Pozrite sa, komu sa tento rok podarilo zapísať do historických tabuliek.
Zlaté kampane 2025
Kaufland kúpil Zdeno z Popradu
Agentúra: THIS IS LOCCO
Klient: Kaufland
Podkategória: Integrovaná kampaň
Opis práce: Skladba Survive, alebo „Kaufland kúpil Zdeno z Popradu“, je najznámejším slovenským prípadom misheard lyrics: pesničky, v ktorej ľudia počujú niečo, čo tam nie je. Volá sa podľa nej dokonca populárna relácia na Fun rádiu. Zdeno z Popradu tak neoficiálne robí reklamu Kauflandu už dlhé roky.
Pri príležitosti 25. výročia otvorenia prvého Kauflandu na Slovensku, ktorý bol v Poprade, sme sa ku kultúrnemu fenoménu Zdena z Popradu konečne prihlásili. Prvý raz sme celému Slovensku predstavili Zdena aj príbeh o tom, ako pieseň mohla vzniknúť.
Bubliny
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Podkategória: Integrovaná kampaň
Opis práce: V dobe, keď nás technológie spájajú viac ako kedykoľvek predtým, sa zároveň uzatvárame do vlastných sociálnych bublín. Preto Telekom na Vianoce priniesol príbeh, ktorý je rozprávkovou metaforou dvoch elfiek z odlišných svetov. Napriek bariéram, ktoré rozdeľujú dievčatá, si dokážu nájsť cestu k priateľstvu. Pointa v náročných časoch chytila za srdce mnohých a inšpirovala k väčšej otvorenosti a zdieľaniu príbehu. Internet si naše hrdinky tak zamiloval, že chceli viac. Spojili sme sa preto s ilustrátorkou Hedvigou Guiterrez a vytvorili sériu ručne ilustrovaných instagramových príbehov. Každý z nich otextovala spisovateľka detskej literatúry Tereza Oľhová.
Čakanie na jedlo
Agentúra: Mannschaft
Klient: OZ Vagus
Podkategória: NGO Kampaň
Opis práce: Keď si objednávame jedlo cez donášku, čas doručenia vnímame mimoriadne citlivo – aj drobné meškanie nás dokáže poriadne rozladiť. Práve tento každodenný insight, ktorý netreba nikomu vysvetľovať, sa stal základom kampane, ktorá nastavuje zrkadlo väčšinovej spoločnosti. Zabezpečiť si aspoň jedno teplé jedlo denne – to je totiž výzva, ktorej čelia ľudia bez domova každý deň. Vďaka vyzbieraným darom im ho občianske združenie Vagus dokáže pripraviť v Domci na Mýtnej ulici v Bratislave.
Strieborné kampane 2025
Môj Everest
Agentúra: Zaraguza
Klient: Slovenská sporiteľňa
Podkategória: Integrovaná kampaň
Opis práce: Lucia Janičová, Slovenka so silným životným príbehom, ktorá sa dokázala vzoprieť osudu a rozhodla sa splniť si obrovský sen. Ako prvá žena zo Slovenska zdolať najvyššiu horu sveta – MOUNT EVEREST. Našou úlohou bolo pre tento veľký príbeh nájsť ten správny naratív a ideovú platformu. Tou sa nakoniec stal samotný symbol Everestu ako metafory na prekážky, ktoré musíme všetci v živote zdolávať.
Poklady Slovenska
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Nadácia VÚB
Podkategória: Digitálna kampaň
Opis práce: Tvárou našej kampane sa stali pamiatky, ktorých obnovu si zobrali do rúk bežní ľudia. Domaľované a dokatované nám poslúžili nielen na zaujatie ľudí v úvodnej časti kampane. Amatérske opravy nám dali navyše priestor edukovať ľudí s reštaurátorom Tomášom Kucmanom a zabaviť ich na sociálnych médiách. Téma reštaurátorstva a profesionálnej obnovy pamiatok sa tak stala omnoho atraktívnejšou a bližšou širokej verejnosti.
Influendcérky
Agentúra: MADE BY VACULIK
Klient: Orange
Podkategória: Digitálna kampaň
Opis práce: Influenceri nás svojím obsahom vpúšťajú do svojich životov, do úplných detailov. Preto často schytajú nielen konštruktívnu kritiku, ale aj nenávistné výlevy a tie najhoršie možné urážky či vyhrážky. Ak ide o kyberšikanovanie, asi nikto si ho „neužije“ viac. Ako sa asi cítia ich rodičia, ktorí sú toho dennodenne svedkom? V kampani sa influencerky nepredstavili ako tvorcovia obsahu, ale v prvom rade ako niečie dcérky. Zdôraznili sme univerzálnu potrebu rodiča chrániť, ktorej každý rozumie, a vďaka projektu Beznastrah.online ju môže naplniť aj v stále sa meniacom digitálnom prostredí.
Absolventi šikany
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Podkategória: Digitálna kampaň
Opis práce: Podľa prieskumu Inštitútu pre verejné otázky až 14 000 študentom v priebehu školského roka unikne intímny obsah na verejnosť. Ten sa často šíri nielen medzi ich spolužiakmi, ale aj cudzími ľuďmi. Aby sa online priestor stal bezpečnejším miestom, bolo potrebné túto tému konečne otvoriť. Kampaň sme odštartovali emotívnym spotom s legendárnou piesňou Richarda Müllera – Nahý II., ktorej text vystihuje aj online fenomén 21. storočia.
Ja tu už dlho nebudem
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Liga pre seniorov
Podkategória: NGO Kampaň
Opis práce: Kampaň poukazuje na situáciu, ktorú naša cieľovka veľmi dobre pozná. Pri návšteve osamelých seniorov často počuje vetu „Ja už tu dlho nebudem“. A priznajme si, niekedy pri nej až prevracia očami. Tak sme prevrátili jej význam a doplnili ju o prekvapivé riešenie. Doplnenú frázu sme využili ako základ celej kampane naprieč formátmi. A ťažkú tému sme tak odkomunikovali nielen s ľahkosťou, ale aj s humorom.
Bronzové kampane 2025
SuperbOffice
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Škoda Auto Slovensko
Podkategória: Integrovaná kampaň
Opis práce: Zistili sme, že slovenskí manažéri pracujú až štvrtinu času z auta. Vyskúmaných dát sa organicky okamžite chytilo vyše 100 médií. Ďalším krokom bolo spustenie komunikácie, v ktorej sme sa rozhodli nekomunikovať Superb ako auto, ale ako kanceláriu. Aby sme ukázali, že to myslíme naozaj vážne, prihlásili sme ho do súťaže Office roka. Toto rozhodnutie nám zabezpečilo ďalšie masívne PR.
Cinematik otvára oči
Agentúra: Oh my DOT
Klient: Cinematik International Film Festival
Podkategória: Small budget
Opis práce: V kontexte dnešného stavu kultúry sa medzinárodný filmový festival Cinematik rozhodol v kampani pomenovať to, o čo sa prirodzene snaží už 19 rokov. Premietaním kvalitných filmov, ktoré sa venujú rozmanitým témam, pohľadom a kultúram divákom otvára oči. A tie sme otvárali doslovne.

