Marketingový trh ovplyvňuje celý rad okolností, ako je ekonomická situácia, rozmach technológií či zmeny užívateľského správania. Ako sa to odzrkadľuje na prerozdeľovaní marketingových rozpočtov ukazuje prieskum spoločnosti NEILPATEL: How marketers are spending their budget in 2025”.
Marketérov z celého sveta sa pýtali, ako plánujú navyšovať alebo znižovať rozpočty do jednotlivých kanálov a z akých dôvodov. V článku vám priniesieme aj pohľad expertov popredných slovenských mediálnych agentúr.
SEO v rukách umelej inteligencie
Najvýraznejší nárast oproti minulému roku zaznamenali rozpočty na AI SEO. Investície do SEO pre platformy AI ako sú ChatGPT a SearchGPT zvýšilo až 97 percent marketérov. Rovnaký rozpočet ako predošlý rok si zachovali len dve percentá opýtaných, pričom väčšina z nich už do AI SEO v minulosti investovala a v tomto trende chcú pokračovať. Nástroje pre AI SEO pritom považujú nielen za relevantné a hodné investície, ale vnímajú ich ako zásadné a nepostrádateľné pre budúcu konkurencieschopnosť v online svete.
Do klasického SEO plánuje o niečo viac zainvestovať 44 percent opýtaných, pričom ďalších 39 percent marketérov si v tejto sfére zachováva rovnaký rozpočet aj osvedčenú stratégiu ako doposiaľ.
Zostáva vám 82% na dočítanie.