Firmy, ktoré chcú prilákať nové talenty, musia budovať atraktívnu zamestnávateľskú značku, ktorá komunikuje nielen benefity, ale aj hodnoty, kultúru, poslanie a príležitosti pre rast. Nestačí však len imidž navonok, je nevyhnutné, aby tento obraz zodpovedal realite. Práve tieto aspekty spája Employer Value Proposition (EVP). V texte si vysvetlíme, čo tento termín znamená, čo vlastne očakávajú od firmy zamestnanci a ukážeme si aj pozitívne príklady z nášho trhu.
Čo je to EVP?
Ide o komplexnú hodnotovú ponuku, ktorá zahŕňa všetko, čo firma reálne ponúka svojim zamestnancom počas celého ich pôsobenia. Dobre nastavené EVP je nielen základom silného employer brandu, ale aj efektívnym nástrojom na zvýšenie výkonnosti, lojality a spokojnosti v tíme. Podľa výskumu McLean & Company spoločnosti so silným EVP dosahujú 1,14-násobne vyššiu produktivitu, 1,16-násobne vyššiu schopnosť inovovať a 1,23-násobne vyššiu výkonnosť. Zároveň o 23 percent viac zamestnancov cíti vo svojej práci zmysel. Napriek tomu má len 22 percent firiem jasne definované EVP, čo predstavuje obrovský priestor na zlepšenie a konkurenčnú výhodu pre tých, ktorí sa tejto výzvy chopia.
EVP v slovenských pomeroch
Podľa názoru expertov na employer branding, EVP na Slovensku prechádza pozitívnym vývojom. Firmy si čoraz viac uvedomujú, že nejde len o súbor výhod, ale o hodnotové ukotvenie značky zamestnávateľa, ktoré pomáha budovať dôveru, lojalitu a autentický vzťah so zamestnancami. „Viaceré spoločnosti už pristupujú k EVP ako k strategickému nástroju, ktorý ovplyvňuje nielen nábor a udržanie talentov, ale aj reputáciu značky ako takej,“ hovorí Andrej Mitaš z Galton Brands. „Stavajú ho na reálnych insightoch, počúvajú zamestnancov a budujú vlastnú identitu.“ Ako príklady dobre uchopeného EVP Mitaš spomína napríklad značku ESET, ktorá kombinuje technologické líderstvo s ľudskosťou a silným spoločenským presahom, alebo Martinus, ktorý ukazuje silu autenticity, komunity a ľudského prístupu.
Zostáva vám 89% na dočítanie.

