Chief Client Officer – Investment & Strategy
Omnicom Media Group
Všetci vidíme, že situácia na Slovensku nie je ideálna v mnohých ohľadoch, niektoré segmenty sú ovplyvnené viac, niektoré menej. Som presvedčený, že každý zadávateľ starostlivo analyzuje a vyhodnocuje situáciu, konkurenciu, potenciál rastu či riziká a keď je výsledok taký, že využiť televíziu dáva zmysel, tak ani pri stagnácii či recesii ekonomiky nebude váhať a televíziu využije. Ako príklad uvediem, že základné potreby musia byť uspokojené ako prvé, to bude platiť vždy, v týchto prípadoch je nutné zasiahnuť širokú cieľovú skupinu, pri niektorých obzvlášť staršie cieľové skupiny, takže v týchto segmentoch bude u nás televízia v najbližších rokoch stále veľmi dôležitým až kľúčovým kanálom, a to aj napriek trhovému rastu digitálnych investícií. Dôležité je vždy vyhodnotiť relevanciu, cenovú efektivitu mediálnych kanálov, ale aj zvažovaných formátov a ich dosah a potenciál zaujať publikum.
Jana HoferkováStrategy Lead
Mediabrands
Televízia si aj napriek dynamickému rastu digitálnych investícií udržiava pozíciu jedného z kľúčových pilierov mediamixu. Z pohľadu našich klientov pozorujeme, že ochota investovať do televízneho priestoru ostáva stabilná a znižovanie alebo freezovanie rozpočtov pre zhoršenú ekonomickú situáciu sa deje naprieč všetkými mediatypmi. Dôležitým trendom, ktorý vnímame čoraz výraznejšie, je, že klienti sa prestávajú pozerať na televíziu a digitál ako na oddelené mediatypy. Vnímajú ich ako prepojený ekosystém, v ktorom dokážu synergie medzi lineárnou TV, BVOD a online videom zvyšovať zásah, efektivitu a celkový impakt komunikácie. Do budúcnosti bude pre televíznych vysielateľov kľúčové ešte viac integrovať svoje ponuky v kontexte „multichannel“ stratégií zadávateľov – najmä v oblasti jednotného plánovania, merania a vyhodnocovania výkonu naprieč platformami. Zároveň sa stretávame s posunom v očakávaní zadávateľov, najmä zo strany značiek s medzinárodným zázemím, kto...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

