Získať pozornosť spotrebiteľov je dnes náročnejšie než kedykoľvek predtým. Značky čelia pretlaku obsahu, ktorý sa na ľudí valí z každej strany. A preto sa čoraz viac obracajú k riešeniu, ktorého cieľom je vytváranie reálnych spojení – k zážitkovému marketingu. Či už ide o pútavé pop-up podujatia, interaktívne aktivácie značiek alebo jedinečné online a offline zážitky, ambíciou je tvoriť momenty, ktoré zostanú v pamäti. Podľa prieskumu An Outlook on Events in 2024 od Cvent – Splash sa až 77 percent marketérov domnieva, že zážitkové podujatia sú dnes najefektívnejším marketingovým kanálom, dokonca účinnejším ako digitálna reklama, e-mailový marketing či obsahová stratégia.
Tento trend sa odráža aj na investíciách: 80 percent spoločností zvýšilo v posledných troch rokoch rozpočty na zážitky a podľa údajov AnyRoad plánuje ďalších 51 percent firiem tieto investície do roku 2026 ešte zvýšiť. „Zážitkový marketing je všade okolo nás. Nie je to nový koncept – využíval sa celé stáročia, ba dokonca tisícročia. Nové sú však spôsoby jeho využitia a formy, ktoré dnes používame. Prešli sme od gladiátorských hier, ktoré oslavovali jednotlivcov, k prekvapivo personalizovaným zážitkom, ktoré sú dostupné takmer pre každého,“ vysvetľuje Marek Furmanczuk, CEO v PARSENN – branded experience boutique.
Zostáva vám 93% na dočítanie.

