StoryEditor

Ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie? Veria zadávatelia televízii či presúvajú budgety do digitálu?

19.09.2025, 08:30
  • V mediálnych agentúrach sme sa pýtali, ako sa vyvíja ochota klientov investovať do televízie.
  • Menia sa zásadne ich nálady v kontexte aktuálnej ekonomickej situácie? Veria zadávatelia televízii alebo masívne presúvajú svoje rozpočty do digitálu?
  • Jana Hoferková z Mediabrands tvrdí, že klienti vnímajú televíziu a digitál ako prepojené ekosystémy.
  • Miroslav Pleško z Unimedia tvrdí, že televízia je stále vysoko relevantný mediatyp.
  • Natália Vlk zo Zenith pozoruje odliv menších klientov, pre ktorých je televízia príliš exkluzívna.
  • Vladimír Behún z WPP Media tvrdí, že TV nezomiera, ale evolvuje a jej ignorácia sa nevypláca.
  • V Starmedia aj v Media & Digital Services sa čoraz viac sústredia na crossmediálne plánovanie.
  • Viac článkov nájdete v ročenke Televízna jeseň 2025, ktorá je vložená v septembrových Stratégiách. V PDF si ju môžete stihnuť tu.
image

Jozef Keresteš

Jozef Keresteš
Chief Client Officer – Investment & Strategy
Omnicom Media Group

Všetci vidíme, že situácia na Slovensku nie je ideálna v mnohých ohľadoch, niektoré segmenty sú ovplyvnené viac, niektoré menej. Som presvedčený, že každý zadávateľ starostlivo analyzuje a vyhodnocuje situáciu, konkurenciu, potenciál rastu či riziká a keď je výsledok taký, že využiť televíziu dáva zmysel, tak ani pri stagnácii či recesii ekonomiky nebude váhať a televíziu využije. Ako príklad uvediem, že základné potreby musia byť uspokojené ako prvé, to bude platiť vždy, v týchto prípadoch je nutné zasiahnuť širokú cieľovú skupinu, pri niektorých obzvlášť staršie cieľové skupiny, takže v týchto segmentoch bude u nás televízia v najbližších rokoch stále veľmi dôležitým až kľúčovým kanálom, a to aj napriek trhovému rastu digitálnych investícií. Dôležité je vždy vyhodnotiť relevanciu, cenovú efektivitu mediálnych kanálov, ale aj zvažovaných formátov a ich dosah a potenciál zaujať publikum.

image

Jana Hoferková

Jana Hoferková
Strategy Lead
Mediabrands

Televízia si aj napriek dynamickému rastu digitálnych investícií udržiava pozíciu jedného z kľúčových pilierov mediamixu. Z pohľadu našich klientov pozorujeme, že ochota investovať do televízneho priestoru ostáva stabilná a znižovanie alebo freezovanie rozpočtov pre zhoršenú ekonomickú situáciu sa deje naprieč všetkými mediatypmi. Dôležitým trendom, ktorý vnímame čoraz výraznejšie, je, že klienti sa prestávajú pozerať na televíziu a digitál ako na oddelené mediatypy. Vnímajú ich ako prepojený ekosystém, v ktorom dokážu synergie medzi lineárnou TV, BVOD a online videom zvyšovať zásah, efektivitu a celkový impakt komunikácie. Do budúcnosti bude pre televíznych vysielateľov kľúčové ešte viac integrovať svoje ponuky v kontexte „multichannel“ stratégií zadávateľov – najmä v oblasti jednotného plánovania, merania a vyhodnocovania výkonu naprieč platformami. Zároveň sa stretávame s posunom v očakávaní zadávateľov, najmä zo strany značiek s medzinárodným zázemím, kto...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-09-18 06:00:00 - Feat.: 0 - Title: Obsah Joj musí fungovať v lineárnom vysielaní a zároveň aj na streamovacích platformách 02 - Modified: 2025-09-12 13:39:13 - Feat.: 0 - Title: Šéf spravodajstva Markízy: Sme lídrom. Nemusíme nikoho doháňať a sami určujeme trendy 03 - Modified: 2025-09-02 12:52:57 - Feat.: 0 - Title: Začala sa horúca televízna jeseň. Ako dopadol dlhoočakávaný súboj o prime-time medzi Rančom a novinkou V zovretí? 04 - Modified: 2025-09-02 08:50:54 - Feat.: 0 - Title: Najhorúcejšia šou jesene je tu. Spoznajte jedenásť sexi srdiečok Love Islandu 05 - Modified: 2025-08-27 15:31:11 - Feat.: 0 - Title: TN live prináša ďalšie nové relácie. Tentoraz sa výraznejšie zamerali na politiku
01 - Modified: 2025-11-10 17:32:06 - Feat.: - Title: Dopyt po OOH je stabilný, atraktivita DOOH sa zvyšuje (Anketa) 02 - Modified: 2025-10-31 10:34:22 - Feat.: - Title: Výkonnostný marketing 2025: Investície sú cielenejšie a merateľnejšie, menej priestoru ostáva na experimenty 03 - Modified: 2025-10-20 13:42:09 - Feat.: - Title: Výkonnostné agentúry 2025: Najrýchlejšie porastú videoformáty, retail media a AI-riadené kampane 04 - Modified: 2025-07-16 08:58:15 - Feat.: - Title: Značky budú musieť prestať kričať a začať počúvať. Čaká nás veľký tlak na AI a transparentnosť 05 - Modified: 2025-07-16 08:57:15 - Feat.: - Title: Budúcnosť PR je v AI, no dôležité je nestratiť ľudskosť. Komunikácia bude viac o dôvere
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 08:12