V slovenských agentúrach vládne silná firemná kultúra.
StoryEditorKRAS x AMA špeciál: V slovenských agentúrach vládne silná firemná kultúra. Zamestnanci sa cítia cenení a vypočutí
- Aké faktory ovplyvňujú pracovné podmienky a atraktivitu v reklamných a marketingových agentúrach? Na túto otázku odpovedal prieskum realizovaný EACA v 25 krajinách Európy:
- Najväčšie výzvy v agentúrach sú mentálne zdravie, ziskovosť a efektivita procesov.
- Vzťahy a komunikácia sú podľa 95 % respondentov kľúčové pre pracovnú spokojnosť a produktivitu.
- 85 % opýtaných považuje za kľúčové flexibilné pracovné podmienky a remote working.
- 68 % zamestnancov vníma významný vplyv agentúr na spotrebiteľské správanie z hľadiska udržateľnosti.
V nadväznosti na článok v predchádzajúcom čísle prinášame ďalšie zistenia z prieskumu Sentiment Survey, ktorý na konci roku 2024 realizovala Európska asociácia komunikačných agentúr (EACA). Tento prieskum zahŕňal 25 európskych krajín a je súčasťou širšej iniciatívy EACA, ktorá si kladie za cieľ identifikovať kľúčové faktory ovplyvňujúce pracovné podmienky a atraktivitu odvetvia naprieč celou Európou. Prostredníctvom Asociácie mediálnych agentúr (AMA) a Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), ktoré aktívne podporovali účasť na prieskume nielen medzi svojimi členmi, ale aj širšou odbornou verejnosťou, sa do prieskumu zapojilo aj Slovensko.
Z výsledkov pre Slovensko vyplýva vysoká miera hrdosti na prácu v odvetví (74 percent oproti 70 percentám v európskom priemere) a vysoká ochota odporučiť prácu v tomto sektore (55 percent v porovnaní s 56 percentami v celkových európskych výsledkoch). Optimizmus v otázke budúcnosti komunikačného odvetvia (55 percent) je u nás dokonca mierne vyšší ako európsky priemer (54 percent). Pozitívne sa na budúcnosť agentúry, v ktorej práve pracujú, pozerá na Slovensku až 66 percent respondentov, čo je len mierne pesimistickejší pohľad v porovnaní s celkovým výsledkom EACA Sentiment Survey (67 percent).
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-13 13:10:21 - Feat.: 0 - Title: Hrdí a preťažení. Hovoria o sebe v prieskume ľudia z komunikačného priemyslu
02 - Modified: 2025-04-23 07:57:35 - Feat.: 0 - Title: Homeoffice je už samozrejmosť, zamestnanci oceňujú možnosť vzdelávania a pohodu na pracovisku (anketa Stratégií)
03 - Modified: 2025-04-22 10:19:57 - Feat.: 0 - Title: Byť marketérom je čoraz zložitejšie. Potrebuje poznať trendy, AI a ešte aj nadšenie (anketa Stratégií)
01 - Modified: 2025-03-13 13:10:21 - Feat.: - Title: Hrdí a preťažení. Hovoria o sebe v prieskume ľudia z komunikačného priemyslu
02 - Modified: 2024-09-10 06:37:16 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Reklama musí riešiť problém klienta, scamy pre súťaže už nefungujú
03 - Modified: 2024-07-15 07:39:27 - Feat.: - Title: Asociácia mediálnych agentúr oznámila zmeny vo svojom vedení a privítala nového člena
04 - Modified: 2024-01-11 14:11:16 - Feat.: - Title: Agentúry sa dnes rešpektujú a vedia sa vzájomne oceniť, hovorí prezident KRAS
05 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze