Spoločnosť Mediaboard uviedla na trh nového AI asistenta MAIA, ktorý má výrazne zmeniť spôsob, akým firmy sledujú médiá. Dokáže rýchlejšie a efektívnejšie vykonávať rutinné úlohy, ako je vyhľadávanie a vyhodnocovanie článkov. Súčasne ponúka detailné analýzy, prispôsobené jednotlivým značkám a odvetviam.
Virtuálny asistent MAIA je dostupný priamo v hlavnom užívateľskom rozhraní. Dopĺňa a rozširuje existujúce pokročilé AI funkcie, ktoré Mediaboard v rámci svojej all-in-one monitorovacej platformy už ponúka.
Automatizovaný mediálny monitoring a reporting
MAIA dokáže rýchlo a jednoducho analyzovať až 200 článkov naraz. Výrazne tak šetrí čas strávený nad mediálnym monitoringom. Ak užívatelia pracujú aj s metrikou PRIMe, môžu si vďaka nej jednoducho usporiadať relevantné články a s MAIA následne analyzovať ich obsah. Manuálna rutina prechádzania článkov, ktorá môže trvať aj niekoľko hodín, sa tak dá po novom zvládnuť na dve kliknutia.
„Už náš minuloročný prieskum medzi PR špecialistami ukázal, že polovica firiem meria komunikáciu len príležitostne, bojujú s komplikovaným vyhodnocovaním alebo nedostatočnými metrikami a nemôžu tak efektívne zdieľať výsledky. Preto sme zaviedli metriku PRIMe, ktorá túto potrebu rieši a vyhodnocuje efektivitu PR komunikácie v reálnom čase. Spolu s MAIA tak ponúka ucelený a plne automatizovaný monitoring aj reporting,“ uvádza Ľubomír Šimášek, CEO Mediaboard Slovakia.Analýza podľa vlastných promptov
AI asistent MAIA ponúka až šesť typov mediálnej analýzy. Dokáže priniesť kompletné zhrnutie s detailnou analýzou každého článku, manažérske zhrnutie pre vedenie a C-level manažérov, stručné zhrnutie s prehľadom kľúčových tém, hlavné témy s kľúčovými článkami aj analýzu sentimentu. Zásadná je potom možnosť vlastnej analýzy na základe personalizovaných promptov, vďaka ktorej MAIA dokáže hodnotenie prispôsobiť potrebám značky aj špecifikám odvetvia či trhu.
Spoločnosti tak získajú najkomplexnejší a strategicky cenný pohľad na svoj mediálny obraz. Odpadá zdĺhavá manuálna analýza monitoringu, ručné prechádzanie článkov a hľadanie súvislostí podstatných pre značku. „MAIA sa prispôsobí značke a firemnému kontextu a pripraví relevantné zhrnutie, s ktorým sa dá okamžite pracovať, napríklad zdieľať s vedením,“ hovorí Šimášek.AI asistent nadväzuje na funkcie umelej inteligencie, ktoré spoločnosť poskytuje v rámci svojej platformy Mediaboard Connect. AI pomôže napríklad s kompletným návrhom tlačových správ na základe vstupov, kontrolou podkladov alebo prekladom. Vďaka využitiu vlastných promptov navyše zachováva definovaný tone of voice značky. Umožňuje aj využitie pripravených šablón a v rámci sekcie E-mailing vytvorí personalizované e-maily a zabezpečí automatizované rozposielanie správ z Newsroomu spolu s analýzou.
„Chceme, aby sa PR špecialisti mohli venovať tomu hlavnému – dávať výsledkom reportingu pridanú hodnotu vďaka svojej odbornosti. AI asistent prevezme veľkú časť administratívnej záťaže a uľahčí celkový pracovný workflow,“ uzatvára Šimášek.

