StoryEditor

KRAS x AMA špeciál: V slovenských agentúrach vládne silná firemná kultúra. Zamestnanci sa cítia cenení a vypočutí

24.04.2025, 10:23
Autor:
lezlez
  • Aké faktory ovplyvňujú pracovné podmienky a atraktivitu v reklamných a marketingových agentúrach? Na túto otázku odpovedal prieskum realizovaný EACA v 25 krajinách Európy: 
  • Najväčšie výzvy v agentúrach sú mentálne zdravie, ziskovosť a efektivita procesov.
  • Vzťahy a komunikácia sú podľa 95 % respondentov kľúčové pre pracovnú spokojnosť a produktivitu.
  • 85 % opýtaných považuje za kľúčové flexibilné pracovné podmienky a remote working.
  • 68 % zamestnancov vníma významný vplyv agentúr na spotrebiteľské správanie z hľadiska udržateľnosti.

V nadväznosti na článok v predchádzajúcom čísle prinášame ďalšie zistenia z prieskumu Sentiment Survey, ktorý na konci roku 2024 realizovala Európska asociácia komunikačných agentúr (EACA). Tento prieskum zahŕňal 25 európskych krajín a je súčasťou širšej iniciatívy EACA, ktorá si kladie za cieľ identifikovať kľúčové faktory ovplyvňujúce pracovné podmienky a atraktivitu odvetvia naprieč celou Európou. Prostredníctvom Asociácie mediálnych agentúr (AMA) a Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), ktoré aktívne podporovali účasť na prieskume nielen medzi svojimi členmi, ale aj širšou odbornou verejnosťou, sa do prieskumu zapojilo aj Slovensko.

Z výsledkov pre Slovensko vyplýva vysoká miera hrdosti na prácu v odvetví (74 percent oproti 70 percentám v európskom priemere) a vysoká ochota odporučiť prácu v tomto sektore (55 percent v porovnaní s 56 percentami v celkových európskych výsledkoch). Optimizmus v otázke budúcnosti komunikačného odvetvia (55 percent) je u nás dokonca mierne vyšší ako európsky priemer (54 percent). Pozitívne sa na budúcnosť agentúry, v ktorej práve pracujú, pozerá na Slovensku až 66 percent respondentov, čo je len mierne pesimistickejší pohľad v porovnaní s celkovým výsledkom EACA Sentiment Survey (67 percent).

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-13 13:10:21 - Feat.: 0 - Title: Hrdí a preťažení. Hovoria o sebe v prieskume ľudia z komunikačného priemyslu 02 - Modified: 2025-04-23 07:57:35 - Feat.: 0 - Title: Homeoffice je už samozrejmosť, zamestnanci oceňujú možnosť vzdelávania a pohodu na pracovisku (anketa Stratégií) 03 - Modified: 2025-07-02 09:27:11 - Feat.: 0 - Title: Byť marketérom je čoraz zložitejšie. Potrebuje poznať trendy, AI a ešte aj nadšenie (anketa Stratégií)
01 - Modified: 2025-11-07 16:50:58 - Feat.: - Title: Kamil Charvát: Insight môže byť hocičo. Musí to chytiť, získať si pozornosť, vyvolať emóciu 02 - Modified: 2025-11-05 15:56:57 - Feat.: - Title: JANDL zostáva na čele najvýkonnejších reklamných agentúr, ďalšie poradie sa výrazne zmenilo 03 - Modified: 2025-03-13 13:10:21 - Feat.: - Title: Hrdí a preťažení. Hovoria o sebe v prieskume ľudia z komunikačného priemyslu 04 - Modified: 2024-09-10 06:37:16 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Reklama musí riešiť problém klienta, scamy pre súťaže už nefungujú 05 - Modified: 2024-07-15 07:39:27 - Feat.: - Title: Asociácia mediálnych agentúr oznámila zmeny vo svojom vedení a privítala nového člena
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 10:24