Ako ukazuje štúdia spoločnosti We Live Context – Beyond the Algorithm, personalizácia je dnes zároveň výhodou aj problémom. Ľudia oceňujú digitálne služby, ktoré reagujú na ich individuálne potreby – či už ide o playlist vystihujúci náladu, odporúčanie destinácie, ktorá ich nadchne, alebo produkt, pôsobiaci dojmom, že bol navrhnutý špeciálne pre nich. V takýchto prípadoch môže technológia pôsobiť takmer „magicky“. Tento efekt sa však stráca vo chvíli, keď sa personalizácia začne spájať viac s narušením súkromia než s prínosom.
Dnešné algoritmy často nezvládajú personalizáciu ideálne. Namiesto pocitu, že sú spotrebitelia pochopení a rešpektovaní, v nich vyvolávajú dojem, že sú sledovaní a ohrozovaní. Najnovší globálny prieskum spoločnosti Cohesity to potvrdzuje: väčšina respondentov naprieč celým svetom vyjadruje obavy zo zneužívania dát. V USA si až 81 % myslí, že firmy zhromažďujú priveľa osobných a finančných údajov, vo Veľkej Británii je to 73 % a v Austrálii dokonca 82 %.
Spotrebitelia si záro...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

