Hoci neexistuje univerzálny ideálny obal vhodný pre všetky produkty, pretože každý má špecifické požiadavky na ochranu, skladovanie a prepravu, obaly budúcnosti by sa mali riadiť princípmi udržateľnosti a efektívnosti. Ako vyplýva z prieskumu, jedným z kľúčových princípov je používanie jedného materiálu, čo zjednodušuje recykláciu a znižuje potrebu separácie rôznych komponentov. Rovnako dôležitá je jasná informácia o spôsobe recyklácie priamo na obale, ktorá spotrebiteľom uľahčí správne triedenie odpadu. A samozrejme, obal musí v prvom rade chrániť produkt, aby sa k spotrebiteľovi dostal v top stave.
Barbora OstrožovičováPR Manager Ipsos
„Mnohé spoločnosti si čoraz viac uvedomujú, že ich úspech nezávisí len od finančných výsledkov, ale aj od ich vplyvu na životné prostredie a spoločnosť. Naše globálne dáta ukazujú, že až 55 % firiem vníma, že ESG má vplyv na spôsob ich podnikania. Tieto spoločnosti sa snažia minimalizovať svoj negatívny dopad na životné prostredie, budovať pozitívne vzťahy so zamestnancami a komunitami, v ktorých pôsobia a zabezpečiť transparentné a etické riadenie.“
O prieskume
Všetky dáta pochádzajú z reprezentatívneho prieskumu na SK populácii, ktorý realizovala spoločnosť Ipsos pre spoločnosť ENVI - PAK, a.s. na vzorke 1003 respondentov. Výsledky prieskumu boli predstavené na prvom ročníku podujatia ENVI Summit v novembri 2024 v Bratislave, ktoré sa venovalo ekologickým obalovým riešeniam, udržateľnému ekodizajnu a cirkulárnej ekonomike.