Kampaň Union: Aké slová vám najviac ublížili?
StoryEditor

„Aké slová vám v živote ublížili najviac?“ pýta sa v novej kampani poisťovňa Union

01.09.2025, 14:20
Autor:
lezlez

Kampaň pripravila agentúra MADE BY VACULIK v spolupráci s Hitchhiker Films. 

Tie najhoršie slová môžu niekedy znieť úplne nevinne. „Kúpte si psíka“ či „Choďte na dovolenku“ bez kontextu pôsobia ako neutrálne vety. V skutočnosti však ide o najčastejšie rady pre páry bojujúce s neplodnosťou, ktorým každé zľahčenie ich problému pridáva záťaž. V novej kampani Union dáva priestor príbehom ľudí, ktorí touto situáciou prešli či prechádzajú. 

„Prvá fáza našej novej kampane ukázala, že značka Union sa v komunikácii posunula – zvážnela a dospela, čo sme vyjadrili aj v imidžovom spote. Teraz tento posun napĺňame obsahom a otvárame aj témy, ktoré sú náročné a často tabuizované, ako neplodnosť či genetické testy odhaľujúce predispozíciu na rakovinu. V rámci konceptu Stojíme pri vás veríme, že tak pomôžeme ľuďom cítiť sa menej sami a zároveň podporiť väčšiu otvorenosť v spoločnosti,“ vysvetľuje Silvia Vlasková, Head of Brand, Marketing & Communication, Union. 

Testimoniály a reálne skúsenosti dostávajú spotlight v rámci nového komunikačného konceptu značky Stojíme pri vás. Cieľom poisťovne je autenticky hovoriť o témach, ktoré sú náročné a citlivé, a tak často zostávajú tabu. Práve preto sa ktokoľvek, kto s niečím bolestivým bojuje, môže cítiť na všetko sám. Union však chce byť poisťovňou, ktorá v takýchto chvíľach nepomáha len produktom či benefitmi, ale aj otvára konverzáciu a zlepšuje povedomie. A tak sa vo svojej komunikácii zameriava na to najdôležitejšie: skutočné ľudské príbehy. 

„Som veľmi rád, že sa nám spoločne s Unionom podarilo otvoriť tému neplodnosti, pretože sa o nej veľmi nehovorí. Pritom sa týka každého piateho páru na Slovensku. Autentické príbehy, ktoré v našej kampani vyrozprávame, môžu pomôcť ďalším ženám či párom, ktoré prechádzajú rovnakou cestou. A aj nám všetkým, aby sme vedeli, aké otázky či komentáre radšej nevyslovovať. Autentickosť a skutočné príbehy klientov rozvíjame aj v ďalšom testimoniáli so silným príbehom, v ktorom, chvalabohu, tvrdenie aká matka, taká Katka neplatí,“ hovorí Milan Bielik, Chief Creative Officer, MADE BY VACULIK. 

Ďalší zo série testimoniálových spotov otvára tému z úplne inej oblasti. Aj ten je však zameraný na autentický príbeh mamy a dcéry, ktoré na prvý pohľad veľa spája. Jedna zásadná vec ich však odlišuje. 

Poisťovňa spotom upriamuje pozornosť na svoj rozšírený program prevencie, ktorý zahŕňa aj preplatenie genetických testov na dedičné mutácie génov BRCA1 A BRCA2.  Oba online spoty vznikli v réžii Milana Baloga. 

Vizitka kampane  

Klient: Union – Silvia Vlasková, Dominika Bakytová, Eva Dysková, Jana Labancová, Anna Ölvecká  

Chief Creative Officer: Milan Bielik  

CEO: Alexandra Martináková 

Strategy Director: Michaela Martonová  

Strategic Planner: Alexandra Remo, Terezia Šabová 

Associate Creative Director:  Andrej Hrivnák 

Copywriter: Veronika Rybárová, Andrej Hrivnák 

Head of Art: Matej Klíč  

Head of Online Art: Martin Schurdák  

Art director: Dano Vojtek  

Graphic designer: Patrik Červenák  

Account Director: Blanka Stručka Blahová  

Account manager: Nikola Weis  

Video motion specialist: Naďa Lukáčiková 

Social media manager: Kristína Kačániová  

Production house: Hitchhiker Films

Executive producer: Ivan Hulík  

Line producer: Filip Fleischer  

Production manager: Michaela Fabianová  

Cast coordinator: Laura Šišková  

Casting: Aspect Studio  

Director: Milan Balog  

Dop: Marián Ontko  

Editor: Marek Bihuň  

Grading: Peter Košťál – ekran s.r.o. 

Sound production: Vladimír „Bajko“ Bajnoci  

Set designer: Martina Širáňová  

Costume designer: Miroslava Darilová  

Music: 

Before You Left · Yehezkel Raz Preludes, Book 1 – Streams Released on: 2019-12-10 Mastering Engineer: Aran Lavi Mixing Engineer: Ori Winokur Music Publisher: Artlist Original Music Composer: Yehezkel Raz 

After You Came · Yehezkel Raz Preludes, Book 1 – Streams Released on: 2019-12-10 Unknown: Ori Winokur Mastering Engineer: Aran Lavi Mixing Engineer: Ori Winokur Music Publisher: Artlist Original Music Composer: Yehezkel Raz 

01 - Modified: 2025-08-06 08:00:31 - Feat.: 0 - Title: Poisťovne pod značkou Union menia komunikačný koncept 02 - Modified: 2025-06-18 12:23:49 - Feat.: 0 - Title: MADE BY VACULIK a Union opäť spolu 03 - Modified: 2025-02-26 16:19:11 - Feat.: 0 - Title: Silvia Vlasková preberá riadenie marketingu a komunikácie značky Union
01 - Modified: 2025-11-18 17:44:15 - Feat.: - Title: Najväčší konkurenti sa spojili a ďakujú 17. novembru za slobodu výberu. Viete, kto vymyslel túto virálnu kampaň? 02 - Modified: 2025-11-10 09:14:52 - Feat.: - Title: Sme na dobrej vlne. Za naším úspechom je posilňovanie, stabilizácia aj omladzovanie kolektívu 03 - Modified: 2025-10-22 11:03:52 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň Orange ukazuje sviatky cez netradičného hrdinu 04 - Modified: 2025-10-14 13:38:32 - Feat.: - Title: Viackrát sme si v porote povedali: Je to super, ale nie je to kampaň 05 - Modified: 2025-08-22 10:25:01 - Feat.: - Title: Separ, šport a nedočkavá mládež: Kaufland spúšťa piaty ročník projektu K Park
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. december 2025 00:56