StoryEditor

Prečo slovenská reklama opäť nezískala v Cannes leva ani shortlist? Kreatívni riaditelia vysvetľujú dôvody

23.06.2025, 19:52
  • Najprestížnejšia súťaž kreativity na svete Cannes Lions je za nami. Kým česká reklama oslavovala Grand Prix, my sme na cenu čakali márne. 
  • Kde sa stala chyba? Má Slovensko vôbec šancu uspieť v konkurencii 27-tisíc prihlášok alebo je to mission impossible? 
  • Jakub Svetlík, Juraj Kováč, Vlado Slivka a Martin Woska sa zamýšľajú nad tým, čo sa tento rok dalo urobiť lepšie. 

Je Lev v Cannes dielom náhody? Alebo ani náhodou? Česi si hneď v prvý deň festivalu ukoristili striebornú trofej a následne historicky prvú Grand Prix. Slovenská reklama zostáva po Cannes bez ceny. 

Naše agentúry pritom poslali do súťaže 16 prihlášok. O cenu sa uchádzali štyri agentúry so šiestimi kampaňami. A k tomu si ešte prirátajme 8 prihlášok pre vianočnú kampaň Bubliny, ktorá išla pod hlavičkou Saatchi and Saatchi Dusseldorf (slovenská agentúra MUW Saatchi and Saatchi bola ako spoluprihlasovateľ). Je to stále málo? Čo treba o rok urobiť lepšie? Zainvestovať viac do prihlášok, case studies či PR? 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 89% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-24 13:33:53 - Feat.: 0 - Title: Katka Sopková: Festival v Cannes je niečo ako Disneyland pre reklamnú branžu 02 - Modified: 2025-06-18 20:42:11 - Feat.: 0 - Title: Miro Minarovych: Získať Grand Prix v Cannes je pre mňa obrovská česť, rozhodla atmosféra a príbeh 03 - Modified: 2025-06-18 10:27:55 - Feat.: 0 - Title: V Cannes sa rozdali levy za dizajn, hudbu aj šport. Na pódiu sa prekvapivo mihol aj slovenský futbal 04 - Modified: 2025-06-17 07:14:20 - Feat.: 0 - Title: Diela, ktoré posúvajú hranice kreativity. Cannes pozná prvých víťazov 05 - Modified: 2025-06-17 14:53:00 - Feat.: 0 - Title: Veľký český večer v Cannes. Do Prahy ide Grand Prix, ocenený print nafotil slovenský fotograf
01 - Modified: 2025-07-01 14:49:01 - Feat.: - Title: Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to 02 - Modified: 2025-07-01 05:59:24 - Feat.: - Title: Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu 03 - Modified: 2025-06-30 07:00:00 - Feat.: - Title: Thalia Earl: Cannes mi dodalo neuveriteľnú energiu a spolupatričnosť v reklamnej komunite 04 - Modified: 2025-06-29 07:00:00 - Feat.: - Title: Vlastimil Mesko: Skúsenosti, ktoré sme získali, majú pre nás nevyčísliteľnú hodnotu 05 - Modified: 2025-06-28 07:00:00 - Feat.: - Title: Patrícia Al-Hadi: Mojich 7 NAJ z Cannes
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. júl 2025 08:55