jednej strane je to okamžitý predaj a na druhej strane budovanie dôvery so zákazníkmi, ktoré si vyžaduje silné brandové posolstvá. V prvom prípade musí marketingová komunikácia osloviť spotrebiteľov, ktorí sú už aktívne zapojení do nákupného procesu, a presvedčiť ich, aby si vybrali konkrétnu značku.
V tomto prípade ide o zdôraznenie výhod produktu a vytvorenie priamych prepojení s miestami, kde si ho môžu zakúpiť. Spotrebitelia tak predstavujú „aktuálny dopyt“, pripravení uskutočniť nákup. Oproti tomu stojí snaha budovať silné, pozitívne asociácie u spotrebiteľov, ktorí sa momentálne nachádzajú mimo nákupného cyklu.
V rozsiahlej správa WARC (World Advertising Research Cente) sú označení ako „budúci dopyt“ – potenciálni zákazníci, ktorí sa o produkt zatiaľ nezaujímajú, no relevantné brandové posolstvo ich môže k produktu prilákať v budúcnosti. Problém nastáva, ak prevládne prístup silne orientovaný na okamžité výsledky a predaj, a budovanie povedomia o značke sa stáva menej prioritným, ak vôbec.
Väčšina je mimo trhu
Štúdia poukazuje práve na skutočnosť, že väčšina spotrebiteľov sa v danom momente zásahu nachádza „mimo trhu“. Pre B2B sektor dokonca platí pravidlo 95/5 – teda len 5 percent spotrebiteľov je v tejto chvíli aktívnych na trhu. To znamená, že ak sú marketingové techniky zamerané výhradne na výkon, ktoré identifikujú signály ná...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

