StoryEditor

Zákaznícka lojalita v roku 2025: Viac zážitkov prináša vyššiu návratnosť

07.05.2025, 10:00
  • Podľa Global customer loyality report 2025 od spoločnosti Antavo, vernostné programy aktuálne dosahujú rekodnú 5,2-násobnú návratnosť.
  • 67,4 % vlastníkov vernostných programov sa cíti komfortne pri používaní agentov poháňaných umelou inteligenciou na podporu správy svojich vernostných programov.
  • Jednoduchosť správy je najvyššou prioritou pre spoločnosti pri výbere technológie vernostných programov.
  • Štyria z desiatich spotrebiteľov chcú viac spôsobov, ako získavať body – nielen prostredníctvom transakcií.

Prieskum spotrebiteľskej lojality spoločnosti Antavo identifikoval viacero trendov, ktoré v roku 2025 formujú zákaznícku lojalitu. Na makroúrovni sú to najmä  inflácia a recesia hroziaca v mnohých krajinách. Spotrebitelia vnímajú vernostné programy ako záchranné lano a celkovo sú voči nim  je pozitívne naladení.

Súčasní zákazníci si želajú byť vnímaní a oslovovaní ako ľudia, ktorí sú rodičmi, partnermi či spolužiakmi. Výmenou za svoje údaje chcú získať výhodné ponuky a zároveň si prajú väčšiu slobodu.

Ukázalo sa tiež, že spoločnosti dosahujú najvyššiu návratnosť investícií (ROI) z vernostných programov v histórii. Alokujú väčšie rozpočty a vytvárajú väčšie tímy, ktoré sa sústreďujú na existujúcich zákazníkov. Mnohé už využívajú generatívnu a agentickú umelú inteligenciu na podporu rôznych úloh a procesov.

Poďme sa pozireť bližšie, čo môžeme očakávať v roku 2025:

1. Výkonnosť vernostných programov rastie

Spokojnosť je vyššia ako kedykoľvek predtým: Tento rok je 69,2 percent vlastníkov vernostných programov spokojných, čo predstavuje nárast oproti stabilnej úrovni 55,8 percent počas posledných troch rokov. Na druhej strane, najčastejším dôvodom nespokojnosti je slabá integrácia s celkovou zákazníckou skúsenosťou. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-02 08:47:44 - Feat.: 0 - Title: Šéfka komunikácie BILLA: Agentúra je pre mňa strážcom zdravého rozumu 02 - Modified: 2025-04-22 07:05:55 - Feat.: 0 - Title: V reklame vládne stagnácia, zdržanlivosť. Máloktorá agentúra vám povie, že sa má perfektne 03 - Modified: 2025-04-18 08:00:00 - Feat.: 0 - Title: Ladislav Csengeri: Úlohou prieskumu je pochopiť zmeny trhu, prispôsobiť sa im a merať ich 04 - Modified: 2025-04-17 09:05:03 - Feat.: 0 - Title: Slovenská M2C posilňuje vedenie spoločnosti. Novým CEO sa stal Peter Rihay
01 - Modified: 2024-08-16 11:02:11 - Feat.: - Title: Mýty & realita č. 4: Lojalita
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. máj 2025 10:02