Barbora Ivánová, Creative Director, Story TLRSStory TLRS
StoryEditor

Páčila sa mi práca Telekomu Zvaľte to na nás. V Česku by neprešla ani interným filtrom

17.10.2025, 06:00
Autor:
lezlez

Aj tento rok sa v porotách Zlatého klinca objavili kreatívci zo susedného Česka. Jednou z nich bola kreatívna riaditeľka Story TLRS Barbora Ivánová. Pre Stratégie zhrnula svoje pocity. 

Aj keď som Slovenka, reklamu som sa naučila robiť u susedov a tak som sa najskôr trochu bála, že budem so zvyškom poroty v konštantnom clashi. Z mojej skúsenosti sú marketéri v Čechách pragmatickejší, viac sa zameriavajú na rýchlosť, jasnosť a návratnosť investície, než craft a na mňa sa za tie roky možno už tiež niečo z toho nalepilo. No hneď pri prvom kole hodnotenia obavy opadli, so zvyškom poroty sme sa hneď na seba naladili a aj v momentoch, keď sme so sebou súhlasili, tak do toho nikto nevkladal svoje ego. 

Z viacerých zdrojov som počula, že sa humor z reklamy rokmi vytráca. Preto ma veľmi milo potešilo, koľko vtipných prác sme mali prihlásených v našich Classic Jury kategóriách. Zo všetkých sa mi najviac vrylo do pamäti video Zvaľte to na nás od Telekomu, kde bol nielen spomínaný humor, ale navyše to bola veľmi funkčná produktová reklama, čo je kombinácia, ktorú ja osobne docením vždy viac ako veľkolepé výpravné spoty. Hlavne keď má klient dostatok sebavedomia, aby nechal trištvrte videa nakladať na svoj brand a potom úplne to až úplne na konci vysvetliť, obrátiť na benefit a pridať k tomu silný call to action.

V Česku, ktoré je tak trochu ovládané mediálkami, takéto scenáre už často neprejdú ani interným filtrom, lebo team presne vie, čo dostane po prezentácii za feedback. Musíme sa vmestiť do 15 sekúnd a produkt nech je hneď v prvých troch, inak sa message nedostane ku 100 % publika. Väčšie budgety znamenajú väčší tlak na výkon a návratnosť investície a tým pádom menšiu chuť riskovať. 

Čo ma naopak najviac mrzelo, bolo, keď niektorá práca neskórovala dobre len preto, že bola prihlásená do nesprávnej kategórie alebo spoliehala na silu celej kampane. Chápem, že je lákavé prihlásiť prácu všade, kam sa čo len trochu hodí, keď cítite, že ste vytvorili niečo fakt dobré. Všetky prihlásené práce však treba vnímať samostatne.

Minútové hero video môže dostať zlato, no nemusí mať najkvalitnejší 15sekundový recut alebo key visual. Tiež sa musíte pozerať na špecifiká danej kategórie. V kategórii vizuál hľadáme ten najkrajší najfunkčnejší vizuál, v OOH sa zas pýtame, či to, že je to práve billboard alebo citylight, tomu vizuálu dodáva nejaký ďalší nečakaný rozmer. Pre prihlasovateľov nemusí byť ľahké sa v tom orientovať, obvykle však majú možnosť obrátiť sa na organizátorov súťaže a výber vhodnej kategórie skonzultovať. 

xxx

Ďakujeme mecenášom slovenskej reklamy a obzvlášť tým, ktorí podporili vernisáž výstavy Zlatý klinec 2025 v duchu myšlienky Reklama je umenie:

Shutterstock, Bittner print, Tatra banka, ŠKODA Auto Slovensko, Eallin Nomad, Orange Slovensko, TV JOJ, Ticketportal, Allfred.io, Slovnaft, VÚB banka

Zlatý Bažant, Kofola, Pernod Ricard, Slovenské vinice, Hubert, HOPIN, Space-UP coworking, Hrncheck, Creative Pro, EFFE

01 - Modified: 2025-10-16 07:32:42 - Feat.: 0 - Title: Zo 4 porôt Zlatého klinca som nebol nadšený. Špecialisti na digitál a kampaň mi nedávajú zmysel 02 - Modified: 2025-10-14 13:38:32 - Feat.: 0 - Title: Viackrát sme si v porote povedali: Je to super, ale nie je to kampaň 03 - Modified: 2025-10-09 09:07:13 - Feat.: 0 - Title: Keby bolo klincov menej, tak by si ich ľudia viac vážili. Otázka či to už nedevalvuje hodnotu súťaže, je úplne namieste 04 - Modified: 2025-10-08 09:41:42 - Feat.: 0 - Title: Peter Šurín: Porota bola štedrá, nakoniec nám aj došli zlaté klince 05 - Modified: 2025-10-08 09:42:18 - Feat.: 0 - Title: Peter Ižo: Najväčší trend Zlatého klinca je špičková exekúcia, ale Bubliny odstrelili od zvyšku prác 06 - Modified: 2025-10-09 08:17:06 - Feat.: 0 - Title: Capnúť jasný poster do online vizuálu? Vyhodené peniaze za prihlášku
01 - Modified: 2025-11-11 07:33:08 - Feat.: - Title: Čím viac klincov, tým viac radosti! 02 - Modified: 2025-10-16 07:32:42 - Feat.: - Title: Zo 4 porôt Zlatého klinca som nebol nadšený. Špecialisti na digitál a kampaň mi nedávajú zmysel 03 - Modified: 2025-10-14 13:38:32 - Feat.: - Title: Viackrát sme si v porote povedali: Je to super, ale nie je to kampaň 04 - Modified: 2025-10-13 12:52:07 - Feat.: - Title: Taká žatva klincov, aká bola tohto roku, nie je pre branžu úplne zdravá 05 - Modified: 2025-10-13 12:53:02 - Feat.: - Title: Zlatý Klinec je oslava nápadov, talentu a vášne pre tvorbu. A my sme radi, že môžeme byť jej súčasťou
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 13:45