StoryEditor

Už žiadne brand + performance. Po novom platí brand x performance

19.03.2025, 11:10
  • Nová štúdia spoločnosti WARC ukazuje, že integrácia brandingu a výkonu do jednej stratégie je pre efektivitu reklamy kľúčová:
  • Marketing zameraný len na výkon, oslovuje v danom momente malú časť trhu.
  • Bez silnej značky sa dosahujú len krátkodobé výsledky, ktoré nemajú udržateľnú pozíciu na trhu. 
  • Keď sa branding a výkon synergicky posilňujú, vzniká multiplikátorový efekt.
  • Prečítajte si tiež rozhovor so Šimonom Gálom, kreatívnym riaditeľom a stratégom TRIAD-u.

Ciele marketingových kampaní sa pohybujú na hranici dvoch dôležitých, no nie vždy jednoducho zlučiteľných cieľov. Na jednej strane je to okamžitý predaj a na druhej strane budovanie dôvery so zákazníkmi, ktoré si vyžaduje silné brandové posolstvá. V prvom prípade musí marketingová komunikácia osloviť spotrebiteľov, ktorí sú už aktívne zapojení do nákupného procesu, a presvedčiť ich, aby si vybrali konkrétnu značku.

V tomto prípade ide o zdôraznenie výhod produktu a vytvorenie priamych prepojení s miestami, kde si ho môžu zakúpiť. Spotrebitelia tak predstavujú „aktuálny dopyt“, pripravení uskutočniť nákup. Oproti tomu stojí snaha budovať silné, pozitívne asociácie u spotrebiteľov, ktorí sa momentálne nachádzajú mimo nákupného cyklu.

V rozsiahlej správa WARC (World Advertising Research Cente) sú označení ako „budúci dopyt“ – potenciálni zákazníci, ktorí sa o produkt zatiaľ nezaujímajú, no relevantné brandové posolstvo ich môže k produktu prilákať v budúcnosti. Problém nastáva, ak prevládne prístup silne orientovaný na okamžité výsledky a predaj, a budovanie povedomia o značke sa stáva menej prioritným, ak vôbec.

Väčšina je mimo trhu

Štúdia poukazuje práve na skutočnosť, že väčšina spotrebiteľov sa v danom momente zásahu nachádza „mimo trhu“. Pre B2B sektor dokonca platí pravidlo 95/5 – teda len 5 percent spotrebiteľov je v tejto chvíli aktívnych na trhu. To znamená, že ak sú marketingové techniky zamerané výhradne na výkon, ktoré identifikujú signály ná...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-19 10:18:15 - Feat.: 0 - Title: Bez silnej značky skončíte v cenovej vojne 02 - Modified: 2025-02-24 10:31:05 - Feat.: 0 - Title: 101 Drogéria posúva hranice dátového marketingu na zlepšovanie zákazníckej vernosti 03 - Modified: 2025-07-02 09:49:28 - Feat.: 0 - Title: V PR už nejde iba o výkonnosť a efektivitu, ale aj o posolstvá 04 - Modified: 2025-02-07 09:17:25 - Feat.: 0 - Title: Najsilnejší biznis tool agentúry je kreativita
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 14:21