StoryEditor

Nie sú to len benefity. Čo naozaj tvorí silné Employer Value Proposition?

07.07.2025, 10:21
  • Tradičné HR prestáva fungovať, pretože sa zásadne menia očakávania a hodnoty zamestnancov.
  • Kľúčom k prilákaniu a udržaniu talentov je autentické Employer Value Proposition (EVP), ktoré je prepojené s realitou a kultúrou firmy.
  • Jedným z najdôležitejších benefitov pri výbere povolania je flexibilný pracovný čas a možnosť práce z domu.
  • Zamestnanci dnes chcú zmysluplnú prácu a očakávajú aj psychologickú bezpečnosť.
  • Najúspešnejší zamestnávatelia kladú dôraz na rozvoj a vzdelávanie, ale i na flexibilitu a inkluzivitu firmy.
  • Kvalitné EVP a zamestnanecká skúsenosť majú priamy vplyv na výkonnosť, inovácie a obchodné výsledky firmy.
  • Okrem údajov z prieskumov nájdete v článku aj vyjadrenia odborníkov na employer branding a príklady z praxe slovenských zamestnávateľov.

Firmy, ktoré chcú prilákať nové talenty, musia budovať atraktívnu zamestnávateľskú značku, ktorá komunikuje nielen benefity, ale aj hodnoty, kultúru, poslanie a príležitosti pre rast. Nestačí však len imidž navonok, je nevyhnutné, aby tento obraz zodpovedal realite. Práve tieto aspekty spája Employer Value Proposition (EVP). V texte si vysvetlíme, čo tento termín znamená, čo vlastne očakávajú od firmy zamestnanci a ukážeme si aj pozitívne príklady z nášho trhu.

Čo je to EVP?

Ide o komplexnú hodnotovú ponuku, ktorá zahŕňa všetko, čo firma reálne ponúka svojim zamestnancom počas celého ich pôsobenia. Dobre nastavené EVP je nielen základom silného employer brandu, ale aj efektívnym nástrojom na zvýšenie výkonnosti, lojality a spokojnosti v tíme. Podľa výskumu McLean & Company spoločnosti so silným EVP dosahujú 1,14-násobne vyššiu produktivitu, 1,16-násobne vyššiu schopnosť inovovať a 1,23-násobne vyššiu výkonnosť. Zároveň o 23 percent viac zamestnancov cíti vo svojej práci zmysel. Napriek tomu má len 22 percent firiem jasne definované EVP, čo predstavuje obrovský priestor na zlepšenie a konkurenčnú výhodu pre tých, ktorí sa tejto výzvy chopia.

EVP v slovenských pomeroch

Podľa názoru expertov na employer branding, EVP na Slovensku prechádza pozitívnym vývojom. Firmy si čoraz viac uvedomujú, že nejde len o súbor výhod, ale o hodnotové ukotvenie značky zamestnávateľa, ktoré pomáha budovať dôveru, lojalitu a autentický vzťah so zamestnancami. „Viaceré spoločnosti už pristupujú k EVP ako k strategickému nástroju, ktorý ovplyvňuje nielen nábor a udržanie talentov, ale aj reputáciu značky ako takej,“ hovorí Andrej Mitaš z Galton Brands. „Stavajú ho na reálnych insightoch, počúvajú zamestnancov a budujú vlastnú identitu.“ Ako príklady dobre uchopeného EVP Mitaš spomína napríklad značku ESET, ktorá kombinuje technologické líderstvo s ľudskosťou a silným spoločenským presahom, alebo Martinus, ktorý ukazuje silu autenticity, komunity a ľudského prístupu.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 89% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-08 07:22:38 - Feat.: 0 - Title: Stredoslovenská distribučná zverila svoj employer branding do rúk GALTON Brands 02 - Modified: 2025-04-10 14:12:16 - Feat.: 0 - Title: Nová generácia zamestnancov potrebuje hlbšie vzťahy 03 - Modified: 2025-04-04 06:40:23 - Feat.: 0 - Title: Víťazi Najzamestnávateľ 2024: Ocenenie posilňuje našu značku 04 - Modified: 2025-03-21 09:37:27 - Feat.: 0 - Title: Anketa Najzamestnávateľ potvrdzuje: HR nie je len na ozdobu
01 - Modified: 2025-08-18 11:52:24 - Feat.: - Title: Rozdiel medzi „tu sa oplatí pracovať“ a „tu chcem pracovať“ je na Slovensku stále priepastný 02 - Modified: 2025-07-09 07:08:06 - Feat.: - Title: Zamestnanci v centre pozornosti: Ako Telekom buduje autentickú značku 03 - Modified: 2024-02-02 10:00:00 - Feat.: - Title: Rok 2024 bude o individuálnych potrebách zamestnancov aj technológiách 04 - Modified: 2024-02-02 08:00:00 - Feat.: - Title: Employer branding: Nastavte si správne metriky 05 - Modified: 2023-12-19 09:18:20 - Feat.: - Title: Budovanie brandu a firemnej kultúry je "top down" proces. Bez CEO to firma nezvládne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 19:11