Zdeno z Popradu propaguje Kaufland, teraz už oficiálne.
StoryEditor

Konečne vieme, ako vznikla skladba Kaufland kúpil Zdeno z Popradu

04.06.2025, 10:25
Autor:
redred

Nová kampaň od agentúry THIS IS LOCCO oficiálne spája kultúrny fenomén Zdena z Popradu so značkou Kaufland.

Som fááájn
Vypíl som fájné pívó
Kaufland kúpil Zdeno z Popradu
Popradu
Popradu
Poprádú.

Legendárnu pieseň  „Kaufland kúpil Zdeno z Popradu“ pozná skoro každý Slovák. Tieto slová ľudia počujú v skladbe „Survive“ od Andrewa Roachforda. Inšpirovali dokonca názov populárnej relácie vo Fun rádiu, do ktorej ľudia posielajú ďalšie prípady takzvaných „misheard lyrics“. Zdeno z Popradu tak už dlhé roky robí reklamu značke Kaufland. A Kaufland sa teraz prvýkrát v histórii k tomuto fenoménu oficiálne priznáva.

Málokto totiž vie, že prvý Kaufland na Slovensku bol otvorený skutočne v Poprade. V roku 2000, presne pred 25 rokmi. A keďže Kaufland tento rok vo svojej komunikácii oslavuje 25. výročie, so svojou agentúrou THIS IS LOCCO pripravil kampaň so Zdenom z Popradu v hlavnej úlohe.

„Spot je akýmsi ‚fake origin story‘ skladby o Zdenovi. Zdeno, obyčajný chlapík z Popradu, iba nakúpi v čerstvo otvorenom prvom Kauflande na Slovensku. Kombináciou nedorozumenia a postupnej reťazovej reakcie sa informácia o Zdenovi dostane až do New Yorku k spevákovi Andrewovi Roachfordovi, ktorý o ňom nahrá pieseň,“ vysvetľuje nápad Michal Roháček, Senior Copywriter z THIS IS LOCCO.

„Kaufland tento rok oslavuje 25 rokov od vstupu na Slovensko a to sme chceli odkomunikovať in-line s dlhodobou tonalitou značky s výrazným humorom. Najznámejšie ‚misheard lyrics‘ na Slovensku máme pod nosom dlho, no keď sme zistili, že prvý Kaufland bol otvorený v Poprade, všetko krásne zapadlo a kampaň bola na svete. Nechceli sme urobiť len pesničkový klip, ale vtipný storytellingový spot, ktorý nás v agentúre baví aj na 30. pustenie,“ hovorí Juraj Kováč, Creative & Strategy Director z THIS IS LOCCO.

Režisérsky sa spotu zhostil Dano Dekan s produkciou Hitchhiker Films. Natáčanie prinieslo viaceré výzvy, od zasadenia v roku 2000, ktoré si pýtalo špecifický dobový set design, autá aj technológie, po hľadanie dvojníka Andrewa Roachforda.

„Zdeno z Popradu je srdcovka. Príbeh mystifikácie okolo vzniku tohto fenoménu ma veľmi bavil od prvého prečítania scenára. Zdeno je takmer mýtická bytosť. Každý ho pozná, no doteraz ho nikto nevidel. Je to niečo ako nacastovať Columbovu ženu. Obzvlášť sme si preto dávali záležať, aby Zdeno ostal obyčajným mužom, no zároveň to bol charakter, ktorý si okamžite obľúbite. Tiež bolo dôležité obklopiť ho postavami, ktoré nám pomôžu vystavať legendu okolo neho s humorom a údernosťou,“ dodáva Dano Dekan, režisér spotu.

Pozrite si hlavný spot, ktorý je nasadený v online prostredí. Okrem neho vznikla ešte špeciálna komunikácia na Instagram a TikTok, kde ľudia uvidia Zdena aj so svojou ženou tancovať na legendárnu skladbu.

A to nie je všetko. Legendárne fajné pivo, ktoré sa objaví na konci spotu, Kaufland pri príležitosti tejto kampane ľuďom skutočne prinesie! „Fajné nealko pivo Zdena z Popradu“ zákazníci síce v regáloch nenájdu, ale budú ho môcť exkluzívne vyhrať v súťaži na sociálnych sieťach Kauflandu.

Vizitka kampane:

Klient: Kaufland Slovenská republika (Janka Klvačová, Lenka Valachovičová, Baška Šmidová)
Agentúra: THIS IS LOCCO
Strategy Director: Juraj Kováč
Creative Director: Martin Polakovič, Juraj Kováč
Art Director: Juraj Sapara, Dominik Mičuda
Copywriter: Michal Roháček, Martin Polakovič, Romana Kádeková
Account Manager: Diana Hromeková, Petra Kalmárová, Michal Ružica, Majka Vavrová
Produkcia: Hitchhiker Films
Réžia: Dano Dekan

01 - Modified: 2025-05-30 14:13:38 - Feat.: 0 - Title: Značka LUNTER porušuje etiketu pri stolovaní v kampani od THIS IS LOCCO 02 - Modified: 2025-05-15 14:27:28 - Feat.: 0 - Title: ZSSK sa vydala na novú kreatívnu cestu: Jej agentúrou sa stalo THIS IS LOCCO 03 - Modified: 2025-04-25 08:37:24 - Feat.: 0 - Title: Kaufland oslavuje 25 rokov nevšednou kampaňou. Stavili na zaujímavú vizualitu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. jún 2025 10:26