Do digitálnych médií spoločnosti investujú približne 40 % celkového marketingového rozpočtu.Shutterstock
StoryEditor

Marketéri hlásia masívny nástup AI SEO. Kto zmešká vlak, je mimo hry

18.02.2025, 13:26
  • Prieskum spoločnosti NEILPATEL „How marketers are spending their budget in 2025” ukazuje, kam marketéri smerujú svoje budgety:
  • Viac než na platený dosah sa kladie dôraz na kvalitný obsah a budovanie vzťahov so zákazníkom.
  • Podcasty a streamovacie platformy naberajú na význame.
  • Patrik Sabo zo Zenithu tvrdí, že výdavky na online reklamu stále narastajú. A to máme dáta iba od najsilnejších inzerentov.

  • Juraj Janošovský z GroupM Slovakia naopak, očakáva spomalenie rastu search reklamy.

  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Marketingový trh ovplyvňuje celý rad okolností, ako je ekonomická situácia, rozmach technológií či zmeny užívateľského správania. Ako sa to odzrkadľuje na prerozdeľovaní marketingových rozpočtov ukazuje prieskum spoločnosti NEILPATEL: How marketers are spending their budget in 2025”.

Marketérov z celého sveta sa pýtali, ako plánujú navyšovať alebo znižovať rozpočty do jednotlivých kanálov a z akých dôvodov. V článku vám priniesieme aj pohľad expertov popredných slovenských mediálnych agentúr. 

SEO v rukách umelej inteligencie

Najvýraznejší nárast oproti minulému roku zaznamenali rozpočty na AI SEO. Investície do SEO pre platformy AI ako sú ChatGPT a SearchGPT zvýšilo až 97 percent marketérov. Rovnaký rozpočet ako predošlý rok si zachovali len dve percentá opýtaných, pričom väčšina z nich už do AI SEO v minulosti investovala a v tomto trende chcú pokračovať. Nástroje pre AI SEO pritom považujú nielen za relevantné a hodné investície, ale vnímajú ich ako zásadné a nepostrádateľné pre budúcu konkurencieschopnosť v online svete.

image

AI SEO

Do klasického SEO plánuje o niečo viac zainvestovať 44 percent opýtaných, pričom ďalších 39 percent marketérov si v tejto sfére zachováva rovnaký rozpočet aj osvedčenú stratégiu ako doposiaľ.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-15 10:00:00 - Feat.: 0 - Title: Prieskumy trhu a verejnej mienky sa menili spolu s dobou, ľuďmi a technológiami 02 - Modified: 2023-05-10 07:20:52 - Feat.: 0 - Title: Začína sa nová éra vyhľadávania na internete. Stratí SEO svoj význam? 03 - Modified: 2025-02-07 10:35:49 - Feat.: 0 - Title: Nové stratégie a trendy na sociálnych sieťach: AI aj autenticita, no problémom je návratnosť investícií
01 - Modified: 2024-12-04 07:50:47 - Feat.: - Title: Vyhnite sa najčastejším chybám v PPC kampaniach. Zle nastavené ciele znamenajú nižšie predaje 02 - Modified: 2023-09-07 07:37:38 - Feat.: - Title: Ako využiť novú metriku attention pre efektívne mediálne plánovanie? 03 - Modified: 2022-12-22 12:28:09 - Feat.: - Title: Online marketingová agentúra Glidy darovala Pf-ku, ktorá im dokonale ladí s firemným sloganom 04 - Modified: 2022-12-06 11:02:47 - Feat.: - Title: Mafra má novú šéfku Digitálu. Denisa Schvarcza nahradí Lucia Chynoranská 05 - Modified: 2022-09-08 22:00:00 - Feat.: - Title: Veľký rozhovor o Piane: Budúcnosť novín na webe je v personalizácii obsahu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2025 13:37