Prieskum spotrebiteľskej lojality spoločnosti Antavo identifikoval viacero trendov, ktoré v roku 2025 formujú zákaznícku lojalitu. Na makroúrovni sú to najmä inflácia a recesia hroziaca v mnohých krajinách. Spotrebitelia vnímajú vernostné programy ako záchranné lano a celkovo sú voči nim je pozitívne naladení.
Súčasní zákazníci si želajú byť vnímaní a oslovovaní ako ľudia, ktorí sú rodičmi, partnermi či spolužiakmi. Výmenou za svoje údaje chcú získať výhodné ponuky a zároveň si prajú väčšiu slobodu.
Ukázalo sa tiež, že spoločnosti dosahujú najvyššiu návratnosť investícií (ROI) z vernostných programov v histórii. Alokujú väčšie rozpočty a vytvárajú väčšie tímy, ktoré sa sústreďujú na existujúcich zákazníkov. Mnohé už využívajú generatívnu a agentickú umelú inteligenciu na podporu rôznych úloh a procesov.
Poďme sa pozireť bližšie, čo môžeme očakávať v roku 2025:
1. Výkonnosť vernostných programov rastie
Spokojnosť je vyššia ako kedykoľvek predtým: Tento rok je 69,2 percent vlastníkov vernostných programov spokojných, čo predstavuje nárast oproti stabilnej úrovni 55,8 percent počas posledných troch rokov. Na druhej strane, najčastejším dôvodom nespokojnosti je slabá integrácia s celkovou zákazníckou skúsenosťou.
Zostáva vám 83% na dočítanie.