Na marketingovom oddelení Billa prišlo k zásadným personálnym zmenám. Skončila jeho šéfka Denisa Pernicová. Môžete prezradiť, čo sa udialo?
Áno, je to zmena, ktorá nastala prirodzeným vývojom. Dočasne má túto funkciu na starosti Zlata Ulrichová, ktorá je zodpovedná za strategický marketing stredoeurópskeho regiónu. Hľadáme vhodného človeka, ktorý by na nastúpil na uvoľnenú pozíciu. Veríme, že to bude čoskoro.
Pozrime sa na vaše oddelenie, ktoré vzniklo iba začiatkom roku 2024. Ako si spätne vyhodnocujete tieto organizačné zmeny spoločnosti, čo vám priniesli do firmy?
Do Billy som prišla v čase, keď vznikalo oddelenie korporátnej komunikácie. Spoločnosť hľadala človeka, ktorý by ho rozvinul a vytvoril samostatný tím. Oddelenie korporátnej komunikácie by mala mať podľa mňa každá väčšia firma.
Aký by mal byť vzťah medzi marketingom a korporátnou komunikáciou?
Na trhu sa tieto dve oddelenia možno občas preplietajú. My to máme zadefinované veľmi dobre. Marketing má priniesť zákazníka, ktorý sa k nám bude vracať. Korporátna komunikácia má zabezpečiť, aby verejnosť či rôzni stakeholderi vedeli, čo robíme, prečo to robíme, a kam smerujeme. Na oddelení máme niekoľko častí: externú komunikáciu, internú komunikáciu a CSR spolu so sponzoringom. Štvrtou časťou sú public affairs. S marketingom, samozrejme, veľmi úzko spolupracujeme, tieto oddelenia sú v mnohých oblastiach spojenými nádobami, ktoré sa prelievajú, ale každá má aj svoju vlastnú zodpovednosť.
Vo firmách fungujú asi dva prístupy. Komunikácia patrí buď pod marketing alebo pod board.
Závisí od spoločnosti, ako sa rozhodne, Korporátna komunikácia je však samostatná disciplína so širokou agendou.
Prečo ste si v Bille povedali, že bude patriť práve pod Board?
Tak bola nastavená štruktúra. Korporátna komunikácia je súčasťou veľkej väčšiny procesov vo firmách a má byť pri zdroji informácií, pri leadershipe. Ovplyvňuje nielen vonkajšiu, ale aj vnútornú oblasť vo firme. Napríklad, interná komunikácia bola kedysi iba prílepok. Už niekoľko rokov však na pracovný trh prichádzajú generácie, ktoré majú úplne iné požiadavky. Interná komunikácia preto musí vytvárať súdržnú a informovanú komunitu.
Ak nemáte tím, ktorý chápe hodnoty, víziu, stratégiu, tak sa vám to celé môže rozpadnúť. Je priam povinnosťou firmy a jej lídrov správne komunikovať. Ľudia musia vedieť, prečo vo firme pracujú, musia mať jasné komunikačné toky, aby nemali čiastočné či zmätočné informácie. Práve preto by komunikácia mala patriť pod CEO alebo pod board. Keď nekomunikujete, umriete, alebo prinajmenšom máte problém, aby som nebola fatalistická.
Na začiatku ste avizovali, že dôvodom týchto organizačných zmien je strategická podpora vnímania značky, hovorili ste o silnejšo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.