Ako má vyzerať agentúra budúcnosti? Túto otázku si v TRIADe kladú už od samého začiatku agentúry pred 20-timi rokmi. Kedysi bola odpoveď, že agentúra nemá mať kreatívne, accountské a iné oddelenia, že všetci majú sedieť a pracovať spolu. A spolu znamenalo vždy aj spolu s programátormi, neskôr aj socialistami a všetci majú byť doma v nových médiách, trendoch a technológiách, ktoré majú pomáhať kreativite. Konkrétny obraz sa v čase trochu menil podľa klientov a ľudí v agentúre.
Jednou z posledných odpovedí na túto otázku je AIM – Automated Intelligent Marketing. Nový experimentálny marketingový projekt, ktorý reflektuje súčasné trendy a možnosti AI v spojení s kreativitou a stratégiou. AIM tím využíva automatizáciu a umelú inteligenciu na podporu tvorby stratégie, kreatívnych riešení aj samotnej produkcie. Neobchádza pritom optimalizáciu interných agentúrnych procesov, kde prináša úsporu času a znižuje množstvo rutinných úkonov.
„AI je mesiac čo mesiac väčší pomocník. Máme vlastné workflows, AI agentov a používame súčasné top tooly, ktoré pomáhajú vo viacerých oblastiach. Či už research trhu, cieľovky a získavanie insightov, formuláciu kreatívnych konceptov, brand frameworks, research kreatorov alebo množstvo interných procesov. Je toho čoraz viac, čo nám v kreatívnom priemysle uľahčuje prácu a otvára nové možnosti. Postupne odkryjeme viac. Dnes si môžeme pozrieť, ako môže vyzerať moderná foto produkcia s pomocou AI a že to nemusí byť umelina z GPT, na ktorú ste zvyknutí,“ hovorí Martin Woska, mozog inovácií, chief creative & strategy officer a spolumajiteľ TRIADu.
Hodinovka verzus hodnota
AIM je to niečo ako interný tím so svojou vlastnou ponukou balíčkových produktov s pevnou cenou namiesto klasických agentúrnych hodín. Naceňovať agentúrnu prácu na hodiny bolo vždy bolestivé pre celú branžu. Hodnota často nekorešponduje so stráveným časom, schopnosťami a know how. Navyše, pri súčasných technológiách a AI sa stáva až nezmyselná.
Agentúra TRIAD sa preto rozhodla ponúkať konkrétne balíčky, ktoré si klienti môžu flexibilne skombinovať. Všetky služby sú nacenené balíkovo, bez hodinových sadzieb. Medzi prvými dostupnými produktmi je napríklad virtual photoshooting, ktorý dokáže dodať aktuálne business fotografie ľudí z rôznych prostredí a v rôznych outfitoch, a to bez potreby zdĺhavého on site fotenia a fyzickej prítomnosti. To všetko pod rukami skúseného fotografa, avšak fyzická prítomnosť je voliteľná (a samozrejme finančne nákladnejšia).
Nielen veľké značky
„Naším hlavným cieľom je obslúžiť menších až stredných klientov, ktorí nás pravidelne už roky oslovujú, ale my sme nedokázali byť cenovo ani kapacitne konkurencieschopní. Vďaka AI vieme zrýchliť a zjednodušiť procesy, ktoré by inak vyžadovali desiatky hodín práce celého tímu. Pre AIM sme dočasne posilnili tím aj o AI Automation Developera, ktorý pomáha nastavovať intené workflows,“ priblížila Martina Bátorová, tímlíderka AIMu.
„AIM je projekt, ktorý popri klasickej agende TRIADu nemení jeho zameranie ani smerovanie. Nechystáme sa transformovať na čisto digitálnu alebo AI agentúru. Je to náš spôsob, ako zostať na tepe doby a inovácií, inšpirovať sa fungujúcimi zahraničnými konceptami a zároveň zostať medzi top kreatívnymi agentúrami a mať pritom radosť z práce a neustáleho učenia sa a challengovania sa,“ dopĺňa na záver Maru Mitlíková.
Okrem virtuálneho photoshootingu sú pre klientov pripravené balíčky na brand stratégiu, brand manuál či správu PPC reklám alebo produkciu obsahu, čo si už našlo prvých klientov a aktuálne sú v procese exekúcie.

