Celková hodnota globálnej Top 100 v roku 2025 dosiahla rekordných 10,7 bilióna dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 29 percent. Tento rast poháňajú najmä technologicky podporované disruptívne značky, ktoré v uplynulých dvoch dekádach generovali väčšinu nárastu hodnoty naprieč všetkými sektormi.
Dominantnú pozíciu si už štvrtý rok po sebe udržal Apple s hodnotou 1,3 bilióna dolárov. Táto značka tak tvorí viac než 12 percent celkovej hodnoty rebríčka. Na druhom mieste sa umiestnil Google, nasleduje Microsoft na treťom a Amazon na štvrtom mieste. Hodnota značky Amazon vzrástla o 50 percent na 866 miliárd dolárov, najmä vďaka dôrazu na pohodlie a cenovú dostupnosť.
Martin Guerrieria, šéf Kantar BrandZ k tomuto vývoju vyjadril: „Aj počas ekonomických kríz dokázali najhodnotnejšie svetové značky dlhodobo prekonávať indexy S&P 500 a MSCI World. To je nespochybniteľný dôkaz hodnoty marketingu. Značka je najcennejším aktívom firmy ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.