Na základe prieskumu, ktorý sme v ui42 realizovali na reprezentatívnej vzorke tvorenej z 80 e-shopov – od malých lokálnych predajcov až po veľké eshopy s miliónovými obratmi – sa jasne ukazuje, že AI asistenti začínajú zohrávať významnejšiu úlohu ako zdroj návštev, a teda pri získavaní zákazníkov.
8-násobný nárast v návštevnosti eshopov z AI asistentov
Zatiaľ čo v januári 2025 tvoril priemerný podiel návštevnosti z AI len 0,03 %, v júli 2025 to už bolo 0,26 %, čo znamená nárast viac než osemnásobne. Zaujímavé je, že tento trend sa líši podľa veľkosti e-shopu. Kým veľké e-shopy dosahujú podiel návštevnosti AI rádovo 0,01 – 0,05 %, menšie a špecializované obchody zaznamenávajú čísla blížiace sa 1 %.
Nový konkurenčný nástroj pre menších?
Tento jav možno nielenže vysvetliť obsahovou stratégiou, ale navyše, otvára nové konkurenčné dvere práve pre menšie značky v boji s veľkými: menšie špecializované e-shopy často ponúkajú viac odborného obsahu, podrobné recenzie produktov a optimalizovaný zákaznícky zážitok (CX), ktorý AI asistenti dokážu lepšie vyhodnotiť a odporučiť svojim používateľom.
O analýze:
- Analýza bola zostavená na základe dát v GA4
- Do prieskumu sme zapojili 80 eshopov z rôznych segmentov, rôznej veľkosti aj sezónnosti
- Vyhodnocovali sme zdroj návštevnosti chatGPT, ako globálne najpoužívanejšieho AI asistenta na trhu

